Ga naar inhoud

Ongelijke borsten vrouwen met hetzelfde probleem ?!


Rozenblad

Aanbevolen berichten

Beste vrouwen,

Ik ben 19 jaar en heb ongelijke borsten

Links is een C en rechts is een E

Nu ben ik gister naar de plastisch chirurg gegaan om een datum te prikken voor de operatie.

Na 2 jaar denken heb ik toch de stap gezet om het te laten doen.

Nu is gister de beslissing genomen om rechts te laten verkleinen.

Rechts is echt een grote borst die hangt en links is een veel kleinere borst die nogal puntig is.

Nu een dag na de beslissing ben ik het er eigenlijk totaal niet mee eens.

Links was altijd de borst die ik afdekte omdat ik mij daarvoor schaamde. Het liefst zou ik links wat groter willen en rechts gelift

Maar mijn moeder is eigenlijk tegen op siliconen.

Wil ik mijn zelfvertrouwen weer terug heb ik het gevoel dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt. Ook al weet ik dat als je een silicoon neem je die een paar keer moet laten vervangen en misschien geen borstvoeding meer kan geven...

Nu heb ik vaak gehoord en gelezen dat een borstvergroting niet vergoed word. klopt dat ?

Tijdens het gesprek bij de PC voelde ik mij niet op mijn gemak omdat die PC die mij hielp nog een een pittige tante was met een duidelijke mening ze zei trouwens zelf dat ze ook een bitch was. Ook omdat mijn moeder er bij was durfde ik niet helemaal mijn wensen op tafel te leggen. Ik voel mij nu stom omdat je hier ECHT GOED over na moet denken.

Ik ben jong en vind het dus ook erg moeilijk !

Oh oh oh wat moet ik hier toch mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Rozenblad,

Wat moedig van je om je verhaal hier op het forum te plaatsen.

We hadden elkaar net in de chat al even gesproken!

Wat je zelf al schrijft. je moet er goed over nadenken. en als jij je wensen niet duidelijk hebt kunnen maken kan ik me voorstellen dat je niet helemaal tevreden bent.

Ook al ben je jong, je weet best wat je WEL wilt. Ik ben van mening dat je dit duidelijk mag maken.

Zeker aan je PC.

je kunt maandag altijd nog even bellen om te vragenom extra bedenktijd!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rozenblad

Jeetje, wat een verhaal zeg! Meid denk goed na over wat JIJ wilt!! Ga geen dingen doen die anderen vinden dat je moet doen. Als jij een lift wilt aan de ene kant en de andere kant wat groter, dan is dat jouw goed recht toch?

Het is wel zo wat je schrijft dat een borstvergroting normaal gesproken niet vergoed wordt. Een borstverkleining in sommige gevallen wel. Wat ik echter niet weet, is of je een vergroting of lift ook niet vergoed krijgt als je zo een groot verschil hebt tussen links en rechts. Het beste zou je dit kunnen navragen bij je eigen zorgverzekeraar. Kwestie van even bellen ;)

Over het geven van borstvoeding als je een borstvergroting gehad hebt: Dat kan normaal gesproken gewoon!! Dat hoeft dus geen beperking te zijn!!

Ik begrijp verder uit je verhaal dat je je wensen niet goed kenbaar durfde te maken omdat je moeder erbij was... Heb je van te voren goed besproken met je moeder wat je eigenlijk wilt? Je zou eens wat meer informatie, hier op het forum of verder op internet, kunnen opzoeken over de verschillende soorten en merken prothesen die er bestaan. Dit dan bespreken met je moeder en zo laten zien, dat er veel veranderd is de laatste jaren. Misschien dat dit helpt om je moeder op andere gedachten te krijgen?

Ten tweede.... Neem nog een consult, bij iemand anders. Ik denk dat als je je nog eens laat adviseren door iemand anders en dan wel je wensen goed kenbaar maakt, dat je veel meer in de richting komt, van je grote wens: mooie borsten die bij jou passen en zoals jij ze wilt!

Je hoeft de operatie idd, zoals pietje al zegt, nog niet af te zeggen, maar je zou wel nog eens een tweede keer op consult kunnen gaan en zeggen dat je je bedacht hebt, of dat je de vorige keer niet zo goed kenbaar gemaakt hebt wat je wilde en dat 'dit en dit' je wensen zijn. Als dat niet gerealiseerd kan worden door deze chirurg, ga je toch naar een andere? Hoeft geen probleem te zijn he. We zijn vrij om te gaan bij diegene waar we ons goed bij voelen en waar we vertrouwen in hebben.

Denk er goed over na meid en doe waar jij je goed bij voelt!!

Heel veel succes!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Heel herkenbaar! ik heb zelf mijn borsten laten vergroten omdat ik maar 1 borst had.... links cup a en rechts niks....

Nu een kleine c maar helaas blijken het pip implantaten te zijn dus die worden 10 sept gewisseld.

Ik zou goed nadenken wat je wilt.....het is tenslotte wel JOUW lijf waar je elke dag tegenaan kijkt, het lijkt me niet de bedoeling dat jij ongelukkig word omdat iemand anders iets vind en jij daarin meegaat.

Je zegt zelf al dat je het er eigenlijk helemaal niet mee eens bent...... maak je wens kenbaar en kijk wat de mogelijkheden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een pittige tante, klinkt precies als dat wat je wel kan missen als kiespijn op zo'n moment..

Raadpleeg nog eens aan andere PC.. De eerste is daarom niet de beste, je moet je zeker goed voelen bij je keuze zowel over de ingreep als over de PC!

Ben zelf 20 jaar en pas de beslissing genomen om een BV te doen (niet gelijkaardig met jouw verhaal).. En we lijken nog maar jong, maar dat wil niets zeggen hé .. Mijn moeder is er ook niet enorm voor te vinden maar ze keurt het niet af.. Het is jouw lichaam en alleen jij moet je daar goed bij voelen!!

Ik had allereerst een operatie vastgelegd bij een PC; en achteraf kreeg ik twijfels.. Erg *** gevoel !! paniek ... Heb geannuleerd en een andere datum bij een ander PC vastgelegd! Voel me er nu beter bij, geen twijfels meer en heb het gevoel dat ik de juiste beslissing heb genomen door nog een andere consultatie te nemen bij een ander PC!

Laat je enkel leiden door eigen gedachten!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid,

Het is idd jouw lichaam en jij weet wat je wil, mijn ouders waren er ook niet voor te vinden en mijn moeder al zeker niet.

Natuurlijk is het leuker als je ouders je wensen respecteren, maar ik wist dit al van tervoren en ben alleen op consult geweest en pas achteraf mijn

ouders duidelijk gemaakt dat ik dit al jaren wou en ik niet van gedacht ging veranderen.

Uiteindelijk de dag voor mijn operatie belde men moeder om te vragen of ik haar iets wou laten weten als ik wakker was en nu gaat ze zelfs meeshoppen

voor nieuwe bh's :)

Iedere ouder is natuurlijk anders,de ene wat strenger dan de andere,maar als ze zien dat jij achteraf er gelukkig mee bent dan draaien die ook wel bij hoor ;)

En zoals andere hier al zeiden, consulteer eens iemand anders, je moet je ook vooral goed voelen bij de pc die je kiest, communicatie tussen patient en pc is belangrijkste.

Veel succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...

Hallo dames.

Ik ben 19 jaar oud en heb maat 38 en ben 1.66 lang

Sinds mijn pubertijd zijn mijn borsten ongelijk gaan groeien.

De onzekerheid is er bij mij dus helemaal ingegroeid. Links heb ik nu D en rechts heb ik F. Vanaf mijn sleutelbeen gemeten heb ik 4 cm verschil in hoogte. De rechter hangt dus 4 cm lager.

Een behoorlijk verschil dus, vorig jaar juni had ik een afspraak staan in het ziekenhuis om een operatie te doen.

De plastisch chirurg heeft toen besloten om mijn rechter borst te verkleinen naar een D. Ja zo als je leest, dat had de plastisch chirurg besloten. Zelf weet ik niet goed wat ik wil en ik vond het zo moeilijk. Na 3 dagen heb ik besloten..Dit wil ik helemaal niet ! Operatie gecanceld. Nu een paar maanden later zit ik er toch weer heel erg mee.

Dit wil ik niet, elke dag je bh opvullen. Ik voel mij niet sexy en vrouwelijk. Ik heb wel een vriend maar ik vind het verschrikkelijk om naakt bij hem te zijn. Van de seks kan ik ook niet erg genieten omdat ik alleen maar bezig met met mijn lichaam.

Ik heb al 4 jaar niet meer genoten van de zomer. Ik zwem niet en durf niet alle kleding te dragen.

Mijn moeder is veel met mij mee gegaan naar het ziekenhuis voor gesprekken e.d. Maar zij is fel tegen siliconen.

Daarom heb ik ook toen niet bij het gesprek echt mijn mening durven te vertellen.

Ik weet niet wat ik moet doen, mijn linker vergroten, mijn rechter verkleinen, rechts liften, links een silcoon.

Pfff ik word gek, het word mij psychisch ook erg zwaar, ik ben er constant mee bezig.

Iemand tips ?!

Ik hoor graag van jullie

xxxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Als ik het zo lees zou ik afgaande op de manier waarop je het schrijft wel voor een correctie gaan.

Je zit er nl niet voor niets zo mee en dat is echt te begrijpen hoor.

Of je hierin kleiner of groter wil kan alleen jij zelf bepalen.

Ik zou naar minstens 4 verschillende chirurgen gaan en hun allemaal hun advies uit laten spreken voordat je jouw eigen wensen kenbaar maakt.

Zo blijft het een eerlijk advies wat niet alvast door jouw eigen wensen is beinvloed.

Hou ook rekening met de toekomst, wil je bv kinderen ooit of niet, dit kan ook invloed hebben op de grote de je nu kiest, vraag aan een arts wat dan de voor en nadelen zijn.

Uiteindelijk blijft het jouw keuze en moet je ook voor je eigen overtuiging gaan.

Succes ermee.

Groetjes Guppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.