Ga naar inhoud

paar vragen in 1 topic


Aanbevolen berichten

He dames,

Ik lig nu al 3 weken op mijn rug en de pijn in mn rug wordt steeds erger.. ik weet niet meer hoe ik moet liggen. Hebben jullie tips want ik hoorde van het accz dat ik echt 6 weken op mijn rug moet slapen.

Verder heb ik als ik mijn dwangbuis afdoe om mijn borsten te masseren dat ik gelijk mijn prothese's voel onder mijn oksels als ik mijn armen langs mijn lichaam houdt. Is dat een normaal gevoel. Hierdoor durf ik ook niet echt schuin in bed te liggen, bang dat ik straks 2 bulten aan 1 kant heb zitten.

Waarom moeten wij "klanten van het accz wel masseren"en andere weer niet. Ik snap die verschillen niet zo goed.

Ik hoor wel van jullie.

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi cindy,

ik kon na 3 weken weer op mijn zij liggen eerst een beetje voorzichtig maar nu gaat het heel goed doet geen pijn meer godzij dank ik had namelijk ook heel erg last van mijn rug.

en ik heb niet het gevoel of ik mijn prothese voel maar links is mijn borst wel breder ( steekt meer uit aan de zijkant bij mijn oksel).

ps ben nu 5 en halve week po.

liefs linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Cindy,

Je mag gewoon lekker op je zij liggen hoor, zolang het geen pijn doet. De eerste keer sliep ik met 11 dagen po op men zij en de 2de keer direct vanaf de eerste dag ;) Je kan eventueel ook een extra deken pakken en daar tegenaan draaien. Zo kan je toch lekker op je zij liggen met ondersteuning.

Mij is het masseren echt afgeraden (met ruwe protheses), zeker de eerste 3 maanden niet doen omdat je meer last kan krijgen van kapselvorming. Meer hier hebben dat advies gekregen niet te masseren de eerste 3 maanden.

Fijn herstel meid!

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid,

dat op je rug slapen word je kierewiet van he :)

in principe hoef je geen 6 weken op je rug te slapen hoor, zolang je natuurlijk een goede sportbh draagt waarin je boobs geen kant op kunnen :)

wil je je toc volgens de regels op je rug blijven slapen, neem dan een voedingskussen als je deze tussen je benen legt en je benen iets schuin heb je toch het gevoel half op je zij te liggen en slaap je een stuk beter , heb ik ook gedaan scheelt een hoop voor de rugpijn,

dat masseren zal per kliniek anders zijn omdat iedere kliniek andere protheses gebruikt , misschien hoeven niet alle soorten "zacht" gemasseerd te worden.

ikzelf moest wel masseren en ben geopereerd bij be-clinic.

succes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

Ik heb het geprobeert vanacht. Eerst half met een kussen in mn rug, dat ging op zich best en daarna steeds verder gedraaid tot ik op mn zij lag. Nou dat hield ik maar een paar minuten vol en kreeg ik last van mijn rechterborst. Ik wist ook niet goed wat ik met mn arm aan moest haha. Ik vond het ook wel een beetje eng moet ik zeggen. Aankomende nacht maar weer even proberen.

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

Ik heb het geprobeert vanacht. Eerst half met een kussen in mn rug, dat ging op zich best en daarna steeds verder gedraaid tot ik op mn zij lag. Nou dat hield ik maar een paar minuten vol en kreeg ik last van mijn rechterborst. Ik wist ook niet goed wat ik met mn arm aan moest haha. Ik vond het ook wel een beetje eng moet ik zeggen. Aankomende nacht maar weer even proberen.

Liefs,

Cindy

Hier lees ik mn eigen verhaal, hihihi. Ook ik heb meerdere keren geprobeerd om mn zij te liggen, ik wist ook niet goed waar ik mn armen moest laten. Mn borsten deden op zich niet veel pijn maar na een minuut of 5 begon het litteken van de bovenste borst te trekken, en dat vond ik geen fijn idee.

Laatste nacht heb ik een groot kussen als in mn rug gelegd, dat ik toch iets mn mn zij kon liggen en mn lub kon ontlasten. ik probeerde dan mn schouders wel wat rechter neer te leggen, lag dus wat krom. ook was ik het nu zat en heb slaappillen geregeld, dat is echt heel fijn, want ik ben wel moe maar kom gewoon niet in slaap. nu heb ik eindelijk weer goed kunnen slapen.

Succes Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo!!

Ik ben nu 5dagen po en ik word nu al gek van het op m'n rug liggen. Maar zitten doet bij mij ook heel veel pijn. Eigenlijk heb ik veel meer last van mijn rug dan van mijn borsten :S

Heeft iemand hier ook last gehad met gewoon zitten? Hoe lang duurt het voordat de pijn weggaat?

Ik slik uiteraard pijnstillers, maar die hebben niet een geweldig effect op mijn rugpijn.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een stomme vraag, maar als jullie op je rug liggen hebben jullie dan ook je benen een beetje omhoog?

Na mijn rugoperatie vier jaar geleden mocht ik ook alleen maar op mijn rug slapen.

De tip die ik kreeg was om met mijn benen en hoofd hoger te liggen. Dit ontlaste bij mij de rug enorm!

Groetjes en goed herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt is helemaal waar, nu ben ik een rugslaper en heb ik ook een bv en een bwc gehad en maandag is het 4 weken po maar heb nog steeds 1 kussen onder mijn knieen kan nog steeds niet zonder, dus de benen liggen toch nog gebogen..

gr sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een week lang op mijn rug geslapen, was ook niks voor mij ,want ik lig normaal gesproken altijd op mijn zij. Na een week heb ik een kussen in mijn rug gelegd,zodat ik daar tegen aan hing, tussen mijn armen omhelsde ik als het ware een hoofdkussen,zodat mijn arm niet tegen de zijkant van mijn borst lag. Daar had ik toen nog wat zwelling en dat was nog wel wat gevoelig. Manlief dekte me dan toe en als ik helemaal stil lag,kon ik wel zo in slaap vallen.Na die tweede week kon ik zonder kussens weer op mij zij liggen. Op de rechterzij gaat trouwens beter dan op de linkerzij,dat heb ik nu nog. Maar rechts is ook echt mijn 'chocoladekantje'. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slaap ook nog steeds op mn rug. Wordt er gek van en heb echt vreselijk veel pijn aan mn rug en borsten.

Nu heb ik een groot dekbed opgerold en daar lig ik met mn rug tegenaan. Ik heb 3 hoofdkussens onder mn hoofd en nog een hoofd kussen onder mn borst die ik met mn arm klem. Zo kan ik heel ietsjes op mn zij liggen,maar dat hou ik niet lang vol van de pijn.

S'avonds neem ik nog steeds pijnstillers en s'morgens kan ik het wel weer uitpiepen van de pijn in mn rug en borsten.

Mijn zoon helpt me uit bed te komen....

Ik denk dat ik deze week de kliniek ga bellen, want ik denk niet dat dat normaal is na 5 week po.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er toch niet aan denken 6 weken alleen op rug slapen heb nu pas 5 bv en kan nu al niet slapen heb drie kussens bij mijn hoofd rug 4 bij mijn benen pijnstillers masseren hoef ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

he dames,

Ik ben nu 5 weken PO en ik slaap al lekker veel op mn zij. Soms gaat het beter dan de andere keer maar dat geeft niet. Rugpijn is wel weg nu. Ik geniet van mn borsten en ik ben niet de enige hahah...mijn vriend is er helemaal weg van. Ik hoop wel dat ze steeds soepeler gaan worden. Nu zijn ze wel soepel na het masseren maar als ik ze dan weer terug stop in de bh voelen ze weer hard aan.

@Mir: vervelend zeg dat je nu nog steeds zo'n last hebt. Heb je de kliniek al gebeld hierover?? Met mij gaat het nu goed, geen pijn meer en dat ik schreef dat ik niet goed in mn vel zit komt door persoonlijke omstandigheden. Familie en gezin. Hoe gaat het verder met je?? Van het weekend ga ik voor het eerst bh shoppen en ik heb er zin in. Heb het bewust niet eerder gedaan omdat ik erg last had van het litteken en ik toch nog geen bh's aan kon doen. Nog een paar dagen en dan mogen we die bh en martelband af doen. Ik hoop dat het beter met je gaat en dat je pijn afneemt. Ik hoor het wel van je.

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meid,

Ik ben nu 4dgn po,eigenlijk pas dus,

Ik heb een electrische deken in bed,dit is heerlijk voor mijn rug!

Elke avond aan,en ook nu s,middags ga ik een uurtje of 2 lekker liggen,

Je kunt ook een kersenpittenkussen nemen,ik vind het prettig en heb tot nu toe niet veel

last van mijn rug,ook mijn benen liggen hoger dmv een kussen.

Misschien kun je dit eens proberen,sterkte!

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Cindy,

Ja, ik heb gebeld. Ik had Conny aan de lijn en zei ook echt 6 weken op de rug! Dat het pijn doet zijn echt de spieren.

Ach, nog een paar dagen dan probeer ik het wel.

Ik ga volgende week donderdag na een speciaalzaak om me te laten opmeten. Wel zin in en ik ben inmiddels ook wel zeer benieuwd wat ik heb.

Verder gaat het wel ok. Vorige week mn vriend gedag moeten zeggen, dus dat is erg heftig! Ik vind het vreselijk en het voelt nu alsof het een maand geleden is dat ik hem gedag heb gezegd. Werkelijkheid is is dat het nog geen week terug is....

Hoe is het nu verder met jou?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.