Ga naar inhoud

Pijnstillers en medicatie BV


Aanbevolen berichten

ik ben erg benieuwd welke pijnstillers cq. medicatie jullie adviseren voor na de operatie (BV).

Tot op heden heb ik de volgende tips ontvangen die ik graag wil delen:

- Arnica pillen, doel: tegen zwellingen

- Paracetamol, doel: bestrijding lichte pijn

- 1000 mg vitamine C, doel: weerstand op pijl houden

- Calendula, doel: Genezing lidtekens

- Tramadol, doel: bestrijding matige pijn

- Diclofenac, doel: bestrijding lichte tot matige pijn

Wie heeft er nog meer of misschien beter bruikbare tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Lady,

Ik ben 2 weken voor de operatie begonnen met 3 x daags traumeeltabletjes, 3 x daags arnicadruppels, 1000 mg vitamine C en 2 multivitamines. Dat ben ik tot 14 dagen po blijven gebruiken. Achteraf heb ik niet veel of lang zwelling gehad en blauwe plekken had ik dit keer ook niet. Ben ook niet ziek geweest in die periode. Dus of het daar aan gelegen heeft,weet ik niet, wilde alleen optimaal fit zijn en mijn weerstand stabiel houden.

Na de ingreep had ik tramadol en soms nam ik 2 paracetamolletjes,omdat ik wat suffig werd van de tramadol....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hoi

Tramadol is erg heftig hoor, is een soort opiaat, valt niet onder de opiumwet, maar is wel erg zwaar. Veel mensen reageren er (geestelijk)erg heftig op, je kan er zelfs hallucinaties van krijgen.

Diclofenac is een goed middel, maar vraag dan wel om een maagbeschermer (nexium of omeprazol) erbij aan je arts!

Succes!

Groetjes Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

maar krijg je die dan voorgeschreven of moet je daar zelf achteraan?

Vaak worden ontstekingsremmers en pijnstillers voorgeschreven, Arnica, Calendula en vitamine C wordt (vrijwel) nooit voorgeschreven.

Als je wat sterkere pijnstillers wilt, moet je hier vaak om vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parkiet jij bent toch ook in de Wellness geholpen? ik krijg er volgende maand me bv

Klopt!

Spannend zeg, bij welke arts ga je?

Ik heb trouwens al tijdens mijn consult het recept opgevraagd, dus kon de medicijnen van tevoren halen bij mijn eigen huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb celebrex voor geschreven gekregen in combinatie met paracetamol.

Hier ook, heb celebrex 2 dagen 2 daags gebruikt en werkt als een slaappil

Dus ben nu 5 dagen na po en voel eigenlijk geen pijn meer heb nog wel de celebrex voor het slapen gaan, slaap er goed op.

En verder paracetamol 2x tegelijk, maar was er al van plan mee te stoppen.

Hoe lang gebruikten jullie pijnstillers?

Zal het voor vandaag mss maar afbouwen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo lang pijnstillers geslikt. Tramadol gebruikte ik na een paar dagen alleen nog maar om goed te kunnen slapen :) Voor de pijn nam ik soms aan het einde van de middag 2 paracetamollen. Dat hielp me dan nog net even de avond door. Ik geloof dat ik na week 1 niks meegebruikt heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

ik heb in mijn formulieren staan dat ik zelf moet zorgen voor de pijnstillers.

krijg ik deze:

- Calendula,

- Tramadol,

- Diclofenac,

gewoon in de apotheek zonder voorschrift?Want ik heb het idee dat ik geen voorschrift of iets ga krijgen bij de kliniek als ze me dat zo al in mijn formulieren zetten.

En die Arnica pillen,ook gewoon in de apotheek verkrijgbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BellaStella,

Dit krijg je niet zonder voorschrift van een arts. Je kunt je PC vragen het voor te schrijven, let wel dat je dit zelf moet betalen.

Is niet duur hoor maar wel goed om te weten. Ik was voor mijn operatie naar mijn eigen huisart gegaan en die verwees me door naar mijn PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van vriendinnetjes borstencreme gekregen, is eigenlijk voor mama, maar goed werkt ook na een BV.

Smeer ze elke dag in en de huid blijft daardoor lekker soepel. Is belangrijk om te voorkomen dat de huid te droog word en je schilfertjes krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Lady,

Ondertussen ben je nu 8 dagen po. En ik ben benieuwd wat je uiteindelijk allemaal genoemen hebt tegen de pijn. En of je nog last hebt van de pijn.

Ik heb 16 febr een bv ondergaan ook anatomisch, dual plane (295 cc). Ik heb het volgende allemaal ingenomen:

Eerste 5 dagen: 2x celebrex, 4x paracetemmol, 3x Tramadol (dit laatste spul was heftig, maar had het echt nodig vanwege erge pijn).

Tot nu toe: Paracetemol (al bijna 2 weken po, maar nog steeds pijn).

gr Visje2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi BellaStella,

Dit krijg je niet zonder voorschrift van een arts. Je kunt je PC vragen het voor te schrijven, let wel dat je dit zelf moet betalen.

Is niet duur hoor maar wel goed om te weten. Ik was voor mijn operatie naar mijn eigen huisart gegaan en die verwees me door naar mijn PC.

ok thanxxx....dus deze drie vraag ik dan gewoon aan mijn PC en dat ik het moet betalen is het minste probleem.Als ik maar goede medicijnen in huis heb.

- Calendula,

- Tramadol,

- Diclofenac,

thaxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.