Ga naar inhoud

Coco: 4 november 2011: Dr. Wu : Park Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik lees al een tijdje mee. Al vanaf mn 20e ( ben inmiddels 25) op het .nl forum maar een tijdje geleden vond ik dit forum en dit ziet er toch was gezelliger uit. Maar inmiddels nadert DE datum en krijg ik toch aardig de zenuwen en daarmee ook de behoefte dit te delen met mensen die dit ook hebben meegemaakt of gaan mee maken. Verder kan ik weinig over dr Wu vinden op jullie forum, wellicht ook een toevoeging van mijn (uiteindelijke) ervaring dus :-)

Nouja bij deze heb ik mij dus ook meteen voorgesteld! Of moet dit eigenlijk in het voorsteltopic. Sorry dan :rolleyes:

Ik zit eigenlijk al jaren te wellis-nietissen. Al voor mijn zwangerschappen maar toen had ik het geld gewoonweg niet, wel heb ik toen wat rond gesurft op fora's. Tijdens de borstvoeding had ik opeens een B (of een mini C) en dat stond zoveel mooier bij mijn lichaam en eigenlijk vanaf dat moment wist ik dat ik hier wel voor wilde sparen, maar ook wilde ik (we) eerst een tweede kindje. Daarbij riep familie ook dat zij na hun tweede zwangerschap cupmaten overhielden. Dat gebeurde bij mij dus duidelijk niet :lol: Ze zijn nu klein EN slap.

Afgelopen zomer had ik wat financiele meevallers (belastingdienst :wub: ) en kregen we een vakantie van mijn schoonouders cadeau waardoor er wat geld "overbleef". Al snel had ik een doel en een aardige start en opeens kwam er een soort deadline. Rond November kon ik het geld al bij elkaar hebben, had ik genoeg vakantiedagen en zou het ook goed uitkomen met de eerste basisschooldagen (wennen o.a) van mijn oudste kindje.

Ik ben eerst veel gaan zoeken op internet maar zag/zie eigenlijk al vrij snel door de bomen het bos niet meer. Zoveel opties en zoveel verschillende lichamen.

Ik ben in augustus naar 2 artsen op consult geweest (waarvan ik wel goede dingen had gezien/gehoord) Dr Wu in de parkkliniek en Dr Koopmann van de Bergman kliniek. Beide zeiden ze vrijwel hetzelfde e bij beide had ik een goed gevoel. Bergman zag er alleen wat gelikter uit. Ik heb (tegen mijn verwachting in) toch niet genoeg ruimte om protheses boven de borstspier te plaatsen. Dus het werd al snel onder.

Beide zeiden meteen ronde protheses. Maar ik wil ook wat meer volume bovenin dus dat wilde ik zelf sowieso. Ik ga voor volledig gevulde protheses.

Ik ben 1.78 en weeg gemiddeld 68 kg (best groot dus) heb een vrij brede borstkas (78 cm). Daarmee hoopte ik op een C uit te komen. Medium profile omdat ik bang ben voor punttietjes (die ik nu ook wel een beetje heb maargoed ik wil het beperken ;-) )

Omdat ze bijna dezelfde prijs hanteren, ik niet echt een vooreur had en Bergman wat mooier vond :blush: heb ik eerst de Bergman gebeld voor een datum en een tweede consult (ik twijfelde nogal over de maat). Dr. Koopmann kon helaas niet in de periode dat ik vrij kon krijgen en daarom uiteindelijk toch een afspraak bij dr Wu. gemaakt.

Wel nog een telefonisch consult aangevraagd omdat ik best nog wat vragen had. Zo zei hij dat ik 2 verschillende protheses nodig zou hebben en dr Koopmann vond dit niet nodig. We hebben nu afgesproken daar voor de operatie nog even goed naar te kijken. Ook twijfelde ik op dat moment nog heel erg over de 300 of 350 cc. Gelukkig heeft hij protheses die daar mooi tussen in vallen. 335 cc. :-)

Aftellen dus! Zou je denken....

Helaas krijg ik met de dag meer twijfels, vragen en zenuwen :wacko: Maar hoe meer ik op het forum kijk hoe meer ik weeeeer ga twijfelen over de maat. Zowel Wu als Koopmann hebben ook wel 400cc geroepen. Maar omdat ik meteen riep dat ik absoluut niet te groot en te onnatuurlijk wilde, een kennisje heb met 200 cc wat super mooi/natuurlijk is geworden , dat dus meteen afgekapt. Dat zelfde kennisje sprak ik vorige week op een verjaardag en ik hoopte dat die al mijn twijfels zou weg nemen. Maar die zei dus dat ze misschien ook wel 225 had gewild :154: Nouja ik denk dat ik het er nog even met dr Wu over ga hebben de dag van de operatie. Ik denk dat hij daar toch een wat meer ervaren kijk op heeft dan ik. Ik weet uit mijn hoofd niet wat de volgende stap na 335 cc is. Ik denk 370 cc. Maar ik vrees dat ik pas na de operatie ga weten wat er precies in zit. Al lees ik hier ook wel vaker dat soort dingen maar toch vind ik het vervelend dat ik niet 100% zeker ben van mijn zaak.

Ik hou jullie op de hoogte en alvast bedankt voor jullie luisterend "oor". :116:

Oh.. in mijn album alvast de "voor" foto's. Niet nakend want daar voel ik me (nog) niet helemaal prettig bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik herken dat gevoel ook en heb daarom een 2e consult gehad bij dr onselen. Hij gaf me Een goed advies ook ik wilde toch iets meer. Hij gaf netjes aan dat ik ook niet te veel moet doen omdat de lengte van mijn borst niet heel lang is en als ik het wel doe het na buiten kan staan. Dus was erg blij met de eerlijkheid die hij gaf hij gaat dus kijken tijdens de operatie wat mooi staat de 350 of de 370. Hoop dat het gewoon een mooie d uit komt dan ben ik al blij heb nu een slappe b. Groetjes daanTjuh ik ga 12 december onder het mes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik herken dat gevoel ook en heb daarom een 2e consult gehad bij dr onselen. Hij gaf me Een goed advies ook ik wilde toch iets meer. Hij gaf netjes aan dat ik ook niet te veel moet doen omdat de lengte van mijn borst niet heel lang is en als ik het wel doe het na buiten kan staan. Dus was erg blij met de eerlijkheid die hij gaf hij gaat dus kijken tijdens de operatie wat mooi staat de 350 of de 370. Hoop dat het gewoon een mooie d uit komt dan ben ik al blij heb nu een slappe b. Groetjes daanTjuh ik ga 12 december onder het mes

Hey bedankt voor jullie reacties. Bizar dat het al bijna zover is. Ik had mijn consulten al in augustus en toen leek het zo ver weg vergeleken met alle meiden hier. En nu ben ik bijna aan de beurt. Whiehoooeeee...

Ik ga zo even jullie topics opzoeken!

Ik heb alleen niet echt duidelijk instructies gekregen over de voorbereidingen zeg maar. Alleen dat ik nuchter (6 uur) moest zijn. Ik vroeg zelf maar naar de nagellak en toen zei de telefoniste: " Ja, dat klopt. Dat moet verwijdert worden" Terwijl ik het toevallig ergens gelezen had anders had ik dat dus echt niet geweten. Zijn er nog meer belangrijke (of handige) dingen die ik moet weten?

Zelf las ik gister over Arnica olie en dat heb ik ook maar meteen gehaald en vitamine C. Baad het niet dan schaad het niet denk ik dan maar. Ik heb ook nog eens onwijs snel blauwe plekken (ben eigenlijk altijd bond en blauw haha) dus wie weet nog een middeltje gevonden ook!

Ik ben ook opzoek naar knoobare kleding maar kan echt niets leuks vinden. Ik heb wel wat hempjes waar ik misschien ik kan stappen en dan aan doen, al lijkt me dat ook niet echt prettig na de operatie. Al lijken blousjes dichtknopen me ook zwaar :-)

Ik ben ook bang dat ik veel te veel gepland heb in mn "vrije" weken. Vrijdag word ik geopereerd en maandag moet ik eigenlijk al mijn dochtertje van school halen alleen. Misschien mijn moeder toch maar even vragen voor die dag. Ook heb ik 7 dagen PO St. Maarten, de dag erna Sinterklaas intocht , 9 PO verjaardag kindjes 10 PO voorstelling in Amsterdam met vriendinnen. Ben benieuwd of ik dat ga trekken.

Maar het is dus zo dat als je groter gaat je ook meer kans hebt dat ze wijder gaan staan? Dat wist ik nog niet helemaal.

Ik heb vannacht weer heel bizar gedroomd en kreeg 3 kleine protheses per borst (vormden wel gewoon tot een normale borst) en had een hele vreemde blonde arts. Toch bizar hoe je er dan mee bezig bent. Het lijkt ook wel alsof ik weer moet bevallen. Dezelfde spanning. Voor mij ook dezelfde periode november, dus wellicht dat dat de associatie nog groter maakt.

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Coco,

Spannend he nu het dichterbij komt!

Ik heb zelf arnica pilletjes geslikt (vanaf 7 dagen voor de operatie) en heb geen blauwe plekken gehad! Heb dat normaal wel vrij snel dus denk dat het wel heeft geholpen.

Je mag helemaal geen lichaamsvreemde stoffen opdoen als je geopereerd wordt, dus ook geen bodylotion / haarcreme / make-up en noem maar op. Misschien dat je dit al wist maar anders is het wel belangrijk om te weten.

Ik heb zelf veel blouses gedragen en dat dichtknopen viel best mee!

Bij de C&A hebben ze veel goedkope blouses die er best leuk uit zien, vind ik dan :P

Het ligt er een beetje aan of je maandag al je dochter op kunt halen van school, ga je met de auto? Dan kan het zeker niet.

Fietsen is ook niet aan te raden de eerste 2 weken maar als je lopend gaat is het wel te doen.

Lopen is goed als je net geopereerd bent, je bent namelijk vaak stijf en wat frisse lucht zal je goed doen ;)

St. Maarten lijkt me best zwaar! Maar als je niet langs teveel huizen loopt en je dochter haar snoep zelf laat dragen is het misschien ook wel te doen, ik denk dat je dit t.z.t. zelf goed aanvoelt.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar je kunt ze beter niet tillen, met het oog op de sinterklaasaantocht is dat misschien wel belangrijk om te weten.

Verjaardagen kunnen ook best zwaar zijn, forceer in ieder geval niets! Laat een ander maar de gasten verzorgen enzo.

Misschien gaat het je ontzettend meevallen, of juist tegenvallen.. Je weet het maar nooit..

Ik heb nog nooit gehoord dat grotere protheses je borsten meer uit elkaar laten staan.. Ik weet wel dat dit met dualplane plaatsing enigzins het geval is.

Misschien dat andere dames daar meer over weten.

Groetjes en veel aftelplezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! De school is letterlijk de straat oversteken dus moet wel lukken. Mijn kindjes zijn 2 en 4 dus dat tillen moet ik wel op letten. Al kan manlief dat gedeelte gelukkig op zich nemen.. Het is de eerste keer sint Maarten voor mijn kindjes ( word hier niet gehouden dus we gaan naar familie) dus ik kan ook gewoon terug mocht het teveel zijn. Maar ik vermoed dat het voor kleintjes na een straatje ook wel welletjes is geweest.

Ik lees alleen zoveel verschillende verhalen. Mijn vriendinnetje stond na 1,5 week op koninginnedag alsof er niet gebeurd was (onder de spier ook) en hier lees ik dat sommige hun tanden na 3 dagen nog niet eens kunnen poetsen haha. Ik kan me er zo druk over maken. Maar goed, het is toch bij iedereen verschillend en niet in te schatten. Ik ga het maar op me af laten komen en desnoods bel ik alles af en kruip ik lekker 3 weken onder de wol :ph34r:

Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dan moet dat helemaal goed komen!

Tja als je kinderen nog zo jong zijn kun je ook gewoon langs een paar bekenden en dan ermee stoppen ipv het hele dorp / de hele stad af te gaan.

Ja het verschilt inderdaad ontzettend!

Ik kan me het al nauwelijks meer herinneren maar weet nog dat thee zetten met een zware waterkoker best zwaar was met 2 dagen PO. Verder heb ik mijn vriend veel laten doen.

Precies, laat het maar lekker op je afkomen en lukt het niet? Geen probleem, niets forceren in ieder geval! Anders vervloek je jezelf later alleen maar als je kapselvorming blijkt te hebben.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik droomde er ook elke nacht van, dan meer over de bijzaken, dag ik niet wist of ik mn bh had ingepakt bv. Ik heb van die velourssportjasjes aan, lekker zacht en een rits dus makkelijk. Kan ze alweer zelf aandoen. Hemdje eronder met spaghettibandje zodat ik erinkan stappen. Twijfel over cc had ik beetje, mr ik vond alle pasprothesen al groot en ben toch ook beetje afgegaan op mening chirurge (vrouw), de assistente en mn vriendin. Zo lastig om toch met pasprothese een keus te maken he? Heb je een bepaald beeld voor ogen? Ik wil meer balans en mn jurkjes opvullen, khad geen plaatjes ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ze zitten er in hoor. Is hartstikke goed gegaan en ben al vanaf 1 uur lekker thuis. Ik wilde eigenlijk nog aangeven een cup d niet erg te vinden maar voordat ik dat kon zeggen zij dr wu tijdens het aftekenen dat het geen in in de eerste instantie wilde al niet ging passen. Ten zij ik een "ander" beroep zou hebben hahah. Ik vertrouwde hem hier wel in en mijn uitgangspunt was ook natuurlijk. Hij zij zelfs misschien wel 250 cc te adviseren omdat mijn ene borst echt onderontwikkeld was en niet genoeg ruimte zou hebben. Maar even later kwam hij terug met andere protheses (high profile) een stukje smaller en bijna evenveel volume (300 en 325 cc) Ik heb het aan hem overgelaten en al vrij snel werd ik wakker met boobies. Ze zitten nog enorm hoog en een beetje de double boble en voelen huge. Ik denk wel dat ik de goede keuze heb gemaakt iig. Er kon niet meer in en daarbij zijn gelukkig alle twijfels en eventuele latere spijt van tafel geschoven. Maandag mag ik weer douchen en ben zo benieuwd.

De dokter gaf wel aan dat de iets meer ontwikkelde borst mooier was geworden dan de andere. Heel fijn en eerlijk dat alvast te weten. Al maakt het me misschien wel extra nieuwsgierig hihihi. Nouja ik vind het silhouet nu al veel mooier dan het was. Dus ik g er van uit dat ze sowieso mooier zijn dan dat ze waren.

Nu afwachtten maar :) wanneer hebben jullie voor het eerst (stiekum) gespiekt. Ik heb geen verband maar een compressie vest met ritsje. Die moet ik inprincipe 5 weken dragen maar na 1 week af en toe wisselen met een sportbh.

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht na 48 uur douchen, dus toen heb ik voor het eerst gespiekt!

Toen vond ik ze al mooi, en GROOT.

Maar later zijn ze nog zoveel mooier geworden!

Gefeliciteerd met je boobs meid!

Fijn zo'n eerlijke meedenkende dokter!

Lfs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo was al om vijf uur wakker en kon echt niet meer slapen. Mijn vriend heeft me omhoog moeten tillen wat ben ik stijf zeg. Maar goed nacht 1 zit er op. Had verwacht dat vandaag alle verdoving uit gewerkt zou zijn en me op pijn voorbereid. Maar het valt wel mee. Alleen kan ik echt alleen mijn onder armen bewegen en dat beperkt je toch erger dan verwacht.

Ik heb gister even gespiekt en ik schrok toch wel. Ze zijn toch wel overduidelijk verschillend en idd niet heel groot. Ik moest toch een beetje slikken. Ookal weet ik dat er nog veel kan veranderen. Het was mij alleen nog nooit opgevallen dat ik verschillende borsten had tot dat ik op consult ging. Daarna zag ik het wel hoor en ik heb ook naar de maten van de protheses gekeken en dat is in omvang en hoogte 4 en 1 mm verschil en zou dus echt niet het probleem moeten zijn. Ik ga er maar van uit dat alles mooi op z'n plek valt straks en het verschil minder word. Wel was ik blij om te zien dat die double boble door m'n compressie Vest komt en dat m'n protheses al heel mooi gezakt zijn.

De hechtingen zijnngister alleen gaan bloeden en het voelde tijden het niezen alsof er iets opensprong. Ik dacht een plijstertje maar toen m'n vriend daarna de vlekjes bloed zag schrok ik wel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe :1bouncingboobs:

Wat fijn dat de pijn mee valt.

Ik had ook hetzelfde, pas bij het consult werd ik erop gewezen dat m'n borsten niet gelijk zijn. Had er zelf eigenlijk nooit zo naar gekeken, maar nu zie ik het steeds erger.

Ben ook als de dood dat ik dat verschil straks na m'n BV goed gaat zien. Maar dat is afwachten...heb al zoveel zenuwen ;)

Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je vlekjes bloed ziet. Hoe is het nu met je hechtingen?

Doe rustig aan en ik wens je een goed herstel!

Groetjes Caressa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gedouched en weer iets anders aangetrokken dan m'n joggingpak. Kon vanmorgen ook zelf uit ons bed komen echt super fijn. Denk dat ik de pijnstilling ook wel kan afbouwen. Heb ook weer even gespiekt en was gister toch een beetje teleurgesteld, vandaag weer helemaal happy.

Hoop morgen energie genoeg te hebben een normale sportbh te kunnen kopen. Dan kan ik dit vieze harnas eens wassen. Want wat zweet ik veel snachts zeg. Het niezen is eindelijk over. Het was echt geïrriteerd door het zuurstofslangetje tijdens de operatie. Vandaag overdag ook niet meer geslapen omdat ik vannacht zo slecht sliep. Hopelijk vannacht weer een nachtje doorslapen!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.