Ga naar inhoud

Wat deden jullie de eerste week na de bv?


Aanbevolen berichten

Ik doe zelf zo weinig mogelijjk. Ik slaap veel wat tot mijn verbazing nog lukt ook. Zo'n 11 of 12 uur per nacht slapen is geen enkel probleem.. Ik slaap als een roosje. Ik neem 's avonds een Celebrex pijnstiller. Weet niet zeker of ik daardoor zo lekker slaap..

Ik heb veel minder pijn dan ik had verwacht. Ik heb alleen last van een stekend en prikkend gevoel in de wonden. Ik kan in feite alle bewegingen maken die ik normaal kan maar ik probeer me heel erg in te houden. Het is heel verleidelijk om teveel te doen als je veel kan, maar ik let er dus heel erg op dat ik dat niet doe. Ik probeer gewoon niks te doen. Ik slaap en ik zit of lig stil. M'n bed staat omhoog maar het zou in feite niet eens nodig zijn. Ik laat het maar zo omdat ik het idee heb dat er zo toch wat minder spanning op de wonden staat. Ik doe niks anders dan tv kijken en laptop. Als ik typ let ik erop dat ik alleen de spieren in m'n onderarmen gebruik en dat m'n bovenarmen tegen m'n lichaam rusten. In huis doe ik niks. Alleen drinken en eten pakken en naar het toilet gaan. Douchen heb ik nog niet gedaan (alleen onder, en boven aan de wasbak). De verveling is beter uit te houden dan ik had verwacht. Ik voel me veel beter dan ik had verwacht. M'n eetlust is opvallend goed.. Ik heb overal trek in..

Ik moet erbij zeggen dat het niks doen op dokters voorschrift was. Mijn prothesen zijn voor de kleine hoeveelheid vetweefsel die ik zelf had vrij groot. Er staat dus veel spanning op de wonden. De grootste zorg is dat de wonden dichtgaan. Ik heb 460cc gekregen en had een kleine a cup. Ik had wel wat borstweefsel maar nauwelijks vetweefsel.

Ik heb m'n borsten bekeken, bh uitgehad, en het ziet er prachtig uit. Geen schrammetje of bloeduitstorting te bekennen. Wat er onder de steristrips gebeurt kan ik helaas niet zien. Dat zal ik pas te weten komen tijdens de controle en ohhh wat zal ik dan nerveus zijn..

In ieder geval voel ik me heel goed en ik hoop dat dat ook iets zegt over m'n herstel.

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal doen de eerste week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Ik moet je bekennen bij mij is het erg tegengevallen. de eerste keer en m'n wissels was het veel minder pijnlijk.

Ik heb zeker wel 14 dagen erge pijn gehad.

ik heb een wissel gekregen i.v.m kapselvrming.Ik heb nu dual plane plaatsing en daarvoor niet da's het enige verschil.

Ik dacht als ik dat maar vol hou om niks te doen maar dat heeft me geen moeite gekost ik kon ook zo goed als niks.

Ik was bont en blauw na die tijd echt heel erg.

nu naar 8 weken po gaat het redelijk en doe ik weer wat (LOL)

groetjes vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu 3 weken po, de eerste week heb ik heel weinig gedaan, ook veel geslapen.

Normaal ben ik een ochtendmens, maar die week sliep ik meestal tot 11 uur ongeveer, des te vlugger gingen de dagen voorbij.

Rond 6 uur stond ik wel effe op om een pijnstiller te nemen.

Meestal zat ik de hele middag aan de laptop, vooral op dit forum, en 's avonds wat tv kijken en terug laptop.

Voor de rest liet ik me volledig bedienen.

Nu heb ik nog amper pijn, enkel bij een verkeerde beweging.

En 's nachts ook soms nog een beetje pijn, maar niet de moeite om erover te zeuren.

Het meeste kan ik wel terug, alleen nog wat trager dan normaal.

Hou me wel redelijk rustig, gewoon uit schrik voor een complicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste week helemaal niets gedaan. Ik heb ook nog 4 dagen met drains gelopen ( lees gezeten) thuis. Mijn liefie zorgde voor de kids en het huishouden. ik kon ook niets, te veel pijn. De 2e week heb ik ook niet veel gedaan, vanwege de rust die ik moest nemen en vanwege de pijn. Ik sliep s'nachts helemaal niet. Steeds kleine slaapjes, was helemaal kapot. En na 2 weken op de rug slapen ging die ook nog eens hartstikke zeer doen. Voelde mij na 3 weekjes weer een beetje terug op aarde ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik deed de dag erna al boodschappen. Stil zitten is niks voor mij. Ik heb mezelf wel verplicht om tussen de middag een uurtje te gaan liggen, ik deed gelijk alles behalve mn zoontje van 2 jaar verzorgen en stofzuigen. Ik moet zeggen dat ik ook weinig last heb gehad, ik had de eerste dagen een gevoel alsof mn ribben zwaar gekneusd waren, ik kon niet lachen en hoesten, maar verder voelde ik me prima, wel erg snel moe, maar ik deed alles op een slakke gangetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste twee dagen heb ik niet zo veel gedaan, beetje op de bank en in bed gehangen met de laptop op schoot en wat tv gekeken. Ik heb de eerste week wel veel geslapen, maar denk dat dat door de tramadol kwam. Na een dag of 3 werd ik wel wat actiever, beetje losse rommel opruimen, wasje draaien (niet ophangen) en soms wat was vouwen. Deed ook wel het eten voorbereiden,zodat man-lief er nog maar weinig werk mee had.

Maar was niet echt superactief hoor.

Ben nu bijna 6 weken po en doe alles weer. Heb er alleen last van als ik te veel doe. En dat doe ik nogal eens helaas....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.