Ga naar inhoud

14 januari Nieuwsuur over borstimplantaten


Gast Ymkje

Aanbevolen berichten

Toch even gekeken hoor.

Wat mij is bijgebleven na de uitzending:

  • Men spreekt hier over een klein percentage van mensen die klachten krijgen, iets wat dus zeker niet mag veralgemeend worden.
  • Goed om weten is dat als je klachten krijgt je best een MRI laat nemen.
  • Implantaten gaan dus niet je hele leven mee

Ik denk dat het aan te raden is dat in de toekomst inderdaad mensen die een BV overwegen beter moeten ingelicht worden inzake de mogelijke complicaties en de mogelijke, niet gerelateerde, klachten. Iets waar nu de PC in mijn ogen te weinig aandacht aan besteedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Liesje,

Wat jammer voor jou dat je moeder nu zo negatief is. Hoewel het uit het oogpunt van een moeder natuurlijk heel goed te begrijpen is he? In de uitzending wordt ook met name gesproken over de gevaren en negatieve effecten van implantaten, de nadruk ligt zo op het gevaar. De meeste meiden die een bv laten doen zijn zich bewust van deze gevaren maar hebben ondanks dat ieder hun eigen goede reden om de operatie toch te laten uitvoeren. Voor mij persoonlijk geldt dat ook. Ik heb mijn moeder niets verteld over mijn bv. Juist omdat ik haar standpunt al ken en haar niet onnodig ongerust wil maken. Ik heb haar na de operatie nog niet gezien en ben voor haar in het geniep aan het herstellen. Ik denk dat ze het niet eens gaat zien dat ik een BV heb laten doen. Ik vind het ook jammer dat ik dit niet kan delen met mijn moeder, maar het is beter zo.

Wat ik zeggen wil: het is jouw lichaam en het is zaak dat jij een goed gevoel hebt over de BV. Het is logisch dat je moeder zich zorgen maakt, maar dit zou voor jou geen hoofdreden moeten zijn om de BV eventueel af te blazen. Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik wil je even laten weten dat je niet de enige bent met een bezorgde mama...

Sterkte meid, liefs Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle mensen die om je geven proberen je tegen te houden,dus ik begrijp je mams wel.

Ik heb ze al 2 jaar en heb geen klachten dat ik weet,maar eruit laten halen vind ik ook geen optie,

dat ziet r gewoonweg dan niet uit,maar goed,

,mn arts zei dat dr geen scheurtjes in de protheses kon komen die ik heb,

is dat wel het geval,dan zouden ze gratis vervangen worden.

Het is alleen zo lastig te merken dat de klachten dus daardoor zouden komen,moet je echt een scan voor laten uitvoeren ,en kijken of de protheses nog goed zijn/zitten.

Ik heb nog niets laten uitvoeren ,maar eigenlijk zou het verplicht moeten zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is wel verteld dat je om de 10 a15 jaar terug moet komen voor controle, merk je eerder iets eerder komen.

Ook de gevaren enz. Schijnbaar doen ze dat dan niet in elke kliniek?

Ik weet echt wel waar ik aan begonnen ben!

En ik mag ze ook gratis laten vervangen als ik scheurtjes krijg of andere schade dacht ik eurosillicone is dat met

de bergmankliniek aangegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf een moeder, van een zoon en een dochter.

Als mijn dochter een BV zou willen zou ik daar voor 100% achter staan.

Maar dat komt omdat ik zelf al 2x een BV heb laten doen.

De 1e x was ik 28, en de 2e x was ik 47.

Ik heb dus 19 jaar met dezelfde prothese gelopen, en nooit klachten gehad, maar tijdens de wissel, bleek er toch 1 helemaal kapot te zijn. Nooit wat gemerkt, gek he!

Ik heb nu een half jaar mijn nieuwe borsten en helemaal blij.

Dus dames ik loop al bijna 20 jaar met "neppers" en nog nooit ergens last van gehad. Ook al was er 1tje stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is typisch mediageile journalistiek.

Het begon met PIP en nu wordt beweert dat alle protheses niet deugen.

Het is allemaal te zien in welk licht je het nuanceert en aan de man (of hier eerder vrouw :42: ) brengt.

Elke operatie en prothese heeft op zich een bepaald risico.

Ook in heupprothesen, knieprothesen, pacemakers..... zit siliconen, en daar is met geen woord over gerept, dus was deze reportage niet echt neutraal, maar gewoon wat overdreven... of was het een journalist met een siliconen hersenprothese :45: .

Realisme, objectiviteit en nuancering is blijkbaar soms ver te zoeken nietwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me altijd af; wie zegt dat die vrouwen die klachten niet hadden gekregen als ze geen prothese hadden? Dat weet je toch niet?

De discussie over protheses is al gaande vanaf het moment dat ze er waren en zullen ook altijd blijven. Het is nu even een hype, waait wel weer over. Je hebt altijd voorstanders en tegenstanders. Ik laat me niet gek maken, maar blijf uiteraard wel alert, want het is en blijft natuurlijk een vreemd voorwerp wat in je lichaam gaat.

Maar hoeveel mensen lopen er met een prothese rond en hoeveel van hen hebben daadwerkelijk klachten die niet te verklaren zijn? En hadden zij die klachten wel of niet gehad als ze geen prothese hadden? Geen idee. Kom je nooit achter ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Grande,

Het PIP-drama noem je een hype?

En de vrouwen met ernstige klachten in het programma noem je tegenstanders.

Ik zou bijna gaan denken dat je het programma helemaal niet hebt bekeken.

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is allemaal een duidelijke serieuze waarschuwing naar de dames die een bv overwegen.

de genoemde klachten zullen heus niet voorkomen bij een gezonde vrouw,

als ik al lees van diesel dat 1 van haar prothese helemaal kapot is,

schrik ik daar wel van.

ik heb nog steeds een aantal gesprekken in de agenda staan, maar ben zo erg geschrokken dat de prothesen

niet levenslang zijn en er toch grote risico's aan verbonden zijn, dat ik ernstig aan het twijfelen ben

over de bv.

Ik ben niet helemaal plat als een dubbeltje, en is het mij waard, om iedere 2 jaar een mri scan te maken,

10 jaar later weer onder het mes te moeten, en iedere keer maar hopen dat de dingen heel blijven en niet kapot gaan....

Met alle gezondheidsrisico's van dien. Ik ben zo gezond nu , en vond mij zelf altijd gezegend dt ik nooit iets mankeerde.

Ik zou mezelf voor mijn kop slaan als ik dat nu ga opzoeken..

Ik baal hier echt heel erg van! Heb ik eindelijk al mijn angsten opzij gezet, zelfs de narcose, krijg je zoiets...

Ik vind het ook niet eerlijk van de pc's , die zeggen met een gladgestreken gezicht dat ze levenslang meegaan en je niet meer onder het mes hoeft...

dat is nu gewoon NIET waar..

BALEN!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bv is maandag al,en nu zie ik dit, lekker dan.

Dit is indd een serieuze kwestie,en iets wat niet voor niks gezegd wordt.

Ik zet deze operatie wel door,maar met veel minder gerustelling dat er iets in mijn lichaam gaat dat 100% veilig is.

Laat ook zeker iedere 2 jr zo een scan doen,en zal cereform silliconen goed in de gaten houden.

en indd Senna pc liegen je gewoon midden in je gezicht voor,belachelijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik baal hier echt heel erg van! Heb ik eindelijk al mijn angsten opzij gezet, zelfs de narcose, krijg je zoiets...

Ik vind het ook niet eerlijk van de pc's , die zeggen met een gladgestreken gezicht dat ze levenslang meegaan en je niet meer onder het mes hoeft...

dat is nu gewoon NIET waar..

BALEN!

Ik weet niet naar welke kliniek jij dan gegaan bent? Mij is alles eerlijk verteld! Dat je na 10 a 15 jaar terug moet gaan omdat ze nou eenmaal niet levenslang meegaan... als ze stuk zijn worden mijn silliconen wel vergoed!

Ik vind het heel slecht dat klinieken dan niet eerlijk zijn! Ben blij dat tegen mij dat allemaal wel verteld is, de risico's dat ze niet je hele leven meegaan enz.!

Ik wist dit en kan hier mee leven ben super blij met mijn keuze om een borstvergroting te doen ben blij dat ik het heb gedaan! Ook al weet ik dat ik over 10 a 15 jaar terug moet en een nieuwe operatie moet daar heb ik zelf voor gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk,er zijn dus ook voorbeelden dat er geen problemen optreden mochten ze stuk gaan in je lichaam,dat bewijst dus Diesel wel.

Maar men wil gewoon waarschuwen dat er ook klachten zijn geweest van mensen met andere soort merk protheses die wel problemen gaven,en waarbij men dat dus wist toen ze eruit werden gehaald de klachten voorbij waren.

Er zullen naar mijn mening dus ook mensen zijn waarvan het lichaam het gewoon niet wil accepteren.

De ene krijgt wel klachten de ander niet.

Wel vind ik het een eng idee dat er kleine stukjes af zouden kunnen brokkelen en die in je lichaam rond dwarrelen ,zonder dat je dat weet.

En idd,gratis vervangen betekend niet dat je de operatie ook voor nix krijgt...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.