Ga naar inhoud

Tips voor hulp na de ingreep (alleenstaande moeder)


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik overweeg een borstvergroting, maar wil het echter tegen haast niemand vertellen (hooguit 1 of 2 vriendinnen). Mijn ouders vertel ik het niet, die krijgen een hartverzakking. Doordat ik altijd driedubbel gevulde bh's draag na de bevalling (toen waren ze opeens weg), verwacht ik niet dat iemand het opmerkt, zeker als ik kleding draag. De gewenste cupmaat is ook niet zo groot.

Nu is het zo dat ik een alleenstaande moeder ben en mijn kind 1 dag in de week bij haar vader is. Onze relatie is momenteel gespannen, dus vertel ik het liever ook niet aan hem (hij kan ook geen geheimen bewaren). Mijn kindje is twee en draag ik best nog veel.

Qua herstelperiode; op welke hoeveelheid hulp moet ik rekenen? De eerste dagen iemand fulltime aanwezig en daarna bv alleen met kind aankleden/ophalen/wegbrengen en 's avonds naar bed ofzo? En wat huishoudelijk werk? Alle vrienden van mij hebben eigen kinderen, werk en een druk gezinsleven. Het lukt me wel om 3 weken vrij te nemen, mijn kind is 3 dagen per week overdag naar de opvang.

Graag jullie tips over de benodigde ondersteuning na de ingreep, hoe lang en hoe ik dit zou kunnen regelen zonder het aan veel mensen te moeten vertellen.

Groetjes Moeke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh dat is echt heeeeel erg persoonlijk denk ik. Iedereen ervaart het anders de last en de pijn. Ik denk dat ik het zonder hulp, en met 1 kindje wel gered had. Het enigste wat lastig is, is inderdaad het tillen van de kleine. Ik weet niet of ze zelf al trap kan lopen, dat je haar half ondersteunt en erachter/ervoor loopt. Als ze nog in een ledikantje ligt een klein huishoud opstapje erbij.

Je kan een aantal dingen voorbereiden... zoals wat handig eten voor in de magnetron, of vooraf gemaakt eten invriezen.

Je huishouden vantevoren een grote beurt geven zodat je het erna een week kan laten liggen allemaal.

Je zou ook tegen je ex of je ouders kunnen vertellen dat je van de trap gegleden bent en je ribben gekneusd hebt (ik noem maar iets) waardoor ze je misschien wat extra kunnen helpen. Mocht je echt veel last hebben na de operatie, dan verklaart het ook meteen dat je wat krom of houterig loopt ;)

Ik denk dat je de eerste 3/4 dagen echt veel last van borstspierpijn zult hebben, en het gevoel alsof je stuwing hebt. Daarna gaat het zienderogen steeds weer een stukje beter.

Als je vriendinnen bij willen springen met de kleine af en toe meenemen, of wat dan ook.. dan denk ik dat je een heel eind komt.

Alleenstaande mama;s en hun oerinstinct komen een heel eind :35:

Heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tips die hierboven geschreven zijn, zou ik zelf ook geven!

Wat je ook doet, hoe meer hulp, hoe beter! Na een bepaalde tijd zal het namelijk wel beter gaan en zul je denken: oh, nu kan het ik het wel allemaal zelf..

Terwijl het eigenlijk voor je herstel beter is dat je het niet doet! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.de eerste week kon ik ook niet zonder hulp uit mijn bed en van de bank komen. Daarna ging het elke dag wat beter.

En tillen.. met een kleine van 2 is dat inderdaad lastig. Mijn dochter is 2 en ik heb dit als mooi moment genomen om het tillen af te leren. Maarja het blijft dat er genoeg momenten zijn dat het makkelijker is om haar even op te tillen.

Nu ik bijna 6 weken po ben merk ik dat ik haar wel al weer meer til..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.