Ga naar inhoud

Nicole21 : 26 juli 2012 : Dr. Damen : Hair and beauty clinic


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben aan het aftellen, over precies 3 weken krijg ik grotere boobs =D

Begint nu toch wel beetje spannend te worden nu het zo dichtbij komt.

Wil het echt heel graag maar krijg nu soms ook wel de gedachte wat als t mis gaat. Hadden jullie dit ook?

Ik wil ter voorbereiding komende week vanalles halen. Hebben jullie tips?

Ik heb een briefje gekregen met erop dat ik Arnica 30K moet slikken tegen blauwe plekken. Er staat dat ik 2 weken van te voren en 4 weken erna 10 tabletten moet innemen. Moet dit echt zoveel?

Daarnaast een hele rij medicatie wat ik wel en niet mag tegen pijnklachten+koorst. Er staat dat ik gewoon paracetamol mag slikken. Hoe sterk hebben jullie die ingenomen? Of krijg je die van de kliniek mee?

Alvast bedankt voor de hulp!

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 124
  • Created
  • Laatste Reactie

Je zal wel een schema met pijnbestrijding krijgen hoor (+ antibioticatijdstippen) :s

Dit zal niet alleen paracetamol zijn en de tijd van innemen zal er wel op staan. De medicijnen moet je zelf kopen, voorschrift vragen als er sterke pijnstillers voorgesteld worden, anders sta je daar in de apotheek :P

Ik heb bij mijn pc niets gehoord over slikken van arnica, heb het hier wel al gelezen op het forum. Alleen de pillen!

Ik heb zelf een spannende band, maar geen blauwe plekken gehad :s

dus zoo veel zal je van die arnica niet moeten innemen, als ik het zonder kon :)

Een must: zeker gezond eten (veel vitamine c bijvoorbeeld), wat extra vitamientjes kopen voor erna, brandnetelthee om het lichaam erna te zuiveren.

Zeker ook Spierzalf! heb perskindol, je gaat veel rugpijn hebben en het doet goed dat iemand je inwrijft.

Voor de rest dit nog: ik had een week ervoor m'n regels, dus bloedverlies, en dit ook op de operatietafel dus daarom heb ik 3 dagen ervoor als avondeten biefstuk gegeten om toch maar genoeg ijzer te hebben.

Narcose is raar, maar ze zijn het al zo gewoon.. Weinig kans dat er iets mis gaat, ze hebben daar immers alles in het oog

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de tips, Ik heb een mailtje gestuurd naar de kliniek over de medicatie.

Na hoelang gingen jullie douche? Werken, auto rijden enzo?

Ik heb echt geen verstand hiervan en daardoor word ik nogal bang dat ik iets ga doen waardoor er wat mis gaat.

Ik heb 11 dagen vrij naar de operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicole

Als je je pijnstillers volgens een goed schema inneemt, dan kun je best jezelf wel redden hoor. Die pijn zoals hierboven beschreven, krijg je alleen als je niet je paracetamol standaard om de 6 uur inneemt. (chantaljoelle, dit is geen aanval op jou)

Je mag niet zwaar tillen, en liefst niet meer dan 2 kg. Te hoog reiken is ook niet goed, je moet ervoor zorgen dat je ellebogen niet hoger komen dan je schouders. Kracht zetten is dus indd niet handig en niet goed voor je herstel zoals Chantaljoelle zegt.

Over het autorijden: ik mocht de eerste twee weken niet autorijden! Ten eerste omdat het niet verantwoord is en ten tweede omdat je niet verzekerd bent als je je niet goed kunt redden!!! Wees daar voorzichtig mee, zelfs met een gebroken pink, ben je al minder geschikt om te rijden.

Douchen, dat ligt aan de arts. Sommige artsen plakken pleisters over de hechtingen die water-resistant zijn. Als dat zo is, mag je na 24 uur meestal voor het eerst een korte douche nemen. Sommige artsen plakken echter gewone pleisters en die mogen niet nat worden, dus dan zul je je moeten (laten) wassen met een washandje. Ik ging zelf met mijn onderlijf onder de douche, gewoon met de sproeier in de hand en de rest waste ik met washandje. De eerste dagen werd ik daarbij geholpen, omdat het niet mogelijk was om mijn armen zo ver te bewegen ;)

Koelelementen, zoals chantal hierboven zegt, zijn goed, maar gebruik ze nooit langer dan 20 minuten per uur. Dat is erg slecht voor de doorbloeding van de spier!

Groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor alle goede tips. Ik heb t verhaal gelezen van raibabe19 en van chantaljoelle.

Ik ga echt helemaal gek worden als ik zoveel pijn als raibabe19 krijg!

Ik ben echt een mietje in pijn, ofja t is meer een angst. Normaal als het woord pijn voorkomt haak ik al af.

En ik besef goed dat ik flink wat zal gaan voelen, maar echt hevig pijn liever niet.

Maar ik las bij chantaljoelle dat zij iedere als ze pijn heeft pijnstillers slikte, dat ga ik dan ook maar doen.

Ik had de kliniek nog gemailt over de medicatie, die zeggen dat ik op de dag van de operatie voorschriften krijg van de medicatie die ik dan zelf moet gaan halen bij een apotheek.

Ik krijg tape die er 8 tot 10 dagen op moet blijven zitten. Maar krijg hier nog extra informatie over op de dag zelf.

En ik had gevraagd naar wat voor een protheses ze gebruiken, ik krijg een ronde, ruwe prothese van eurosilicone. Kennen jullie dit merk?

Ik dacht trouwens nog zo (geen idee of t een domme gedachte is) Maar ik had een half jaar geleden zeker een volle B cup. Maar omdat ik dik 20 kilo ben afgevallen in 4 maanden tijd is t vet overal weg gegaan. Maar omdat ik zo snel ben afgevallen is t vet overal weg maar t vel niet. Ik doe bijvoorbeeld veel buikspieroefeningen om mijn buik mooi strak te krijgen. Nu dacht ik misschien krijg ik niet zoveel pijn omdat bij mij het vel van de borsten niet helemaal weg is, dus t hoeft niet zover opgerekt te worden. T is niet dat mn borsten momenteel hangen, maar ze zijn heel los, niet mooi rond en stevig.

Verder krijg ik niet zoveel cc. Ik krijg links 280cc en rechts 240cc. Ik kan niet meer omdat het vel van de onderkant van mn borst niet voldoende mee is gegroeit. Dus mijn conclusie, ik krijg niet veel cc zoals de meeste hier wel krijgen, en ik heb genoeg vel bij mijn borsten over.

Ik hoop echt dat t mee valt. Maar ik hou me maar voor lief dat de pijn iedere dag een beetje minder word en ik er super mooie borsten van krijg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh sorry dat ik u bang maak :s

en kheb mn echt verslag er nog niet eens opgezet..

En laat maar iemand anders naar de apotheek gaan voor je hoor! :P

Ik heb ook de ronde ruwe van eurosilicone, wordt nog veel gebruikt. Geen zorgjes.

En oei zo weinig cc dat je krijgt?? ik ben nochtans heeel smal, en ik had nooit gedacht dat hij er uiteindelijk toch 500 in zou steken.

Doordat ik smal ben hangen ze wel in mn okselputje of hoe moet ik dat zeggen, m'n lichaam is bol langs de zijkant :P

dat zal nog wel zakken en weggaan zeker :P

groetjes ^ ^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,spannend bijna is het zover..ik heb ook euro silicone en ben in dezelfde clinic geweest als waar jij heen gaat..!! Als je vragen hebt stel ze maar hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicole

Voor de pijn.... Als je je goed aan een vast schema houdt, dan is er niks aan de hand. Idd iedere 6 uur 1000mg paracetamol, ook 's nachts je wekker zetten! Ik heb veel gedaan met pijnbestrijding bij terminale mensen, en met een goed schema, hoef je geen of weinig pijn te hebben, mits je je goed aan de tijdstippen houdt ;)

Daarnaast krijg je van je kliniek onstekingsremmers voorgeschreven die je twee tot drie keer per dag kunt slikken.

Mocht je er interesse in hebben, dan kan ik voor jou ook een schema maken, voor een goede pijnbestrijding. Laat me dat dan maar even via pb weten :) Moet ik wel even weten welke pillen je nog van je kliniek voorgeschreven krijgt. Je begint daar dan een paar uur na je operatie mee, zodat alles onder controle is ;) Ik las dat je de medicatie pas op de dag zelf voorgeschreven krijgt, dat is geen probleem, want je begint toch pas 's avonds met die pillen. De paracetamol wel al een paar uur na je operatie.

Eurosilicone is een Frans merk en heeft het CE keurmerk. Veel klinieken werken met deze prothesen en ze zijn al meer dan 20 jaar in Nederland op de markt.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de adviesen allemaal. T is fijn dat mensen spreken uit ervaring. Ik ga straks als ik klaar ben met werken langs de apotheek: icepacks, ibrufen en arnica halen. Begin ik morgen met t slikken van de arnica.

Begint nu wel spannend te worden, de datum komt korter en korter bij. Over 16 dagen lig ik nu onder t mes.

BB: als ik geen schema meekrijgt van de kliniek stuur ik je een persoonlijk berichtje want van dat aanbod maak ik graag gebruik! Ik slik me gwn helemaal lam haha.

Ik heb wel al films en boeken gekocht zodat ik goed de dagen door kan komen. Wil de eerste 4 dagen helemaal niks doen. Zodat mn lichaam goed kan rusten, daarna kijken wat ik kan.

Raibabe: ja is mis niet zo heel veel cc, maar ik hoef ook geen hele grote borsten. Daarnaast als ik meer zou pakken zou ik een deuk in mn borst krijgen omdat de implantaat dan meer naar beneden zou vallen en t dan niet netjes in de plooi onder de borst valt (snap je t beetje) dat kon dan weer verholpen worden met correctie maar dat koste dan weer veel extra geld en zou ik 2x geopereerd moeten worden en zit er een litteken op mn borst ipv eronder. En dat is t me allemaal niet waard. Ik heb n grote a, kleine b. En met de implantaat hoop ik op een c uit te komen, maar alles is beter dan wat ik nu heb.

Ik ga deze week eens alle verhalen lezen bij mensen wat bij de hair and beauty clinic zijn geweest. Maar de verhalen die ik tot nu toe heb gelezen( ook die van jersey) vallen goed positief uit!

Aftellen geblazen: 16 daagjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet t. Ik moet morgen, zaterdag, zondag(slaapdienst) en dinsdag werken en dan is t nog ma 2 dagen. Maar geen stress, ik sta erom te poppelen ben nog heel relax eronder. Misschien meer geen besef wat gaat gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicole,

spannend, het is bijna zover.

Ook ik heb ronde, ruwe prothesen van eurosilicone.

Nou meid, voor je het weet is het zover.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hoor, alles zit me tegen momenteel.

Ben perongeluk 1 dag vergeten mn pil in te nemen, gevolg: dat ik nu ongesteld ben geworden.

Ik slik de pil gwn door dan word t niet zo erg. Maar ben me aan t bedenken dat ik misschien een ander soort pil moet aangezien t nu al de 3x is dat als ik 1 pil vergeet ik ongesteld word. Dus kennelijk is mn lichaam eraan gewent geraakt, slik deze ook al jaren.

Maar ja, wat als ik een andere pil pak en dadelijk mijn borsten erdoor gaan groeien. Heb ik dadelijk van die rare borsten omdat de implantaat erin zit.

Eergister ontzettende ruzie gehad met mijn oom en tante. Ben echt zo kwaad dat ik de voorlopig echt niet meer hoef te zien. Ik over de ruzie gesproken met een collega op t werk, zegt zij me dat ik voorzichtig moet zijn met stress momenteel, omdat t slecht is voor het herstel proces als mijn lichaam stijf staat van stress.

Dus probeer nu maar niet meer aan de ruzie te denken en leuke dingen te doen. Maar moet nog werken tot en met dinsdag. Ik probeer maar niet te laat naar bed te gaan en wat te lezen want ik kan me niet zo goed ontspannen, nooit gekunt.

Dus over 5 is mijn operatie maar momenteel zit ff alles tegen. Ik heb altijd die pech dat mij zulke dingen gebeuren.

Ik wil niet zeuren op dit forum, maar weet ff niet wat te doen. Ik sta nog steeds te poppelen om mijn borstvergroting heb absoluut geen spijt van mij keuze, maar zit er momenteel wel even doorheen, dipje, door die ruzie en de pil wat niet meer werkt. Ben bang dat dit mn genezingsproces beinvloed als ik me zo down voel en mn lichaam vol stress zit.

Help please....heeft iemand goede tips :139:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve schat :)

dit komt echt goed, een lichaam is zo sterk. Ik was zelf een erge stresskip, altijd ruzie thuis bij mn ouders, altijd roepen, en de dag ervoor had ik niets geslapen en toen mn moeder me om 5 u 's ochtends opriep schreeuwde ik terug jaaa ik hoor het. En op de weg ernaartoe had ik hoofdpijn en weende ik heel de tijd => vol stress dus.

En het is ook goed gekomen.

Je kan altijd raad vragen aan de dokter over de pil, dit kan ook gratis via de telefoon he.

Hm een paar ontspanningstips: sedinal pilletjes (om rustig te zijn of in slaap te raken, helemaal niet gevaarlijk), veel in bad zodat je spieren weer loskomen :)

rn misschien kalmeerpilletje de avond ervoor.

Maar maak je geen zorgen :)

Vergeet niet er zijn ook 'oudere' vrouwen die dit laten doen en die hebben bv een hoge bloeddruk, wat jij misschien nu ook zal hebben van de stress

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid alles komt goed!

Zolang je zelf rustig blijft is er niets aan de hand.

De ruzies proberen op te lossen,

Lukt dit niet laat dit dan even links liggen tot naar je herstel.

Je bv is iets wat je zelf al lange tijd wil!

Nu is eindelijk je tijd.

Hoop dat alles snel goed komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag nicole,

Ik heb 3 weken geleden mijn borstvergroting ook door dokter Damen laten doen. Ik heb 300cc gekregen en alles is heel goed meegevallen. De operatie is goed verlopen en na de eerste dag kon ik eigenlijk al zonder pijnstillers. Zo ziet ge maar dat niet iedereen zo'n helse pijn hoeft te hebben. Ik moest ook arnica innemen op dezelfde manier als u. Dat is voor blauwe plekken tegen te gaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het maar 3 weken heb volgehouden... ben zo vergeetachtig, maar toch had ik niet veel last van blauwe plekken. Tijdens de operatie word je man of diegene met wie ge daar aan zijt gekomen, naar de apotheker gestuurd aan de overkant van de straat. Die zal dan de pijnstillers moeten gaan halen. Ik heb voltaren suppo's (verschrikkelijk ongemakkelijk om te gebruiken vind ik :-s) en Tinalox druppels gekregen. De combinatie van de 2 is goed om 4 uren knock out te gaan. Dat moest ik iedere 4 uren opnieuw innemen... als het nodig was. Ik ben snel van de suppo's afgestapt, want ...tja, ik heb nog liever pijn of ongemak dat iets via de andere kant in mijn lichaam te moeten steken! :-D De druppels zijn eigenlijk al genoeg en ze werken binnen de 10 minuten.

De tape moet er een week aan blijven en dat vond ik vreselijk irritant! Tijdens die week moet ge een paar (dezelfde) stevige sportbh's aanschaffen, want ge moet er direkt éne aandoen als ge de tape eraf laat halen. Ik ben terug naar de kliniek geweest om die eraf te laten doen, maar ik mocht het ook zelf. Maar als je terug naar daar gaat, dan kijken ze ineens alles na. Ik heb daarvoor niks moeten betalen. Dan zit ge nog met die steristrips op de sneetjes, dus moogt ge nog niet volledig onder de douche. Pas op de 3de week mag alles eraf en mogen de draadjes eruit. Dat is bij mij donderdag gebeurd. Dat heb ik door mijn huisarts laten doen. Alles ziet zag er netjes uit en was goed aan het genezen.... wat een opluchting! De dokter heeft er wel nog plakkers opgeplakt waarmee ik mocht douchen, want niks zou mij tegenhouden om volledig onder de douche te staan! Ja, na 3 weken mist ge dat toch wel ze. Vandaag mochten die plakkers eraf. Nu nog 3 weken en ik mag die vervelende sportbh uitlaten en gewone bh's dragen. :-) Ik ben der al een hoop gaan kopen!

Allé, ik hoop dat ge wat hebt aan mijn uitleg. Ik weet nog goed dat ik hier een maand geleden zat te stressen en vol zenuwen zat. Iedereen heeft mij goed geholpen door hun ervaringen te delen. Als ge nog vragen hebt, laat 't maar weten dan. ;-)

Groetjes, Dafra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nicole, rustig aan joh, het is maar een borstvergroting :lol:

Je zou een andere pil aan je huisarts kunnen vragen, maar dan geef je gewoon aan dat je geen zwaardere wilt. Misschien dat het voor jou ook al goed is, als de verdeling van hormonen die erin zitten iets anders zijn?

Ongesteld zijn tijdens de operatie is trouwens geen ramp, ze zijn wel wat gewend in die operatiekamer wat bloed betreft :45:

En probeer rustig te blijven, laat je niet gek maken door anderen, het is jouw lijf, jouw beslissing, jouw leven. Dat hoef je andere mensen niet te zeggen op die manier, maar je mag het wel denken, toch? Als andere mensen je gaan aanspreken over dingen die je niet moet doen, of wat dan ook, kun je er altijd nog wat van zeggen, maar houd de eer aan jezelf. :)

Je hebt er niks aan om ruzie te maken, minder contact is gemakkelijker (zo zie ik het tenminste :) )

Succes met stressen ;)

en op naar TIETEN!!!

liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ raibabe - 19 ja ik heb precies t zelfde, door alle stress heb ik continu erge hoofdpijn, kan echt overal om janken. Voel me net zo een emotioneel wrak. Weet niet of ik misschien toch beetje stress heb voor de operatie, denk zelf van niet voel me dr echt relax onder als ik eraan denk.

Maar ik heb vanaf mijn 15e continu problemen in mijn leven, ben nu 21. Iedere keer als ik denk nu gaat t weer wat beter gebeurd er weer wat waardoor alles weer instort. Nu heb ik deze week ruzie gehad met mn oom en tante, mn vader stort zn hart uit over de relatie die op de klippen is gelopen met zn nieuwe vriendin. Ik moet continu de problemen van volwassene dragen. T is bij ons thuis (toen mn ouders bij elkaar waren, en toen ze net gescheiden waren) altijd zo geweest dat ik alle problemen moest dragen en aanhoren. En ik ben er nu zo moe van en klaar mee. Heb dat ook tegen mn vader gezegd. Maar ik voel me zo moe, en verdrietig. Ik kan makkelijk 11/12 uur slapen per nacht, dan voel ik me smorgens goed, maar naar een paar uurtjes werken ben ik alweer helemaal kapot en verlang ik zo naar mn bed. Ben momenteel niks meer waard.

Een voordeel als ik straks de operatie heb gehad kan ik 1.5 week zoveel slapen als ik wil.

@ Dafra – Bedankt voor de uitleg. Fijn om te horen dat je bv zo goed is verlopen. Ik hoor alleen maar positieve verhalen van dhr Damen. En hoor ook dat niemand echt pijn heeft gehad. Echt helemaal super!!! 3 weken niet douche is wel erg lang inderdaad, dat is wat minder maar ja geen hele ramp.

Wat voor een cup maat heb jij nu? Ik wil graag bh bestellen van internet. Ik heb nu een redelijke a en krijg 280.

@ BB hahahaha je maakt me wel weer aan t lachen!!! Kwa operatie ben ik heel relax, maar zoals ik hierboven al schreef. Iedereen valt me lastig met zn problemen of reageert dat op mij af en ik kan er niks mee. Ik heb zoveel problemen in mn leven door wat andere me brengen. Ik heb met mn oma afgesproken dat we na de bv, ergens begin september, een lang weekend samen ergens heen gaan. Misschien lekker naar de zee of ergens naar een plekje waar je leuk kunt shoppen. FF lekker tot rust komen en helemaal niks.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en steun, doet me goed!!!!

Niet sippen en veel denken aan mn nieuwe boobies =D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens BB over dat contact heb je gelijk, zo zie ik t ook. Heb liever weinig mensen om me heen staan waar ik wel echt op kan bouwen dan veel mensen waar ik niks mee kan.

Heb jullie woorden ff laten bezinken. En ben weer beetje opgepept. Thanks allemaal!!! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ken het :P ik dacht jeeej zomer en happy zijn, en dan is het toch weer anders :P

maar gewoon ook zien dat je genoeg contact hebt met mensen, eens weggaan ookal heb je er geen zin in. Anders wordt het alleen maar slechter :)

Weet je de problemen van volwassenen aanhoren maakt ons uiteindelijk alleen maar sterker. Op een bepaald moment word je zelfs onverschillig..

Hehe je zegt misschien dat de operatie je geen stress geeft maar wss wel onbewust :) dat is bij alles zo..

Hmm misschien een beetje raar dat ik dit allemaal zeg, maar ik ben een jaar bij de psycholoog geweest, niets geholpen, ondertussen ook kinesist voor ademhalingstherapie, niet echt geholpen. Uiteindelijk mocht ik van mn dokter naar de psychiater, van hem kreeg ik sipralexa, werd onverschilliger, heeft me wel een tijd geholpen ook tegen mn schrik van doodgaan en lang in auto zitten enzo

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.