Ga naar inhoud

Tv- ZEMBLA 'Operatie proefkonijn' ook over PIP en andere implantaten.!


Gast Ymkje

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Gisteren dit nogal schokkende tv programma gezien : ZEMBLA met een programma met de veelzeggende titel "Operatie proefkonijn' over de veiligheid van medische hulpmiddelen, waaronder borstimplantaten:

* http://www.uitzendin...ringen/1243932*

DE NOS schreef hierover:

In Nederland zijn vermoedelijk veel meer vrouwen die risico lopen door borst-implantaten van het Franse bedrijf PIP dan al bekend was. De Inspectie voor de

GEZONDHEIDSZORG ROEPT DAAROM NU OOK VROUWEN OP DIE TUSSEN 1997 en 2001 ZULKE IMPLANTATEN HEBBEN GEKREGEN !!

Tot nu toe werd alleen gekeken naar vrouwen die na 2001 een borstvergroting hebben ondergaan. Maar uit onderzoek van het tv-programma Zembla blijkt dat er al eerder problemen waren met de fabrikant PIP.

Onderzoekers van Zembla kwamen er achter dat bij PIP zeker sinds 1997 met gevaarlijke implantaten is gewerkt. Volgens de inspectie zijn er daarvan in Nederland 2700 verkocht, maar oud-werknemers van de importeur zeggen dat het er zeker 5000 zijn. Tot nu toe werd ervan uitgegaan dat in Nederland 1400 vrouwen PIP-implantaten hebben.

PIP gebruikte een soort siliconen dat alleen voor industriële toepassingen toegelaten was. De siliconen bleken een grote kans te hebben om te scheuren.

De Franse inspectie had gemeld dat er pas na 2001 was geknoeid met de siliconen. Dat misverstand was ontstaan omdat in Frankrijk tot 2001 geen siliconen-implantaten verkocht mochten worden. In de rest van Europa gebeurde dat wel, maar dat wisten de Fransen niet.

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

amai zo erg,ik word er stil van,ben ook 1van die slachtoffers met een gescheurde implantaat in 6stukken met de silicone overal in mijn borst,hoop dat alles wer verwijderd,mijn borst was bont en blauw na operatie,dacht dat het nooit ging goedkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.