Ga naar inhoud

BVK : mamavancsv : Oriëntatiefase


mamavancsv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben Nicole , 33 jaar en mama van 3 kids.

Ik denk eraan om een bvk te laten doen maar twijfel enorm.

Sowieso zal ik eerst moeten afvallen want zoals meerdere ben ook ik te dik. ( 1,75 bij 90 kilo)

Hoop dat ik met een 15 kilo in aanmerking kom voor een bvk maar zeker weten doe ik dit niet.

Heb de stap naar de huisarts dan ook nog niet gemaakt.

Twijfel flink omdat ik best bang ben voor de operatie en de tijd erna ( jongste is nog geen 2 en zeer eenkenning)

Maar de klachten worden nu wel altijd erger. Van pijn in de rug en de nek tot aan smetplekken onder de borsten.

Ik heb nu 85 G.

Ik wou hier eens gaan meelezen en een beeld vormen van alles.

Groetjes Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hoi Nicole,

Ik weet niet of het echt noodzakelijk is om af te vallen, maar het is sowieso voor jezelf en je herstel beter als je goed in je lijf zit en zo min mogelijk overgewicht... Ik ben ook 1,75 en ben van 90 kg naar 80 gegaan (had niets te maken met bvk, was al een jaar eerder), en ik wilde eignelijk nog naar 75 maar dat hoefde niet persé van de arts, en dat is me ook niet meer gelukt..

Het is altijd goed om naar de huisarts te stappen, hij kan je adviezen geven, ga ook uit van een wachttijd tot de bvk, en als je zelf ook nog af wilt vallen, dan zou je zo alweer een jaar verder kunnen zijn en is het misschien minder moeilijk mbt je kids?

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Hoefde jij niet af te vallen??? :blink:

Nou ik was ooit aan de slanke kant maar 3 kids verder hahaha.

Maar als het niet persee een ideaal gewicht moet zijn is er nog hoop voor mij! :blush:

Zou ik misschien foto's van jou borsten mogen zien of is dat teveel gevraagd?

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Hmm nou ik wás al afgevallen, 80 kg was prima voor mij.. misschien was 90 nog wel te veel geweest toen, maarja dan zit je ook echt op een bmi van 30.. Maar je kunt het er altijd met je arts over hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kijken ze bij (over)gewicht volgens mij alleen maar naar je bmi. Als je rond de grens van 25 gaat zitten, helpen ze je wel ;).

Maar, wat Daantje al zei, het is beter voor je herstel als je zo min mogelijk overgewicht hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was sowieso wel van plan af te vallen alleen niet tot aan het ideale gewicht. Zou bij mijn lengte rond de 69 zijn en DAT hoef ik niet.

Maar een kilootje of 10 a 15 moet wel lukken ( is me al vaker gelukt na iedere zwangerschap lol)

Ik struin inderdaad het internet af maar pfff....je leest zoveel he dat je twijfels vaak alleen maar groter worden.

Maar ben blij dat ik bij jullie mag meelezen en meekijken. ;)

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi,

Welkom!

Ik had bij de aanvraag voor de verzekering doorgeven dat 74 kg woog (woog toen nog 76kg) met een lengte van 1.69 Cup 80F.

Is goed gekeurd!

En nu ben ik nog druk aan het afvallen en daarbij sporten en hoop op een 70KG te zijn rond de bvk.

Wat ik begreep van de pc dat het niet goed is om af te vallen na een bvk dus kan je beter ervoor afvallen. Goed 1 of 2 kg zou denk ik geen kwaad kunnen na een bvk.

Scuces met je keuze.

Heeft bij mij ook 3 jaar geduurd. Eerste keer had ik de aanvraag ook al binnen van de verzekering en heb ik het weer uitgesteld.

Ik ben de tweede keer ook niet naar de Huisarts gegaan. Volgens mij hoeft dat geeneens

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom :D

Zelf geen problemen gehad met gewicht, woog op dat moment 69 kilo bij 1.73, dus was prima op gewicht. Al ben ik nu door al het niets doen zelfs alleen maar aangekomen (zit nu op 73, balen..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik ben half juni ook voor oriëntatie naar de pc geweest. Ik ben vanaf juni ook aan het lijnen mb.v. Weight Watchers. Ik ben 1,68 en weeg nu 86 kg. Ik moet ook nog ca. 10 kg afvallen.

Ik ben jaren terug rond de 103 kg geweest en mijn borsten niet kleiner geworden, wel de omvang. Zoals mijn huisarts ook zei, het is ook een hormonenkwestie. Toen ik voor mijn kids (2) 78 kg woog, had ik cup D, na 2 kids gegroeid naar G.

Voor je gezondheid en herstel is het beter als je gewicht minder is, en het is uiteraard gezonder.

Dus we moeten nog even geduld hebben, het afvallen gaat langzaam, net 5 kg. kwijt dus nog lange weg te gaan.Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik weeg nu bijna 90 kilo.

Als ik rond de 80 zit ga ik naar de pc eerder niet.

75 kilo is mijn streefgewicht hoef geen dennetje te zijn!

Maar zie er ook wel tegenop met mij 3 bloedjes zucht....

Maar een G cup is tamelijk lastig en pijnlijk dus ik wil het wel doorzetten.

Groetjes Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicole,

Welkom op het forum!

Het kan natuurlijk ook als extra stimulans werken als je wel naar de PC gaat, omdat hij je dan een richtlijn zal geven van een gewicht waarbij hij je wel kan helpen. Maar ja, het is natuurlijk maar net wat voor jou het beste werkt, fijnste voelt.

groetjes Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik woog een tijd na na de bevalling van mijn jongste 94 kilo (ervoor 104), ben toen afgevallen naar 77 kilo. Dat was het gewicht toen ik bij de pc kwam. De pc zei dat ik nog meer af wilde vallen dat het beter was om dat eerst te doen, en pas daarna de bvk, maar goed het duurt altijd even voordat je aan de beurt bent, dus ik heb de boel in werking gezet, en ben toen echt goed op dieet gegeaan. Ben tussen dec 2008 en april 2009 7 kilo afgevallen, en woog dus voor de operatie 70, en erna 69 ;-) Nu schommel ik rond de 70 kg.

Waarom is het beter om eerst af te vallen, omdat als je erna gaat afvallen (flink wat kilo's, niet een paar) dan kunnen je borsten weer slap worden, en dat zou t och jammer zijn.

Ideaal zou ik graag 67 kilo willen wegen, maar het is geen must.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.