Ga naar inhoud

Rond, anatomisch, cohesief...?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

vandaag ben ik op consult geweest bij dr. De Blécourt van de Bergman kliniek. Een fijn gesprek. Hij adviseerde mij ronde protheses (daar werkt hij altijd mee), omdat deze zachter zijn en bij draaiing geen probleem vormen.

Hierdoor ben ik toch wel gaan twijfelen....

Ik heb van mezelf 0 borstweefsel en heb een dunne huid volgens de PC. Overal op internet lees ik dat in dat geval ronde protheses worden afgeraden. Ik wil 'ballerige' borsten natuurlijk voorkomen. Iemand ervaring hiermee?

Er gaat bij mij 240cc in (dat is de max voor mij, meer ruimte is er niet) dual plane.

Daarnaast is me niet helemaal duidelijk of ronde protheses van binnen 'vloeibaar' zijn, dus niet cohesief. Dat vind ik toch wel een eng idee...i.v.m. lekken enzo...

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Dat ronde prothesen ballerig overkomen is verleden tijd, vooral als ze dual-plane of onder de spier geplaatst worden is dat heel natuurlijk, je spier duwt als het ware de prothese een beetje plat zodat je die randen niet gaat zien. Tegenwoordig zijn volgens mij alle prothesen cohesief, dus dat ze niet uitlopen als ze scheuren. Ik heb zo een prothese opengesneden gezien, dat is gewoon een harde gel die er niet uitloopt (zoals... uhm hoe moet ik t uitleggen, een cola-flesje (snoepje) ofzo?

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ladies,

dr. De Blécourt van de Bergman kliniek heeft mij geadviseerd om ronde protheses te nemen, 220cc, dual plane plaatsing.

Zijn assistente (en dit is wat ik ook op internet lees) vertelde dat ronde protheses vooral geschikt zijn wanneer je al wat borstweefsel hebt en je borst een goede vorm heeft. De Blécourt gebruikt alleen anatomische bij borstreconstructies, omdat dan de vorm van de borst 'geconstrueerd' moet worden.

Omdat ikzelf letterlijk plat ben (minder dan AA) zie ik dat als een soort 'borstreconstructie'. In dat geval lijkt het me logisch dat er anatomische protheses worden gebruikt. Mijn niet bestaande borsten hebben namelijk ook geen vorm van zichzelf.

Ik ben erg benieuwd of er iemand onder jullie is die van vrijwel plat/cup AA een BV heeft gehad met ronde protheses en naar het resultaat! Ik twijfel of ik moet vertrouwen op het vakmanschap van deze man of dat ik voor een andere chirurg moet gaan, die wél bereid is anatomische protheses te plaatsen (dat is nl. iets dat dr. De Blécourt nooit doet - hij gaat altijd voor rond....)

Hellup! :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou geen ronde protheses (ook bij blecourt geweest) dus ben bij een andere pc op gesprek geweest, waarbij mijn tot twee keer tot anatomisch werd geadviseerd. Als je in de gallerij kijkt kan je soms ook zien welke rond zijn en welke anatomisch. Soms ziet het er natuurlijk uit, soms niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook bijna niks en daarbij was het volgens de pc ook niet volgroeid. Maar heb nu met ronde echt een mooi resultaat, moet wel zeggen dat mijne maar 85% filled zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een 70a? (75aa) en heb 325 cc dual plane rond

Ik vind ze er heel natuurlijk uit zien en na 2 jaar heb ik al een echte druppel vorm! Ik heb wel soft one dus niet geheel gevuld

Wanneer je protheses 100% gevuld zijn worden deze wat harder en nemen nog een wat rondere vorm aan

Ik wil mischien toch in de toekomst voor anatomische kijken of voor 85% gevulde ronde want als ik groter ga wil ik ze zeker niet boller maar nog meer druppel vorm!

Persoonlijk dus :D

Kijk naar wat jij mooi vind meisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Visje

Heeft de pc je ook het verschil laten voelen tussen de anatomische en ronde?

Mij werd ook heel duidelijk rond geadviseerd, met als argument, mogelijkheid tot draaien en vooral dat de anatomische harder zijn en aanvoelen ( om hun vorm te behouden ) terwijl de ronde erg zacht zijn en gevormd kunnen worden in de druppelvorl door de plaatsing. Als je nagenoeg geen borstweefsel hebt ga je dat verschil wel voelen

Ik kom ook van minder dan AA vandaan en heb 260cc gekregen rond (85% filled) als je het resultaat wil zien kan je me als vriendinnetje toevoegen

liefs

Mirres

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Denk dat het vooral een persoonlijke keuze is. Heb van beide soorten -rond & anatomisch- hele mooie resultaten gezien.

Heb zelf rond, 230 cc, dual plane geplaatst, voorheen had ik nog niet eens 70AA en nu 70D (lijkt op een C). Doordat er deels achter de spier geplaatst is, wordt de bovenkant afgevlakt en krijg je toch een natuurlijk resultaat.

Maar als ik heel kritisch ben denk ik toch dat anatomisch een nog natuurlijker resultaat geeft, maar dat voelt dan weer minder natuurlijk -stugger-.

Ik maak het er misschien niet makkelijker op voor je, maar wil je laten weten dat beide opties een mooi resultaat geven.

Succes met het maken van een keuze!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Visje,

uuhh heb ik nu al gereageerd op je topic??

:118:

Maar ik was alleen chest met tepel, ik paste geen AA. Als ik naar voren boog zag je alleen maar een stuk niet gevulde bh (geen foto's).

Ik heb ronde protheses, foto's staan centraal.

Ik vind rond mooier, als je ze onder de spier plaatst worden ze al wat anatomisch. En Blecourt weet wel waar hij het over heeft. Hij schijnt erg goed te zijn.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Ingrid schrijft.

Vloeibare vulling is wat achterhaald. En ballerig effect ook. Zelfs met ronde krijg je een 'natuurlijk' effect.

Ik kan je foto's sturen. Het zijn foto's met mijn oude protheses maar doet er niet toe, zijn 290cc en rond.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi visje,

Ik ben ook 2 weken geleden door dr de Blecourt geopereerd en ik heb ook ronde prothesen 220cc (duale plane) gekregen. Het ziet er echt super natuurlijk uit omdat de ronde prothesen toch wat zachter zijn en door dual plane zie je het verschil ook bijna niet denk ik omdat een helft onder de spier zit. Ik had een AAA en heb nu een mooie 70B.

Dr de Blecourt doet zijn werk echt goed maar je moet jezelf wel prettig bij voelen.... Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis,

Ik was ook echt zo plat als wat..(70aa of zelfs minder) heb ook ronde,achter de spier 400cc.

Ik heb nog geen foto's want het plaatsen daarvan ging niet goed..

vind het zelf erg mooi geworden,heb nu 70e/70f maar ziet eruit als een volle C.

Succes met beslissen..!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.