Ga naar inhoud

3 dagen PO : Wat mag wel, wat mag niet?


Aanbevolen berichten

Dag dames, ik heb donderdag 28 juni mijn BV gehad. Ik heb uiteindelijk 380cc gekregen, dit is dual plane geplaatst.

Mijn vraag aan jullie is, hoeveel konden jullie? En deden jullie in en om het huishouden? Gingen jullie ook al naar buiten?

Want ik voel mij best wel goed! Heb uiteraard wel pijn aan mijn borsten, maar kan mezelf best wel goed verplaatsen. Ik ben gisteren zelfs even naar buiten gegaan met mijn man en ons zoontje.

Kan dit kwaad? Is dit te vroeg? En als ik mijn armen onder schouder hoogte veel beweeg kan dat dan zorgen voor overmatig kapselvorming?

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Alvast heel erg bedankt!

Liefs Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne

Wat je niet mag is je ellebogen hoger dan je schouders houden, niet zwaar tillen (de meningen verschillen over hoeveel kg mag ;) )(al is het aan te bevelen in het begin echt rustig aan te doen met tillen..) Zoiets als stofzuigen, strijken, ramen lappen, mag niet de eerste 6 weken!

Het is echter verstandig om vooral de eerste twee weken echt rustig aan te doen. Je mag heus je armen wel bewegen, je eigen brood smeren, je eigen drinken pakken enz, maar zwaardere pannen tillen op het fornuis is misschien beter even af te raden. Dit allemaal idd ivm eventueel overmatige kapselvorming.

Hoe rustiger je doet, gevarieerder je eet, en let op jezelf, des te beter is je herstel! Luister naar je lichaam :)

Succes!

xx BB

Ps: ik heb even je topictitel wat aangepast, dat helpt misschien voor het krijgen van reacties ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon na dag 3 al veel eigenlijk, enkel stofzuigen en echt poetsen heb ik al 2 weken niet gedaan tot grote ergernis van mijn ventje :P

Maar rustig mijn haren wassen (wel voorover gebogen en daarna douchen) en rustig mijn afwasmachine leegmaken, lukte allemaal, na dag 5 ben ik zelfs

al inkopen gaan doen, maar zoals BB zegt doe zoveel mogelijk rustig aan, want ik denk dat ik iets teveel heb gedaan en er is een draadje gelost, eigen schuld, dikke bult :P

Ik heb ondertussen nog niet met de auto gereden,sommige doen dit wel al veel vlugger maar ik ben nogal hardhandig met de pook dus dat stellen we nog even uit :P

Nog een prettig herstel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Armen niet boven je schouders, niet zwaar tillen en niet stofzuigen hoor!

na 3 dagen kon ik pas een rondje lopen maar was helemaal op hihi :P

Lekker rustig aan doen hoor!! 3 dagen is nog niks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanne

Wat je niet mag is je ellebogen hoger dan je schouders houden, niet zwaar tillen (de meningen verschillen over hoeveel kg mag ;) )(al is het aan te bevelen in het begin echt rustig aan te doen met tillen..) Zoiets als stofzuigen, strijken, ramen lappen, mag niet de eerste 6 weken!

Het is echter verstandig om vooral de eerste twee weken echt rustig aan te doen. Je mag heus je armen wel bewegen, je eigen brood smeren, je eigen drinken pakken enz, maar zwaardere pannen tillen op het fornuis is misschien beter even af te raden. Dit allemaal idd ivm eventueel overmatige kapselvorming.

Hoe rustiger je doet, gevarieerder je eet, en let op jezelf, des te beter is je herstel! Luister naar je lichaam :)

Succes!

xx BB

Ps: ik heb even je topictitel wat aangepast, dat helpt misschien voor het krijgen van reacties ;)

Hey BB,

Ja idd, probeer nog wel rustig aan te doen. Het is alleen verleidelijk om meer te doen omdat je je goed voelt! Maar je hebt volledig gelijk, gewoon lekker rustig aan doen. Heb nu eindelijk mijn boobs en ik luister naar de adviezen die ik krijg en mijn lichaam. Thank you!

XxX Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon na dag 3 al veel eigenlijk, enkel stofzuigen en echt poetsen heb ik al 2 weken niet gedaan tot grote ergernis van mijn ventje :P

Maar rustig mijn haren wassen (wel voorover gebogen en daarna douchen) en rustig mijn afwasmachine leegmaken, lukte allemaal, na dag 5 ben ik zelfs

al inkopen gaan doen, maar zoals BB zegt doe zoveel mogelijk rustig aan, want ik denk dat ik iets teveel heb gedaan en er is een draadje gelost, eigen schuld, dikke bult :P

Ik heb ondertussen nog niet met de auto gereden,sommige doen dit wel al veel vlugger maar ik ben nogal hardhandig met de pook dus dat stellen we nog even uit :P

Nog een prettig herstel gewenst!

Hey Bluebird,

Ik idd ook, doe veel. Meer dan ik had verwacht na zo'n korte tijd PO te zijn. Maar doe nu wel rustiger aan, omdat ik toch bang ben voor overmatig kapselvorming. Is er een draadje los bij jou? Was dat niet erg?

Nee autorijden en fietsen daar wacht ik nog mee. Ik fiets bijv heel erg veel, ons zoontje naar school brengen boodschappen doen enz. Dat mis ik wel, ook de lichaamsbeweging. Maargoed dat moet ik er nu even voor over hebben.

Bedankt bluebird, dat moet wel lukken. Mijn man helpt mij heel lief. Dus dat scheelt! Hihi....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Armen niet boven je schouders, niet zwaar tillen en niet stofzuigen hoor!

na 3 dagen kon ik pas een rondje lopen maar was helemaal op hihi :P

Lekker rustig aan doen hoor!! 3 dagen is nog niks!

Hey Marisjuh,

Idd neem jullie adviezen ten harte :-) ! Ik merk nu trouwens wel hoe moeilijk het is om mijn armen niet boven mn schouders te gebruiken. Zoontje spelen,hem optillen, haren wassen etc.

XxX Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doen jullie het dan voor je aan te kleden? Ik heb al lopen zoeken achter losse shirtjes met knoopjes vooraan, maar is bijna hopeloze zoektocht! Met de zomer dacht ik zo'n luchtige losse bloesjes die dan een rekker rond je midden hebben (zodat je toch nog ziet dat je een taille hebt haha!) te dragen, maar hiervoor moet je je ellebogen toch tot aan je schouders brengen, is dit dan nog ok denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het begin alleen maar blouses en vesten gedragen, die dus helemaal van voren open konden.

Na verloop van tijd, kun je ook voorzichtig andere truitjes over je hoofd aan gaan trekken en dat kan door je ellebogen idd, net tot aan schouderhoogte te bewegen. Ik heb die beweging in het begin expres niet gemaakt, omdat het dan kan trekken aan hechtingen/wond. Ben daar gewoon heel voorzichtig in :)

Een truitje dat aan de bovenkant breed genoeg is (dus de hoofd-opening zeg maar) kan ook van onderen naar boven aangetrokken worden he. Dan steek je je armen in de mouwen als je halverwege bent en laat iemand anders je dat shirt verder omhoog trekken tot het goed zit ;)

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.