Ga naar inhoud

dreamweaver : 10 april 2012 : Dr. Beekman : Haga Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,Ik ben sinds 2 dagen lid van het forum, maar al heel erg lang bezig met nadenken over een borstverkleining. Heb zojuist ook al een voorsteltopic geplaatst, maar omdat ik misschien al weet wanneer ik geopereerd word, ben ik er hier ook maar eentje gestart!Ik ben Dewi, 20 Jaar, 1.63, ik weeg 52 kilo en ik heb cup 65F, soms 65G. Ik heb mijn HAVO afgerond, een jaar kunstacademie gedaan en op het moment bezig met VWO eindexamen op het VAVO. Ik hou van theater, schilderen, fotograveren, tekenen, muziek, festivals en koken. Ik woon op mezelf in Den Haag en heb een vriend van 26. Mijn karakter kan ik het beste omschrijven als gevoelig, zorgzaam, open en ambitieus.Vanaf m'n twaalfde ben ik al erg ongelukkig met mijn borsten. Door veel onzekerheden en pesterijen is dit alleen maar groter geworden. Omdat ik de enige was in de klas die grote borsen had, op m'n twaalfde was het al een volle C, werd hier erg op gelet. Opmerkingen al "je ben kankerlelijk, maar je hebt wel dikke tieten" zijn bij mij heel erg blijven hangen en een eigen leven gaan leiden. Door negatieve ervaringen met mannen en het idee nergens goed voor te zijn, behalve voor seksueel contact, is mijn onzekerheid over mijn borsten alleen nog maar meer gaan groeien. De afgelopen 4 jaar zijn mijn borsten ook alleen maar groter geworden. Ik kan bijna nooit BH's, bikini's of kleding vinden. De afgelopen 2 jaar geen bikini gehad, of uberhaupt aangedurft omdat ik me teveel voor mijn lichaam schaamde. Kleding die ik leuk vind, pas ik niet, omdat ik wel smal ben maar mijn borsten er nooit inpassen. Dan heb je maatje 34/36 en dan pas je het alsnog niet. Breakdown's voor de spiegel zijn de afgelopen 5 jaar bijna de norm geworden.De onzekerheid over mij zelf is op een gegeven moment zo erg gescaleerd, dat ik er hulp voor ben gaan zoeken. Naast deze onzekerheid had ik ook een depressie ontwikkeld. Op mijn 16e in therapie gegaan, 1x in de week. Dit hielp niet of nauwelijks. Uiteindelijk zo erg ingestort dat ik had besloten intensieve therapie te gaan volgen; ik wilde eruit. Nu, na anderhalf jaar intensieve behandeling, inmiddels al een jaar klaar en bezig met m'n vervolg behandeling, ben ik heel erg blij dat ik hiervoor gekozen heb. Omdat je tijdens behandelingen geen operaties mag ondergaan, heb ik mijn plannen voor een borstverkleining een tijdje opzij gezet. Ook in de hoop dat ik er misschien meer mee kon gaan leven, naarmate ik ouder zou worden en verder in mijn therapie zou zijn.Afgezien van het feit dat ik me beter voel, en dat ik veel dingen uit het verleden heb opgeruimd, ben ik nog steeds erg onzeker en ontevreden met mezelf. Daarom had ik vorig jaar Juni, een maand nadat ik klaar was met mijn behandeling, eindelijk een intake bij het Haga Ziekenhuis, bij Mevrouw Braam. Een grote stap, want dit zou betekenen dat ik (waarschijnlijk) eindelijk een bvk zou krijgen. Een nieuw begin.Omdat ik een beetje moeite heb met mannen, wilde ik graag door een vrouw geholpen worden. Nu sta ik alleen al vanaf vorig jaar Juni op de lijst, en alles loopt alleen maar uit. Ik had zelf heel erg het idee of de droom dat het voor de zomer zou gebeuren; dan zou ik misschien eindelijk een zomer wél kunnen gaan zwemmen, en de kleren kunnen gaan dragen die ik leuk vind. Jammer genoeg kan ze me pas in Juni dit jaar helpen.Nu is me een andere optie aangeboden; Ik kan door Dhr Beekmans geholpen worden, een man, op 10 April. (!) Afgezien van het feit dat het super fijn is dat het zo snel zou kunnen gebeuren, vind ik het heel erg eng om op een intake met hem te gaan. Morgen, 20 Maart, heb ik een gesprek met hem en aan de hand daarvan kan ik besluiten of ik het wil of niet.Omdat het nu allemaal wel heel erg dichtbij komt, ben ik er natuurlijk veel mee bezig. Ik ben heel erg benieuwd of hier nog andere vrouwen zijn die moeite hebben met een mannelijke (of vrouwelijke arts), of iemand ervaring heeft met Dhr Beekman, of er meer jonge meiden zijn die een bvk laten doen, vrouwen die ook een laag zelfbeeld hebben (mede door de borsten, te klein of te groot).. zoveel vragen haha!Liefs,Dewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dewi,

Ik heb weinig tijd momenteel om heel uitgebreid op je verhaal te reageren, maar wilde toch eventjes wat zeggen.

Het belangrijkste is dat jij je op je gemak voelt bij die persoon, dat voel je al aan tijdens de eerste 3 seconden dat je diegene spreekt.

Ik zou er zeker een consult aan wagen, je kan in eerste instantie een gesprek aangaan en kijken wat je gevoel op dat moment is, je MOET niks, je MAG je borsten laten zien.

Het is natuurlijk wel zo dat zo iemand vatevoren zal moeten kijken of ze aan je verwachtingen kunnen voldoen, je zal dus niet onderuit kunnen om het zo maar te zeggen.

Maar nogmaals, geef het een kans, voel je je er niet goed bij, of geforceerd dan kun je vriendelijk bedanken voor de eer.

Ik zou het wel even heel simpel aangeven aan zo iemand, dan zullen ze daar zeker rekening mee houden. Je kan echt uitspreken "ik kom hier en hier voor, maar ik moet u echt vertellen dat ik me er erg ongemakkelijk bij voel"

Ik persoonlijk schaamde me heel erg voor mn borsten, maar dan voornamelijk door de erge hang, de slappe zakjes enz. Was voor mij een rede om niet eens op cunsult te willen gaan, ook niet bij een vrouw. Eenmaal toch een afspraak gemaakt kreeg ik langzaam vrede met het idee dat een man mn borsten moest zien en aanraken ivm het opmeten enz. Mijn gevoel bij de chirurg was goed, onwennig, maar 'zakelijk' genoeg en zonder verdere bijgevoelens of ideen die in mijn hoofd opkwamen. Uiteindelijk heb ik mn borsten laten zien, met het idee dat dit waarschijnlijk de 1e keer, en tevens de laatste keer was dat iemand me ooit nog zo zou zien. Dat idee trok me uiteindelijk over de streep....

Heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piepke,

Dank je wel voor je reactie! Je hebt inderdaad helemaal gelijk dat het niet "hoeft". Ik had het op die manier nog helemaal niet echt bekeken. Sowieso gaat er iemand met me mee, dus dan sta je toch weer sterker dan in je eentje. Mooi vind ik ook je uitspraak 'met het idee dat dit waarschijnlijk de 1e keer, en tevens de laatste keer was dat iemand me ooit nog zo zou zien. Dat idee trok me uiteindelijk over de streep....". Die ga ik zeker in mijn achterhoofd houden!

Liefs,

Dewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dewi,

wat goed dat je ook de knoop heb doorgehakt, wat zal je ook blij zijn als je jou bvk heb gehad!

ik wilde even snel reageren op je bericht over mevrouw braam.

ik wordt namelijk volgende week geopereerd door haar.

wat vervellend he die wachtlijsten, om die rede ben ik ook verder gaan zoeken..en heb ik niet voor het hagaziekenhuis gekozen daar zou ik ook pas volgend jaar aan de beurt zijn..

ik kwam er door een vriendin achter dat mevrouw braam ook werkt in het haaglandenklieniek, op de maandag.

hier is/was bij mij de wachttijd 1 tot 2 maanden.. ik heb februari de intake gehad en en nu eind maart wordt ik al geholpen, en ik ben zo blij!

mocht je twijfelen dan zou ik is contact opnemen met het haaglandenkliniek.. of kijken op www.haaglandenkliniek.nl

misschien dat het hier voor jou ook sneller kan en wel bij mevrouw braam zoals je wilt.

mede doordat ze nu vaker ok's afhuren in het mch westeinde is de wachtlijst bij het haaglanden kliniek veel minder dan in een ziekenhuis..

veel succes bij jou borstverkleining..

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey dewi,

Knap van je dat je het besluit genomen hebt. ik kan het me helemaal voorstellen hoe jij je de afgelopen jaar gevoelt heb. behoorlijk heftig allemaal.. maar wat er al gezegt is niks ´moet´alles mag.. doe niet iets waar jij je niet goed bij voelt. luister naar je zelf. jij moet er vertrouwen in hebben en jij moet je er goed bij voelen!! het gaat tenslotte om jou lichaam.

ik zelf ben nu bijna 1 jaar geleden geopereerd, ik weet nog wel mijn eerste dag naar buiten. wat was ik toch eindelijk trots op mijn borsten, iederen mocht zien hoe mooi ze waren.. je komt binnen en iedereen kijkt eerst naar wie er binnen komt ipv eerst de boobs en dan wie het is... het heeft mij zoveel zelfvertrouwen gegeven.. ondanks de kleine complicaties die ik nu nog heb en waarschijnlijk nogmaals geopereerd meot worden..

ben benieuwd hoe je gesprek vandaag gegaan is...??

Liefs Silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Irene & Butterfly,

Wat spannend! Veel succes morgen!

De intake die ik afgelopen dinsdag heb gehad ging best goed. Het was een aardige man en hij heeft al m'n vragen kunnen beantwoorden. Doordat ik er zoveel mee bezig was had ik een heel lijstje haha. Ik heb van te voren tegen hem gezegd dat ik het best wel spannend vond, hier had hij gelukkig begrip voor.

Hij heeft ook naar mijn borsten gekeken, en hij was het ermee eens dat ik naar een cup C wilde. Dat dit goed paste bij de verhoudingen etc.

Ik heb alleen, doordat alles nu zo dichtbij komt, ineens heel erg twijfels. Word heel erg bang, angstig dat alles verkeerd loopt en dat ik ze dan alleen nog maar lelijker ga vinden. Zelfs de vraag aan mezelf gestelt, wil ik dit wel? Herkent iemand dit?

Ik had met heb opnamebureau afgesproken dat ik na de intake zou laten weten wat ik zou doen. Nu heb ik het alleen heel erg druk gehad deze week, en ik ben zo erg aan t twijfelen dat ik het nog niet heb gedaan. Morgen wilde ik ze het uiterlijk laten weten.

Liefs,

Dewi

Link naar reactie
Delen op andere sites

heej,

Ja ben wel aardig zenuwachtig hoor, maar ja we krijgen er wat moois voor terug! evrn doorbijten..

ik heb sproetjes daar kan je me denk ik aan herkennen hihi

jij ook heel veel sterkte vandaag..

en misschien zien we elkaar wel, ben heel benieuwd naar jou ervaring.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello Dreamweaver,

Ik leef met jou mee , jouw verhaal heeft me aangegrepen hoor, het zal allemaal wel in orde komen maar volg je gevoel.

Je zit er al zo lang mee dus kies goed je pc , zoals Piepke zei geef het een kans zelf al is het een man, :)

En vind je 10 april te snel ? Tja, ik denk dat we allemaal beginnen te stressen op het laatste ogenblik en onszelf vragen stellen zoals : wil ik dit wel ?

Natuurlijk wil je dat, maar die vraag is volkomen gezond, dit is geen spelletje, het is een ingreep die jouw leven totaal zal veranderen (zo is dat voor mij althans)

Groetjes

Kristin2301

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dreamweaver,

bij mij is alles goed gegaan, moest mij om 10 uur melden in het ziekenhuis en werd al om 11:15 uur naar de ok gebracht..

vanaf daar ging het heel snel, zo werd er nog af getekend, zo lag ik op de ok en zo was het alweer klaar..

het heeft bij mij lang geduurd voor dat ik echt goed wakker was, heb op de verkoever ook aardig wat pijnstilling gehad hihi was er gewoon high van..

kwam 15:30 weer op de afdeling en voelde me goed.

de PC kwam nog even vertellen dat aan de rechterkant 403 gr en links 396 gr was verwijderd.. ik schrok dr gewoon van zoveel..

(ik ben van een F/G naar een C/D gegaan)

maar was super blij met het resultaat!!

zou het zo weer doen..

ik ben 1 nachtje blijven slapen, ging allemaal goed wel nog misselijk geweest en gespuugt maar gelukkug hebben ze daar medicijntjes voor

alleen op je rug slapen, wat vond ik dat een drama! en nu nog..

gister is mijn tape op de hechtingen verschoond, een alles zag er mooi uit, op 1 plekje staat het iets open maar dat komt vaker voor en het ziet er schoon uit.. was niks om me zorgen om te maken.. nu het tape weer 2 weken laten zitten en dan moet ik weer terug..

al met al is het me allemaal heel erg mee gevallen, het is nu 4 dagen na de operatie en ik voel me redelijk, ben nog wel moe en af en toe steken me borsten iets maar de pijnstilling/paracetamol gebruik ik nu minimaal 2 per dag nog..

gewoon rustig aan doen en lekker herstellen, gelukkig heb ik ook veel hulp thuis.. en dat heb je de eerste 2 weken ook wel nodig

ik zou een bvk ook bij iedereen aanraden die er echt klachten of last van heeft, ik ben nu zo happy en het resultaat is super mooi! ben blij dat ik die stap eindelijk heb genomen..

mocht je nog vraagjes hebben, ik beantwoord ze graag voor je..

ik las dat je je gesprek heb gehad?

groetjes butterfly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butterfly,

Fijn dat alles goed is gegaan! Van jou ook irene!

Ik weet het nog steeds niet. Ben echt heel erg bang en mezelf meer aan het overtuigen dat ik het niet moet doen dan wel. Dat het allemaal wel meevalt, en dat ze heus niet zo groot zijn en dat de pijn ook overdreven is etc. Ben echt elke dag misselijk van de buikpijn en spanning, onwijs overstuur, weet niet wat het is. Ik kan niet meer stoppen met nadenken. Vermoeiend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.