Ga naar inhoud

Waarom de voorkeur voor privékliniek of ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af...

waarop basseer je nou eigenlijk je keuze bij welk ziekenhuis of kliniek je gaat?

Mijn voorkeur gaat bijvoorbeeld uit naar Bergmankliniek.

Maar als ik dan lees dat in het ziekenhuis in arnhem het een keer zo geodkoop is... denk ik echt, waar basseer je nou eigenlijk allemaal je keuze op? Alleen op de prijs? Of ook gewoon op de goede naam van de kliniek.

Eigenlijk vind ik niet dat je moet besparen op dit soort operaties.. maar toch..

Oke misschien ben ik nu ook wel wat doelloos aan het lullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

estee,

kan ik me voorstellen.

ik ga ook naar de bergman kliniek. ook door goede ervaringen van mensen die ik ken.

Er zijn echter ook weer chirurgen die zowel in een kliniek als in het ziekenhuis werkt.

ga op je gevoel af zou ik zeggen.... kijk of wat de pc je voorstelt en uitlegt je bevalt.

ik ga zaterdag voor mijn 1e consult... dan kan ik meer zeggen....

en doelloos lul je nooit he! je bent info aan het verzamelen wat logisch is toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi estee

Ik heb voor het ziekenhuis gekozen omdat ik het vooral fijn vond een nachtje te blijven zodat als je een nabloeding zou krijgen je meteen geholpen kan worden vaak gebeurd dat in de eerste paar uur, maar vond het ook fijn dat je onder controle blijft zelf moest ik uiteindelijk 2 nachten blijven en ben super verzorgd! Verder had ik een goed gevoel bij de chirurg en is het ziekenhuis dicht bij huis dus lekker met nacontrole enz! Ik heb eigenlijk niet zo op de prijs gelet als ik maar mooie boobs kreeg vond ik alles best :D

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.. maar ik vraag me echt af waar mensen nog meer hun keuze op basseren.

Ik zelf heb bijvoorbeeld gewoonweg geen geld en tijd om elke kliniek of ziekenhuis af te gaan voor een consult die mij wel goed lijkt.

Ik heb zelf geen auto of iets in die richting, en omdat ik alleen mijn ouders op de hoogte wil stellen verder ook geen vrienden die mij kunnen rijden.

Maar mijn ouders staan er nou niet bepaald achter, dus die gaan mij ook niet overal door heel Nederland brengen. :')

Laat me weten hoe je consult was!! Ben zeer benieuwd:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het je laten weten estee...

ik ben 38, en mijn man staat wel achter me... wil niet heeeel lang gaan rijden, maar een uurtje lijkt mij wel te doen.

ik denk dat het voor iedereen verschillend is...

het resultaat is denk ik overal mooie borsten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vroeg mij af...

waarop basseer je nou eigenlijk je keuze bij welk ziekenhuis of kliniek je gaat?

.

Maar als ik dan lees dat in het ziekenhuis in arnhem het een keer zo geodkoop is... denk ik echt, waar basseer je nou eigenlijk allemaal je keuze op?

Pfoeh.... waar basseer je het op. Ik denk dat het begint met mooie resultaten die je op foto's voorbij ziet komen, als daar dan vaak een bepaalde kliniek voor verantwoordelijk is...dan begint er al een voorkeur te komen voor die bewuste kliniek. Dan ga je op Google zoeken naar info over de kliniek of chirurg. Zijn mensen tevreden, zijn er klachten of veel ontevreden mensen? Is de chirurg ook écht een plastisch chirurg, hoe zit het met de garantie en nazorg, welk merk prothesen gebruiken zij, en zijn deze van goede kwaliteit, en wat zijn de kosten, klopt dit met mijn budget enz.

Ik heb zelf voor een kliniek gekozen, puur gebasseerd op resultaten die ik had gezien, alleen maar goede recensies die ik had gelezen, een gunstige prijs, én most important : een goed gevoel en vertrouwen in de chirurg tijdens een consult.

Achteraf gezien denk ik dat de keuze om voor een kliniek te kiezen waarvan de chirurg zelf ook (mede) eigenaar/directeur/eindverantwoordelijke is.... zeker in mijn voordeel heeft gewerkt.

Ik heb best wat complicaties gehad, meerdere opraties moeten ondergaan, meerdere protheses gekregen, meerdere nacontroles gekregen enz. En ik geloof écht...dat als ik (bijv) in een ziekenhuis was geopereerd, of in een kliniek waar de chirurg maar 'gewoon een medewerker' is, veel meer kosten had gehad, én een heel ander resultaat.

Puur omdat de chirurg die ik had, aan niemand (financiele) verantwoording af hoefde te leggen dan aan zichzelf. Al wil hij me 10x opereren, of al had hij 20 fouten gemaakt....dan nóg was hij door niemand ter verantwoording geroepen.

Stel dat je een complicatie krijgt, of stel dat je borsten tever uit elkaar of te hoog worden geplaatst, en jij vind dit lelijk en plastisch gezien had het resultaat echt een stuk mooier/beter gekund.

Dan kun je teruggaan, en zeggen "ik ben hardstikke ontevreden, want ik vind de vorm niet mooi"...... dan dénk ik, dat een chirurg in loondienst even achter zijn oren zal krabben, en denkt "ja..die mevrouw heeft eigenlijk wel gelijk maar ik kan beter zeggen dat ik het resutaat best wel mooi vind, en dat ik er weinig aan kan veranderen omdat 'dit nou eenmaal de vorm is van haar eigen borst'"

Je gaat met een onrustig gevoel weer weg, maar je denkt dat je het maar moet accepteren omdat het nu eenmaal zo is, zo zijn je borsten nu eenmaal gevormd zegt de chirurg.

Gaat hij toegeven dat hij inderdaad te hoog/laag/schuin/te krap/te wijd heeft ingesneden dan zal hij je ook een kostenloze hersteloperatie aan moeten bieden. En dat is (denk ik ) een probleem omdat hij dit ook weer moet verklaren richting werkgever en ander personeel.

Dus met name bij eindcontrole's en eventueel herstel en/of complicaties, denk ik dat je bij een privekliniek waar de chrirug ook zelf eindverantwordelijk is....meer coulance en begrip krijgt bij onvrede.

Dit zal niet overal zo zijn natuurlijk, en échte fouten zal een chirurg ten alle tijden wel toe moeten geven!! Maar ik lees hier zovaak dat dames met een domper weer huiswaarts gaan als ze tijdens het uitspreken van hun onvrede een antwoord hebben gekregen waar ze niks aan hebben omdat 'het nu eenmaal zo is'. Terwijl dan vaak tijdens een second opinion elders, wel degelijk blijkt dat de dingen anders en beter hadden gekund.

Maar vooralsnog moet je er vanuit gaan de een operatie hardstikke goed gaat natuurlijk!! :43: Je gaat geen kliniek uitzoeken puur omdat de chirurg ook eigenaar is voor t geval je nog 3x geopereerd moet worden :22:

Maar in mijn geval,denk ik dat dit achteraf gezien echt wel mijn 'redding' is geweest ;)

Heel veel succes met het maken van je keuze!!! Het valt niet mee in het doolhof van alle klinieken, vormen, maten aantallen cc's en chirurgen! :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Estee

De keuze die ik gemaakt heb is op basis van welke plastisch chirurg ik wilde. Idd zoals piepke zegt, veel zoeken naar resultaten van plastisch chirurgen en kijken wat hun werk is, of ze geregistreerd staan enz.

Ik heb daarbij niet nagedacht of ik in een ziekenhuis of kliniek wilde.

Stel dat mijn chirurg in een kliniek én in een ziekenhuis gewerkt had en ik een goed gevoel bij deze arts had, dan had ik waarschijnlijk ook nog eens naar de prijsverschillen gekeken.

Verder vind ik het heel belangrijk dat het schoon is in een kliniek/ziekenhuis. En daarbij denk ik dat priveklinieken vaak schoner zijn dan ziekenhuizen (maar dat is mijn persoonlijke mening)

Hoe vaak vliegen er in ziekenhuizen niet stofvlokken langs je oren als je er loopt of op bezoek bent bij iemand? Zou de operatiekamer veel properder zijn???? Daar poetsen dezelfde groep mensen.....

Maarja, wie poetst in de privekliniek he... Ik heb wel bij alle consulten goed om me heen gekeken of het schoon was in ieder geval.. Al zal ook dat geen garantie zijn, maar goed, het geeft wel een goed gevoel.

Ben het trouwens verder volledig met Piepke eens!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst ben ik op internet gaan zoeken. 2 klinieken spraken mij aan en bij beide een afspraak gemaakt.

Bij de tweede had ik een veeeel beter gevoel!

Zoals BB ook zegt, heb ik er gelet op hoe schoon het er was en of ze zorgvuldig waren.

Ik had bij de tweede (bergman kliniek) direct een zeer goed gevoel.

ik zou wel bij 2 gaan kijken als ik jou was, dan kan je een beetje vergelijken.

succes

groeten van Petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.