Ga naar inhoud

Incisie grootte en plaatsing


Aanbevolen berichten

hoi allemaal

Ik heb het forum en gallerij een paar dagen lang doorgespit maar ik kan eigenlijk niet heel veel info of vergelijking/herkenning vinden. Veel mooie boobs en niet veel littekens te zien ;)

de vragen die branden zijn..

Hoe groot zijn jullie incisies ( en met welke onderwijdte ) ?

Ik heb een onder wijdte van 70-72cm, en beide incisies zijn net iets groter dan 5cm, dit in combinatie met mijn "bescheiden" vergroting van 240cc vind ik dat best fors

of zit dit tussen mn oren?

Hoe zijn jullie incisies geplaatst, en zijn ze recht of enigzins rond?

Toen ik de incisie besprak met de pc, tijdens het eerste gesprek en voor de operatie, zij hij dat de incisies door mijn borstplooi "verborgen" zouden gaan worden.

De binnenzijdes van de incisies vallen net onder de borstplooi nu, maar dat kan met het indalen nog goed komen. Daar maak ik me niet heel veel zorgen om.

Maar de buitenzijdes vallen ver onder en buiten mijn borstronding, op mijn rib en ver naar mijn zijde. Ik vraag me met de dag meer af hoe een litteken wat recht is en richting mijn zij in of onder een borstplooi kan vallen

Als ik mijn armen langs mijn zijde heb die ik zeker 1.5-2 cm aan de zijkanten uitsteken

Vrijdag heb ik een extra controle wegens hechtingen die er nog niet goed uit lijken te zijn onderhuids en aanhoudende litteken pijn aan beide zijdes. Of ik het al ga aankaarten weet ik nog niet zo goed, wil ook niet te veel zeuren zeg maar

Ik hoop echt dat somigen dit herkennen en dat met het "indalen" dit nog goed kan komen, het angstbeeld dat er voorgoed twee forse strepen aan de zijkant gaan uitsteken, wordt met de dag groter :(

alvast thanks en liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een borstlift gehad, dus niet te vergelijken. Maar er is recent een prothese herplaatst via de borstplooi, en daar heb ik wonderbaarlijk genoeg maar een littekentje van 3 cm aan over gehouden die precies in mijn borstplooi valt. Prothese was 15cm doorsnede. Mijn onderomvang is 77-78

Er staat een foto van in mijn album, litteken is nu 3 wkn oud en feitelijk niet zichtbaar in de plooi.

Maar ik denk wel dat ik geluk heb gehad, ik zie wel vaak wat grotere sneetjes voorbij komen die niet in de borstplooi vallen maar er net onder.

Dat gevoel dat je 'zeurt' moet je opzij zetten, want zoiets moet je uit kunnen spreken. Wél moet je jezelf afvragen of het zinvol is er wat mee te doen, of het opgelost kan worden of dat dit zo zal blijven.

Zou erg zonde zijn als je idd zichtbare littekens blijft houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet veel antwoorden geven op je vragen, ik weet wel dat bij een anatomische prothese de incisie groter is dan bij een ronde (normaal gesproken) omdat die prothese wat stugger is.

Wat ik me heb laten vertellen, is dat een incisie tussen de 5 en max. 6 cm kan zijn, dus dan zit jij met je net iets meer dan 5 cm wel goed.

Over de vorm van litteken en de plaats, daar weet ik eigenlijk niks van. Hoop voor je dat het goedkomt met het indalen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

Ik heb zachte ronde protheses, vooraf dacht ik gelezen te hebben dat dan juist een kleinere incisie gemaakt kan worden?

Wél moet je jezelf afvragen of het zinvol is er wat mee te doen, of het opgelost kan worden of dat dit zo zal blijven.

Ja precies..

en ik heb vooraf en nu geprobeerd realistisch te zijn en blijven qua verwachtingen, heb me voorbereid op littekens, dat ze met mn huid niet zo super mooi zouden worden, dat mn borsten niet supergroot zouden worden, etc etc

maar ik kan nergens een voorbeeld vinden van een incisie die zo ver naar de zijkant zit, om nog niet eens over oplossingen te denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is een grotere snede nodig bij een anatomische prothese en bij grotere aantallen cc's, maar juist een kleinere snede bij flexibele protheses. Ik zie dat je 240 cc soft hebt gehad, dus lijkt het mij dat de snede kleiner had gekund. Maar misschien dat je huid ook meespeelt, bij een elastischere huid (dus wat meer ruimte) zou de snede ook kleiner kunnen zijn dan bij iemand die echt een strakke huid heeft (vrij dunne mensen). Misschien was je borstomvang ook wel erg klein. Ik heb een borstomvang van ong 12 cm en de plooi onder mijn borst die niet zichtbaar is is ongever 7/8 cm, dus een litteken van 5 cm pas daar precies in als het goed wordt uitgekiend.

Maar me hier zelf ook wel een beetje zorgen om, zou graag willen dat het litteken ook echt in mijn huidige borstplooi valt. Mocht ik ook zonder protheses verder gaan dat het litteken dan nog steeds in de borstplooi valt zeg maar.

Probleem alleen is dat ze er nu niet veel meer aan kunnen doen, hij zit er al. Zou wel vragen waarom hij zo ver uitsteekt. Schijnt ook dat je littekens nog kunt vervagen dmv laseren, misschien dat dit een optie is als hij over een jaar nog steeds zichtbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop nog steeds op reacties van dames die enigzins hetzelfde hebben, na nog eens goed te hebben gemeten is een litteken 5 cm en een is 6 cm

Volgens de pleeg is het normaal, en komt 7 cm zelfs regelmatig voor, maar ik kan daar gewoon geen voorbeelden van vinden die me herkenning of een beetje gemoedsrust geven

Ook hoorde ik dat mn borsten nu 1 maand po niet veel meer zouden gaan zakken waarschijnlijk, hier lees ik toch wel dat dat nog kan?

liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne zijn ook 5cm ongeveer. Ze zitten ook iets onder de oude borstplooi. Zelf had ik verwacht dat ze daar in zouden zitten en niet er onder. Ook zitten ze iets naar de zijkant. Ik stoor me er niet zo aan maar mijn man begint er wel regelmatig over dat dat zo toch niet hoort?

Tja.. ik weet t niet. Ik denk dat je het over een jaar niet meer zo zal zien en dan vind ik het al prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ess

Ik heb jouw foto ook gezien en het lijkt er een klein beetje op, hoewel jij wel anatomische hebt natuurlijk

maar wat je zegt, als het geneest en minder zichtbaar wordt het alweer een heel ander plaatje

Over 2 weken heb ik eindcontrole bij de pc en dan kan hij me hopelijk vertellen hoe en waarom. Als ik weet waarom het nodig was, bijvoorbeeld door mn bouw of huid, zal het makkelijker te accepteren zijn

liefs,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.