Ga naar inhoud

Teveel bewegen nadelig?


Aanbevolen berichten

Hee meiden!

Ik ben a.s. maandag 2 weken po en ben al even van de pijnstillers af. Vandaag zijn de hechtingen eruit gehaald en had ik 1e controle. Alles was goed en het ziet er al heel mooi uit.

Doordat ik al een tijdje geen pijn meer heb, begin ik al aardig weer wat zelf te doen, te veel eigenlijk.. Het voelt verder wel goed en m'n borsten helen dan ook mooi..

Nu is mijn vraag of het echt voorkomt dat protheses nog gaan draaien omdat je zelf alweer zo veel doet? Volgens de kliniek mag ik 6 weken m'n bovenramen niet van m'n lijf doen, maar dat is toch onmogelijk?!

Hoe doen jullie dat?

Liefs,

Daphne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het heel erg!!vanaf 2 weken deed ik alles weer soms te veel denk ik achter af.... ik deed erg veel met links en het viel me gelijk op dat deze kant langer oijn deed en strakker werd.. soms denk ik wel dat mijn kapsel links is onstaan omdat ik toch teveel deed.. kortom 6 weken rutig aan doen probeer je armen niet te veel te bewegen ;) luister naar je lichaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken is idd onmogelijk om je armen langs je lichaam te houden

ik ben gister geholpen, mijn pc zei dat ik 10 dagen rustig aan moet doen en daarna naar mn lichaam luisteren. ik weet dat het niet goed is maar ik kan bijna alles zelf. ik merk als ik niks doe en op de bank lig alles veel zeerder doet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris; m'n lijf geeft juist niks aan, haha! Ach, ik doe het wel rustig aan, maar wil ook niet als een dode mus op de bank zitten.. Ik kleed mezelf aan en heb al weer erg vaak m'n armen boven m'n hoofd enzo.. :unsure:

Ik vraag me alleen af of die protheses nog echt kunnen gaan draaien, doordat je die kapsels nu zelf zo groot maakt, zoals ze dat bij de kliniek zeggen..

Ris; ooh wat goed! Hoe is het je bevallen? Ik zet zelf nog steeds geen kracht met m'n armen hoor, bijvoorbeeld uit bed komen enzo, dat gaat nog allemaal via m'n buikspieren. Ik wens je een goed herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met aankleden heb ik altijd hulp gehad van mijn liefie....belangrijk was dat je je armen niet boven schouderhoogte bracht en idd niet tillen en bukken. Je word best creatief met allerlei zaken, maar ik deed de eerste weken niets. Je hoeft je armen niet langs je lijf te houden als je maar geen kracht zet met je armen. Veel succes met je herstel. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook.... Hahaha. Ik ben nu bijna 4 weken PO en doe volgens mij ook veel te veel... Inderdaad aankleden (af en toe een arm strekken), werken (continu armen strekken richting de telefoon, etc...

Eerst ging het allemaal prima, maar merk dat ik nu wel veel pijntjes krijg. Vooral de borst die in eerste instantie het minste zeer deed en toen het meest gebruikt heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is zoals de rest verteld geweest dat je vooral naar je lichaam moet luisteren , en zeker de eerste maand/ 6 weken niks tilt of enige vorm van kracht zet..

Mss je PC even contacteren en zeggen dat je niks van last hebt en je lichaam niks verteld ofzo van pas op met dit of dat.. En wat je hier omschrijft wat je wel allemaal doet dat normaal gezien niet echt zou mogen, en of het kwaad kan eventueel.. x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je armen mag je zeker wel bewegen hoor is juist goed (anders word het stijf) maar gewoon niet je elleboog boven je schouders (dus armen recht vooruit mag maar niet hoger!!) Komt goed hoor en een keertje geeft ook niet maar probeer het in de gaten te houden ;) Aankleden lukt goed hoor voor je broek hoef je je armen niet hoog te doen en tshirt via onder of even bukken voor je shirt hihi :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris; m'n lijf geeft juist niks aan, haha! Ach, ik doe het wel rustig aan, maar wil ook niet als een dode mus op de bank zitten.. Ik kleed mezelf aan en heb al weer erg vaak m'n armen boven m'n hoofd enzo.. :unsure:

Ik vraag me alleen af of die protheses nog echt kunnen gaan draaien, doordat je die kapsels nu zelf zo groot maakt, zoals ze dat bij de kliniek zeggen..

Ris; ooh wat goed! Hoe is het je bevallen? Ik zet zelf nog steeds geen kracht met m'n armen hoor, bijvoorbeeld uit bed komen enzo, dat gaat nog allemaal via m'n buikspieren. Ik wens je een goed herstel!

Ja de pijn valt me zo ontzettend mee... Idd heb ik getrainde buikspieren, dat heeft echt een mega voordeel hoor. Ik heb alleen op de operatietafel aangekleed daarna heb ik me altijd zelf aangekleed, ik draag overigens wel vesten. Ik zit nu nog helemaal in de tape, dat zit zo stevig, misschien dat het daarom ook zo weinig pijn doet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.