Ga naar inhoud

BV en sporten/afvallen


Kaiya

Aanbevolen berichten

Hallo dames,

ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met sporten & afvallen na een bv!

Ik ben namelijk sinds een tijdje aan het sporten met ook als doel om wat overige kilootjes kwijt te raken. Ik ben er al zo'n 6 kwijt, en zou er sowieso nog zo'n 4/5 kwijt willen.

Maaaar; ik mag natuurlijk 6 weken geen zware dingen doen.

Zijn er hier dames die hier ervaring mee hebben, en mij kunnen zeggen of ik bijvoorbeeld wel na een weekje of 4 zou kunnen fietsen? Ik wil namelijk niet alle kwijtgeraakte kilootjes er in die 6 weken weer bij luieren :93:

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Fietsen zal wel kunnen, maar b.v. spinning of RPM zou ik toch nog ff wachten tot 6 weken po, omdat je dan met staande klim enzo toch best druk op je borstspier uitoefent. Zowiezo kun je gewoon lekker wandelen, stevig doorwandelen zodat je toch ook kcal. verbrand. En ff rekening houden met je eten, geen ongezonde snacks tussendoor pakken, maar vers fruit, volkorencrackertje, bakje magere kwark of yoghurt etc. Veel eiwitjes eten is altijd goed voor het herstel van je lichaam! (aanmaak nieuwe cellen heeft je lichaam eiwitten voor nodig).

Ikzelf doe bodypump, en ben daar een week of 6 po weer mee begonnen, met lichte gewichten.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ingrid,

bedankt voor je reactie!

Als ik fiets doe ik dat meestal buiten, of op de hometrainer. Opzich eet ik best gezond, al heb ik een groooote zwakke plek voor lekker eten. Maar als ik er op let, moet het goed komen!

Verder doe ik ook cross circuit, maar dat moet toch maar even wachten tot die 6 weken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha wat mij betreft ook! Ben ook een enorme vervelingseter.. Probeer het mezelf al ontzettend lang af te leren, maar tot dusver met weinig resultaat :85:

Hopelijk gaat dat na de operatie wat beter :75:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het zelfde

tot voor mijn operatie echt heel fanatiek gesport en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bang was om na de operatie aan te komen.

ik heb dus 2 weken aan de modifast gegaan raad ik niemand aan hoor omdat ik weet dat shake's niet goed voor je zijn.

maar moest ook nog wat kwijt.

ik ben vanaf week 3 gaan wandelen ben vandaag 4 weken PO en ga vanaf maandag gewoon weer naar de sportschool al is het maar om mijn benen te trainen en om van de ligfiets gebruik te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben na 6 weken weer begonnen met sporten.

Voor me operatie deed ik 3 a 4 x per week bodypump ( geef er ook les in).

De eerste x dat ik weer mee deed viel tegen , je merkt dan pas hoeveel je je borstspier eigenlijk gebruikt.

Ik deed voornamelijk de benen, lunges en squat.

rustig aan ben ik begonnen, ook me borstspier trainen na de 6 weken viel erg tegen.

Normaal zat ik met de pump met borst oefening op 5 kilo per kant, maar de eeste keer kon ik niet eens 1 kilo per kant handelen.

Je moet erg rustig aan doen, eerst gewoon wat cardio en daarna pas met gewichten.

Je moet echt rustig doen met je borstspier want dat ga je erg merken.

bouw het rustig op en luister naar je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik denk dat je mij niet echt kan vergelijken met andere.

ik heb een wissel ondergaan en voor de spier, ik heb geen moment last gehad,

ik kan eigenlijk gewoon alles weer doen.

al til ik niks zwaar maar stevig wandelen gaat heel goed.

ga morgen naar de sportschool dan ga ik mijn benen gewoon trainen en op de ligfiets om eens iets anders te doen dan wandelen.

maar ik heb helemaal geen last

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben na 6 weken weer begonnen met sporten.

Voor me operatie deed ik 3 a 4 x per week bodypump ( geef er ook les in).

De eerste x dat ik weer mee deed viel tegen , je merkt dan pas hoeveel je je borstspier eigenlijk gebruikt.

Ik deed voornamelijk de benen, lunges en squat.

rustig aan ben ik begonnen, ook me borstspier trainen na de 6 weken viel erg tegen.

Normaal zat ik met de pump met borst oefening op 5 kilo per kant, maar de eeste keer kon ik niet eens 1 kilo per kant handelen.

Je moet erg rustig aan doen, eerst gewoon wat cardio en daarna pas met gewichten.

Je moet echt rustig doen met je borstspier want dat ga je erg merken.

bouw het rustig op en luister naar je lichaam.

Ja bodypump lijkt me dan ook meteen weer heel intensief! Ik dacht meer aan cardio (wandelen, fietsen) wanneer mijn lichaam het toe laat, en wanneer het dan allemaal een beetje gaat, weer opbouwen met cross circuit!

ja ik denk dat je mij niet echt kan vergelijken met andere.

ik heb een wissel ondergaan en voor de spier, ik heb geen moment last gehad,

ik kan eigenlijk gewoon alles weer doen.

al til ik niks zwaar maar stevig wandelen gaat heel goed.

ga morgen naar de sportschool dan ga ik mijn benen gewoon trainen en op de ligfiets om eens iets anders te doen dan wandelen.

maar ik heb helemaal geen last

Oeps had over je berichtje heengekeken!

Ahhh okee, je bent dus een speciaal gevalletje, haha! Hopen dat ik er ook zo goed vanaf kom, dan! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.