Ga naar inhoud

Double bubble


Gast doll

Aanbevolen berichten

Hallo Dames,

Ongeveer 3 maanden geleden onderging ik een bv met verlaging van de borstplooi.

Het is heel duidelijk dat de ene borstplooi, en dus ook de borst, ongeveer een kleine cm lager staat dan de andere. Onder die "lage" borst heb ik een duidelijk rand van de prothese. Pc beweert dat die "rand" op te lossen valt met een lifting van de tepel. Zelf heb ik de indruk dat die rand er komt door de te lage ligging van de borstplooi.

Is een verhoging van de borstplooi mogelijk?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine cm vind ik nu niet echt 'de moeite' voor een heroperatie maar hey , ik moet er dan ook niet mee rondlopen natuurlijk .

Eigelijk is het niet verantwoord wat je moet meemaken want je hebt immers een bv mét correctie (verlaging borstplooi) laten doen en zo te lezen is dat niet wat het zou moeten zijn . Kan je die heroperatie niet gratis laten doen ?

Vraag me wel af welke borstplooi te laag is > die 'verlaagde' ?

Zijn je protheses op de spier geplaatst dan denk ik dat die prothese-rand voelbaar zal blijven : je hebt waarschijnlijk weinig vetweefsel om die rand te bedekken .

Wat een verhoging van de borstplooi betreft denk ik wel dat het mogelijk is , is dat niet hetzelfde als een lift ?

Heb wel al eens gelezen dat de huid aan de ribben word vastgenaaid om een borstplooi te herstellen .

Mss moet je deze vraag eens in de chirurgenvraagbaak stellen want wij 'leken' veronderstellen teveel , een chirurg kan je het juiste antwoord geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Bij beide borsten is de borstplooi verlaagd om onderaan meer volume te bekomen. Alleen heb ik sterk het vermoeden dat bij 1 borst de plooi te laag gemaakt is waardoor ze nu het "double bubble" effect vertoont, en ik denk dat net die ene centimeter hier het verschil maakt... De andere borst ziet er prima uit!

Kan pas over 2 weken opnieuw terecht bij pc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je prothese geplaatst achter de borstspier ?

Want met een “double bubble” wordt bedoeld dat het borstklierweefsel over de borstspier naar beneden glijdt en de achter de spier geplaatste prothese op zijn plek blijft. Nadeel van het plaatsen achter de borstspier kan zijn dat de prothese meestal te hoog gefixeerd wordt* , wat in het begin een goed resultaat geeft omdat er een duidelijke lifting van de borst ontstaat , maar later als de borst wat verslapt een aanzien geeft van een zg “double bubble” .

Nu moet ik toegeven dat 3 maanden PO me zo 'kort' lijkt om al een DB te hebben (zie 'verslapt') , alhoewel , het indalen van de protheses de eerste 6 weken het snelst gaat dus het zou wel kunnen hoor wat je denkt .

Spijtig dat er geen vrouwen met ervaring op dat gebied kunnen antwoorden want nog 2 weken in onzekerheid is lang .

Houd de moed er nog in !

*jou pc heeft dat willen oplossen door de borstplooi te verlagen vermoed ik dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik vermoed dat ik precies hetzelfde had als jij.

Mijn borstweefsel zakte over de prothese heen, maar de borstplooi was ook wat te laag gemaakt, er was een duidelijk verschil met de andere.

Eerst dacht men dat de prothese te hoog zat, maar met mijn armen omhoog zag ik duidelijk dat de prothese op z'n plek zat maar dat er een soort plooi/rand onder de prothese bleef zitten.

Heel kut allemaal.

Heb je geen foto ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

De protheses zijn geplaatst achter de borstspier. Mijn borsten waren van nature inderdaad "saggy" (zwanger...kids...borstvoeding). Er is dan ook gekozen voor high profile (om onderaan volume te bekomen).

Als ik zelf met mijn vinger de borstplooi die ene cm verhoog, dan is de double bubble weg.

Ik lees op een aantal sites uit de VS dat er 3 mogelijkheden zijn om dit op te lossen:

1 het verkleinen van de pocket waarin de prothese zit (denk dat dit bij mij voldoende is)

2 het liften van de borst door het weghalen van overtollige huid rond de tepel (dus niet via een anker) ( ben hier zelf als de dood voor vanwege het litteken en het idee dat mijn borst dan ook echt verandert. Nu zijn ze natuurlijk ook anders maar het ziet wel nog uit als mijn borst maar dan voller, kreeg implants van 250 cc. Tepel staat wel iets lager maar eigenlijk stoort me dat helemaal niet)

3 prothese plaatsen voor de borstspier of tussen (dual plane of split pocket)

Afspraak met pc is ondertussen vervroegd, afwachten...

Foto van mezelf heb ik niet maar vond wel een foto van een vrouwtje met net hetzelfde probleem via onderstaande link. Vooral op de onderste foto zie je goed wat het probleem is...

www.realself.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, ik heb er geen ervaring mee maar ik vind het echt klote voor je!! Heb je je zo verheugd op een bv. mooie borsten en dan dit!

Hoop echt dat er een oplossing komt die voor jou het beste is. Kijk saggy borsten hebben wij (de meiden met kids en borstvoeding) allemaal gehad, daarom hebben de meeste van ons hier gekozen voor een BV. Maar dat is natuurlijk wel om je borsten mooier te maken, niet om je een extra probleem te geven.

Hoop echt dat er een oplossing voor je komt, anders een second opinion vragen ergens anders?

ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, is balen... ga consult met pc afwachten. Ik heb wel vertrouwen in die man, hij levert schitterend werk (lees: mooie borsten).

Nu zal ik ook wel niet de makkelijkste borsten gehad hebben, maar toch, ik blijf erbij: die ene die net dat kleine cmtje hoger staat dmv de borstplooi, heeft het niet en ziet er prima uit!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog niet of het opgelost is.

Eerst zou ik gaan voor huid weghalen rond de tepel, maar daar ben ik op terug gekomen. Vorige week weer een prothesewissel gehad, grotere implantaten dus.

Daardoor lijkt het nu goed opgevuld, ik zie wel vaag een rode rand, want die huid heeft heel lang anders gezeten natuurlijk. Zelf vind ik het nu acceptabel, ik ga er niet meer aan knutselen heb ik me voorgenomen.

Ik heb nu dus wel grote borsten en die had ik eigenlijk niet gewild. stom he

Overigens had ik gelijk na mijn eerste bv al gezien dat deze rimpel er zat, maar werd met een verhaal afgescheept. Dat ze dat had gedaan om mijn tepels recht gelijk te laten eindigen. Zelf had ik nog nooit gezien dat mijn tepels ongelijk waren, maar hey je gelooft dat he :-)

Heel veel later zag ik ook pas de de plooi lager zat en de prothese helemaal niet te hoog.

Mijn probleem heb ik een tijdje geleden bij de .nl versie in het pc vragenhoekje gezet en hij dacht dat het op te lossen was door ze voor de spier te plaatsen. Helaas was dat bij mij geen optie.

Ik ben benieuwd wat jouw pc zegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pc heeft het al gezien en oordeelde dat het op te lossen is met een lift (verplaatsen van de tepel). Ik heb me er de laatste week flink in verdiept en ben zelf van oordeel dat het op te lossen is met het verkleinen van de pocket. Op die manier komt de prothese op dezelfde hoogte te zitten als die prima borst. Maar hey, who am I!?

Ik ga het er nu over hebben met hem, blijft hij bij z'n oordeel dat enkel een lift helpt, ga ik misschien om een tweede opinie. Ben echt als de door voor de littekens rond het tepelhof... Vind het wel erg lastig omdat ik enkel in hem vertrouwen heb. Beetje dubbel, hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Doll,

Dat was ook het eerste wat mijn pc zei.

Ik baalde alleen zo, want dan had dat de eerste keer ook al gedaan kunnen worden, toen was de rimpel veel kleiner. Dat had mij een prothesewissel bespaard en veel geld.

Afijn, toen ging ik foto's kijken van bvk en lifting en zag die littekens ECHT niet zitten.

Dus toch maar weer praten.....

De oplossing zit inderdaad in de prothese anders plaatsen, voor de spier zodat de huid met de prothese meezakken kan. Dan moet er genoeg ruimte in je weefsel boven zitten voor plaatsing voor de spier plus de ruimte om de pocket te hechten. Van de pc op het ander forum heb ik begrepen dat plaatsing voor de spier altijd kan! maar randen en rimpeling is dan wel een mogelijkheid natuurlijk

De ander oplossing is huid verwijderen (dit is voor de pc natuurlijk het makkelijkste en goedkoopste, voor jou het minst belastend qua ingreep, maar mentaal weer **** vanwege littekens)

en de laatste grotere implantaten.

Succes iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog wilde zeggen..... die lift he, beetje oneerlijk achteraf.

Ik had zeker GEEN lift nodig was gezegd. Well saggy breasts maar de zgn pseudo hangers. Tepel wijst dus nog naar voren maar weefsel is weg. theezakje dus.

Bij uitstek geschikt om op te vullen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo,

ik vroeg me af of bij jullie intussen het probleem van double bubble is opgelost?

ikzelf heb op 05/06 mijn borstvergroting gehad en zit met identiek hetzelfde probleem.

Alleen is het bij mijn geen cm maar eerder 2 cm. valt echt heel erg op.

loop er echt niet happy mee.

bij mij is er nooit sprake geweest van verslapping van de borsten waardoor de plooi zou moeten verlaagd worden.

maar je kan mooi zien dat het niet is wat het moet zijn.

ik heb nu vrijdag een afspraak met de pc.

hoop dat het opgelost kan worden, zonder veel geldkosten en dat tepelliften zie ik niet echt zitten.

ben benieuwd hoe het bij jullie is gelopen.

grtjs

Sarah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen fraai beeld en ik kan me inbeelden dat je daar idd niet happy mee bent .

Je borsten hebben ook een verschillende vorm lijkt me , net of je één hoog en één laag profiel hebt . Of anders zijn je protheses nog niet goed ingedaald alhoewel de 6 'basisweken' voorbij zijn .

Ik vind ook je littekens niet goed , ze zouden eigelijk net in de borstplooi moeten zitten , nog iets wat me doet denken aan nog niet goed ingedaald .

Kan het zijn dat je iets te vroeg bent met je argument ? Heb je'r al naar laten kijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi B-cupje,

ik heb nu vrijdag een afspraak met mijn pc om het te bekijken.

ik had hem een mail gestuurd, samen met enkele foto's maar hij heeft er nog niets via mail over gezegd. vroeg gewoon of ik kon komen op afspraak.

we zijn nu 6 weken verder en ze zijn echt al soepel geworden en goed ingedaald.

dat litteken vind ik ook niet mooi. in het begin stond het wel mooi in de plooi. maar nu zakt daar precies veel vel langs onder weg.

tis inderdaad nog wat vroeg na 6 weken. maar denk niet dat het nog verder zakken van de prothesen zal helpen, gezien de "probleemborst" al meer gezakt is dan de andere, en dat precies de lelijke is.

Ik hoop dat ik vrijdag een goed gesprek kan hebben met de pc.

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

Pc bleef me ervan overtuigen dat borstlift de enige manier zou zijn om de borsten, en dan voornamelijk die ene, mooi te krijgen. Wel even erbij vertellen dat ik tubulaire borsten had, weetje wel; tepel heel erg laag, thee-zakjes (hangen kon niet want daar waren ze niet dik genoeg voor, hà hà) en beetje spits uitlopend. Zelf heeft met dat allemaal nooit gestoord maar ik schrok wel toe ik de foto's zag van vlak voor de operatie. Het was goed dat mijn man erbij was, ik zou ze nooit herkend hebben...echt lelijk. Maar goed, het waren mijn meisjes, hé!

Ik kreeg ongeveer vier weken geleden een lift van enkel de tepel, onder plaatselijke verdoving en dat is heel goed meegevallen. Ik heb helemaal geen pijn gehad, heb zelfs ee keertje gebeld om te vragen of dat wel normaal is, moesten er hartelijk mee lachen...

Maar goed, na 2 weken ging per ongeluk onder de douche het compres eraf en ik schrok me dood. De bubble was wel vermindert maar nog niet helemaal weg. Je kon dus nog precies mijn oude borstplooi zien zitten.

Heb toe meteen gebeld en ook verteld dat ik het nu echt niet meer zag zitten en dat ik heel erg veel schrik had dat het nu nooit meer zou goed komen...ik ging echt helemaal over de rooie.

Ik ben een paar dagen later op consult geweest en inderdaad: hij erkende dat ze er nog was en dat hij waarschijnlijke net dat beetje huid te weinig heeft weggenomen. Alles moet nu eerst een half jaartje rusten en dan gaat hij onder de tepel nog een half maantje wegnemen.

De littekens rond de tepel vallen ook heel goed mee, ik had er bang voor dat het nu ging lijken alsof ze erop geplakt zijn.

Hier is het dus afwachten geblazen. Moet wel toegeven dat ik me dit avontuur helemaal anders had voorgesteld, gewoon eventjes de meisjes een beetje laten bijkomen en klaar. Ik heb nu 2 heel andere meisjes, volumuneuzer, heerlijk maar doordat de tepel nu hoger staat, daar waar hij normaal gewoon hoort, lijkt die een stuk groter (kan natuurlijk niet want het is gewoon mijn tepel)

Afwachten, mischien kunnen we die ook een beetje laten verkleinen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, zieje berichtje nu pas.

Ben een tijdje niet op het forum geweest, vandaar!

Op basis van jouw foto kan ik me voorstellen dat je echt niet tevreden bent.

Ik hoop dat je een goed gesprek hebt met je pc en ben erg benieuwd wat hier nou mis is gegaan.

Zelf heb ik grotere protheses en het probleem is zodanig verminderd dat ik tevreden ben.

Helaas ben ik denk ik perfectionistisch want helemaal goed vind ik het niet. Maar op basis van andervrouws foto's geloof ik dat het best normaal is dat niet beide borsten gelijk zijn.

Voor jou lijkt me een grotere prothese echt niet echt een oplossing, gezien de grootte van je borsten nu en het gespannen vel van de "goede" borst lijkt me niet dat er te klein geplaatst is. Bij mij werd mijn lege vel ahw niet goed opgevuld waardoor mijn eigen borstweefsel eroverheen zakte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai

Ik heb een week geleden ook een borstvergroting gehad achter de spier en nu het tape eraf is kan ik duidelijk zien dat er vel overheen hangt.

Nou vroeg ik me af of dat ook verdwijnt als de protheses gaan zakken, omdat ik het niet zolang geleden een bv heb gehad.

Hoop het wel, want dit is natuurlijk niet mijn bedoeling geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is helaas geweest dat het niet verbeterde met het zakken van de protheses.

Ik ben de week erna toen op consult geweest en werd weggestuurd met: afwachten, over 3 maanden is het waarschijnlijk helemaal weg.

Het kan bij jou natuurlijk alsnog wel gebeuren!

Ik heb heel benieuwd of een van de andere dames met saggy breasts die ervaring hebben dat het gebied onder de tepel mooi gevuld werd naarmate de protheses zakten. En dan bedoel ik ook in de situatie als van Jootje, dat er aanvankelijk wat huid overheen zakte (leek te gaan zakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Wie kan mij uitleggen, wanneer je zeker weet dat je een zg. double bubble hebt.

Kan je dit al direct zien of pas na 3 maanden?

maak me een beetje zorgen. :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.