Ga naar inhoud

Mols1234 : 26 februari 2009 : Dr. Roddi : Kliniek Kiewitheide


Gast Mols1234

Aanbevolen berichten

Gast Mols1234

Hoi, even voorstellen: ik ben Mols1234, ik ben 31 jaar.

Voor de 2de keer in 9 jaar tijd heb ik een borstvergroting gehad.

Info:

Begin: 70aa/a, 1.68m en 50kg

BV april 2000: met 235 cc op de spier anatomisch McGhan naar 75B/c

Begin 2: 1.68m en 55kg en een zwangerschap achter de rug!

BV 2 februari 2009: 395 cc ged. achter de spier anatomisch Mentor Cohesive III

Moderate Plus Profile / High Height. 75D/e??

Ik heb een foto album en een ervaringstopic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast Mols1234

Ik heb veel pijn aan mijn linkerborst al een week. Ik heb al 9 jaar protheses ondertussen.

Ik bel begin februari de kliniek en kan meteen de dag erna terecht! De pc constateerd Baker 2 (kapselvorming) . Normaal heb je baker 1 en nergens last van.

Dr. Roddi wil me nog in februari helpen als ik dat wil, omdat ik zo'n last heb.

Na overleg thuis besloot ik ervoor te gaan. 26 februari was het dan zover.

Ik ben geopereerd in het Franziscushospital in Aken.

Daar was iedereen even lief en vriendelijk.

Om 07.00uur moest ik aanwezig zijn;

7.30 uur Dr Roddi komt foto's maken en aantekenen, we overleggen even en hij beloofd me ook deze keer weer niet teleur te stellen.

10.00 uur kwamen ze me halen, gaven me een roestablet en reden me naar de ok.

13.30 uurweet ik voor het eerst dat ik wakker ben.

Dr. Roddi komt nog 2x kijken hoe het gaat. Ik heb 395 cc gekregen en alles is goed gegaan.

Rond 15.30 uur krijg ik rijst met vlees, wat heb ik honger!!

Om 17.30uurhalen ze mijn drains eruit, dat doet pijn zeg!!! Nu moet ik toch echt langzaam uit bed komen, want ik mag zo naar huis, zegt de zuster.

Om 18.30 uurwordt ik opgehaald en een half uurtje later ben ik lekker thuis,

Ik voel me beter dan ik had gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Nacht 1 verloopt best goed met pijnstillers.

Dag 2 heb ik toch wel veel pijn aan mijn rechterborst, dag 3 wordt het erger en dag 4 houdt ik het niet meer vol van de pijn. Zelfs de pijnstillers helpen niet meer.

Het is zondag, mijn man belt de kliniek en we mogen om 12.00 uur komen. Mevrouw Janssen, de lieve, maar strenge verpleegkundige ontvangt ons met open armen.

Zij weet al dat ze me alleen maar hoeft gerust te stellen, want er is niets aan de hand. Ze kijkt en inderdaad. Doordat mijn protheses nu gedeeltelijk achter de spier zijn gekomen, ben ik door de spierpijn gaan verkrampen en als dat eenmaal begint, dan is het einde zoek.

Gerustgesteld, is de pijn meteen 80% minder. Ik krijg wel een recept voor spierontspanners mee voor de nacht, dan ontspannen mijn spieren wat extra en geeft het mij wat tijd om bij te komen.

Dag 4 en 5 heb ik 39 graden koorts. Ondertussen heb ik wel alles gehad zeg!

De afgelopen nachten heb ik toch redelijk geslapen met paracetamol zetpillen en twee kussens halfrechtop. Maar als je dan midden in de nacht stijf wakker wordt van het stil liggen, even lopen, koekje glas melk

De eerste 4 dagen kan ik echt helemaal niets. Mijn man moet me uit- en aankleden, eten maken, wassen, laten liggen en vooral omhoog helpen, want zelf rechtkomen dat doet echt wel pijn en lukt me echt niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Dag 5, Ik houdt het niet meer, nóg 2 dagen die tape. ik heb er last van.

Weg ermee, langzaam haal ik het eraf. Wat een opluchting!!! en nu douchen!!!

Mijn man helpt met afgrogen, ik kan al wat meer zelf nu. Lekker, daar knap je van op van zo'n douche.

Ik doe lekker rustig aan. De dagen duren lang en de nachten ook.

Dag 7 op controle; Alles mooi, littekens erg mooi. Dr. Roddi vraagt of ik ook tevreden ben. En na een dikke knuffel van mevrouw Janssen, (die vond dat ik zoveel had moeten doormaken) kon ik naar huis.

Tot over 3 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Week 2 verloopt rustig.

Ik slaap met 2 kussens halfrechtop, liggen vindt ik echt niet prettig.

Ik verzorg mijn dochtertje alweer (ze is 3 en kan bijna alles zelf)

Ik verzorg mezelf alweer, ruim hier en daar wat op, bereid het eten voor, breng (en haal) mijn dochter met de auto naar de creche of naar oma (kort stukje).

En voor de rest hang ik lekker achter de pc.

En in bad met badedas vind ik weldadig!! Even lekker die bh uit.

Af en toe heb ik echt nog wel een paracetamol nodig.

Mijn herstel gaat minder vlot dan ik gehoopt had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

;)dag 17 po: een fantastische dag. Ik heb de beste nacht gehad sinds 16 nachten. Ik slaap weer met mijn eigen heerlijke dikke kussen en kan al een beetje rechts en links leunen.

Bewegen kan ik weer prima, en liggen en opstaan voel ik niets meer van. Toch hou ik me nog wat rustig voor zover mogelijk.

Mijn man heeft lekker gekookt vandaag, maar ik heb afgewassen ook de zware pannen en ketels. (die voelen tenminste zwaar nu)

Eindelijk gaat het de kant op die ik wilde. Dit had ik nodig!

Ik heb me lekker gedoucht en kon zelfs weer zonder pijn bukken om mijn tenen te drogen, waaaw, nooit geweten dat je dat kon missen :P

De rest van week 3 zal dus vanaf nu iedere dag een grote stap vooruit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag Miranda, ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met dit resultaat, want het mag zeker gezien worden! Ze zijn erg mooi en natuurlijk. Heb je toevallig ook foto's genomen in profiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

De foto's in profiel heb je inmiddels gezien, ik zal ze regelmatig aan blijven vullen.

Bedankt voor je leuke reactie!!!

Overweeg je zelf ook een bv??

Groetjes

Mols

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het leuk om complimentjes te krijgen ;) Maar ik vind het resultaat dan ook heel erg geslaagd. Dat meen ik echt!

Ik heb 7 jaar geleden een bv gehad en enerzijds hoop ik dat ik er nog lang mee verder kan, maar anderzijds besef ik ook wel dat een tweede operatie er ooit wel een keer van moet komen. De tijd vliegt zo snel voorbij! En bovendien heb ik laatste jaren regelmatig pijn, maar volgens mijn pc is het zeker geen kapselcontractuur. Ze voelen trouwens ook nog altijd erg soepel aan. Volgens de pc zijn het opgezette klieren. Kan best, want daar had ik vroeger ook al ontzettend veel last van. En het valt me ook wel op dat ik meer pijn heb als ik een tijdje niet gesport heb en daarna mijn borstspieren weer meer ga belasten. De protheses werden bij mij immers onder de borstspier geplaatst, want helaas heb ik een te dunne huid voor een op de spier plaatsing.

Ik las dat jij nu ook erg veel last hebt gehad na de operatie en dat herken ik wel. Toen ik thuiskwam na de operatie dacht ik nog 'dat was een eitje', maar een paar dagen later dacht ik er ook wel anders over :o Pff, wat viel dat me tegen, zeg. Eigenlijk was de derde dag na de operatie het ergst. Maar nadien ging het herstel eigenlijk ongelooflijk goed.

Alleen blijf ik het vervelend vinden dat mijn borst zo vervormt als ik mijn borstspieren gebruik. En je weet pas hoeveel je die borstspieren gebruikt als je er protheses onder zitten hebt :rolleyes: Maar ik klaag niet, want als ik alle plus- en minpuntjes van mijn bv bij elkaar optel, dan is de som nog altijd positief :) Al moet ik bekennen dat ik bij een volgende bv toch voor een maatje meer ga, als het enigszins kan. En weet je wat zo grappig is: als ik naar de foto's van jouw eerste bv kijk, dan is het haast alsof ik mezelf zie. Er is dus nog hoop :lol:

Groetjes!

Mieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Bij mij zitten ze gedeeltelijk erachter, dus dat zou het vervormen ver moeten stoppen, kan het nu nog niet proberen, lol. Maar kleren en bh verhullen gelukkig een hoop!

Heb jij geen album, je maakt me nu nieuwgierig!!

Wat heb jij voor maat nu??

Groetjes

Mols

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens heb ik nog wel foto's van voor en na de operatie, maar ik heb die in geen tijden meer nodig gehad en denk zelfs dat die nog op een diskette staan (haha, het lijkt wel alsof we het over de oertijd hebben :lol: ). En nadien heb ik er geen meer laten maken. Ik zie ze immers elke ochtend en avond in de spiegel B) Maar als ik jouw foto's zie, is het bijna alsof ik in de spiegel kijk. Tenminste wat lichaamsbouw betreft. Mijn borsten zijn ongeveer zoals die van jou na de eerste bv. Ik heb dus een B. Maar als ik het resultaat van jouw tweede bv zie, dan krijg ik wel zin in een maatje meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Zo, er zijn 3 weken voorbij. Wat gaat het eigenlijk snel zeg.

Niet dat ik me alweer op en top voel hoor. Maar ik ben in ieder geval weer mens.

Gelukkig, kan ik nog lekker rustig aandoen.

(Ik ben ontslagen wegens een verschil van inzicht, vandaar dat ik nu voor een BV en een hond heb gekozen)

Ik heb net even mijn "voor" foto's opgevraagd bij de kliniek, wil ze toch wel graag in mijn album.

Een mooi voorbeeld van een 9 jaar oude BV. En na 1 zwangerschap maar ZONDER borstvoeding.

Mijn album is er, in de gallerij!

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Heel leuk en bijzonder!

Vanavond plaats ik de foto's van vlak voor mijn 2de BV.

Deze zijn 9 jaar NA mijn eerste BV genomen.

Met 3,5 jaar geleden een zwangerschap, MAAR zonder borstvoeding!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mols, ik ben heel erg benieuw naar je foto's. Vooral omdat je die prothese 9 jaar lang voor de spier hebt gedragen, dat geeft toch wel een inschatting voor wat andere hierbij kunnen verwachten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Hoi Allemaal,

Ik heb een nieuw fotoalbum hier in de gallerij gemaakt.

Hier zie je mij veranderen van voor 6 april 2000, naar negen jaar later, naar mijn 2de BV op 26 februari 09

Groetjes

Mols

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mols,

Goed te lezen dat je je zo goed voelt! :)

En wauw, je borsten zien er echt goed uit! Heel mooi maatje! Wij hebben een beetje hetzelfde postuur geloof ik (heb ik ergens gelezen), ik ben 1.68 en weeg ongeveer 54 kilo. Ik heb zelf wel heel wat minder cc's dan jij hoor, maar toch ook een leuk formaat gekregen. Ik kon het niet laten en heb net weer een bh gekocht, hihi, ben wel heel blij dat ik telkens dezelfde maat heb, dat scheelt een hoop zoeken. Ook las ik op het andere forum dat er veel meiden waren die na hun bv lastig fijne bh's konden vinden, maar daar heb ik echt helemaal geen last van, alles zit juist hartstikke mooi! Da's natuurlijk fijn, maar niet zo fijn voor m'n portemonnee :lol:.

Even wat anders, ik las net ergens dat jij 6 weken op je rug moet slapen, om welke reden is dat? Mij is gezegd dat ik gewoon de houding aan kan nemen die fijn voelt en dat mijn lichaam het wel laat weten als het niet goed is. Ik slaap nu vooral op mijn beide zijden, maar nog niet op mijn buik. Ik las dat Kim dat nu al doet. Echt ongelofelijk, daar moest ik na 1 week nog helemaal niet denken!!!

Geniet er lekker van hè, ze zijn prachtig!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Ik moet van mijn pc 6 weken op mijn rug slapen, ivm dat inkapselen.

Als je de hele nacht op je zij slaapt en ze zijn niet goed ingekapselt kunnen! de protheses verschuiven. Mijn borsten moeten zoveel mogelijk in de goede positie blijven. Zullen wel gewoon voorzorgsmaatregelen zijn.

Ik lees hier zoveel verschillende dingen. De ene pc zegt dit, de ander dat. Ik hou gewoon voor mijn eigen gevoel mijn sportbh 6 weken dag en nacht aan en dan zie ik wel verder. De vorige keer heb ik dat ook gedaan en na die 6 weken droeg ik toen meteen al een push up, kunnen de meesten dan nog niet verdragen.

En al wilde ik op mijn zij slapen, het lukt me gewoon niet. Mijn lichaam draait 's nachts geeneens uit zichzelf in een andere positie!! Dat merk ik 's ochtends aan mijn rug!

Wel doe ik overdag af en toe lekker 10 minuutjes mijn bh uit om ze lekker te verwennen met zwitsal, blijft mijn huidje zacht van.

Ik ga ook al vanaf de 2de week lekker in bad en onder de zonnenbank (met afgedekte littekens), dus ik doe ook heus dingen die eigenlijk niet mogen.

Maar je lichaam voelt het idd vanzelf aan. Dus daar moet je goed naar luisteren!

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Heerlijk, vannacht voor het eerst in 25 dagen weer eens een beetje gedraait van de ene op de andere zij. Het gaat nog niet van harte en heb daardoor niet veel geslapen, maar het is weer iets!!

Mijn borsten willen nog niet bewegen, en ze zijn nog steeds niet aan het verzachten, wordt tijd, want over 3 weken gaat er toch echt wel weer een echte bh aan!!!

Kan ze nu in ieder geval nog helemaal niet in de cups leggen, grappig. Precies zo'n hond die niet mee wil lopen!!! Ik blijf hier zitten en probeer maar eens wat anders LOL.

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Week 4: Dag 25

Vannacht heb ik dan toch eens een beetje van links naar rechts gedraaid op mijn zij. Het lukte EINDELIJK, niet van harte, maar alles beter dan de vreselijke pijn in mijn rug van het al 23 nachten op mijn rug slapen.

En hoewel ik de slaap niet kon vatten, omdat er op dit moment veel te veel dingen door mijn hoofd rondspoken, die ik even niet kreeg stilgezet, heb ik uiteindelijk toch nog 5 uurtjes lekker geslapen.

Ik kan toch nog steeds lekker uitrusten, dus ik word er niet moe van als ik wat uurtjes mis.

Heb mijn oude bh proberen te passen, maar mijn meisjes wisten van geen wijken. Net als een hond die niet meer verder wil wandelen!!

Ze zitten waar ze zitten, dus ik moet nog even wachten, tot ze mee gaan geven. Maar goed, net als iedereen kon ook ik even mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Ware het dan niet om nieuwe bh's te passen, maar om te zien hoever ik uit mijn oude barst, :lol:

Groetjes

Mols

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mols ,

was ik blij in Mae's topic van jou te lezen dat je zelfs na 2 jaar nog wat steekjes had af en toe (van je vorige bv) .

Moest van de week de vloer schrobben op 't werk en kreeg serieus wat steekjes (vermoed van de borstspier) .

Dan begin je wel te denken van 'dat kan toch niet hé , een jaar po al' . Wel dus , oef !

Je herstel verloopt precies even moeizaam als het mijne .

Ik probeerde ook pas na 3 weken af en toe eventjes op me'n zij te draaien omdat me'n rug zo'n pijn deed , ook niet van harte :rolleyes:

Wat de onbeweeglijkheid van je borsten betreft : ik kon zelf pas na 10 weken een beugelbh verdragen . daarvoor was er ook niet veel beweging in te krijgen . Na 3 maanden vielen me'n borsten eindelijk beide opzij wanneer ik ging liggen (de rechtse hinktte wat achterop) .

Komt dik in orde :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Fijn om te horen dat ik jou nu eens gerust heb gesteld!!!

Heb echt een dikke twee jaar na mijn eerste bv nog last gehad van pijntjes, steekjes, gevoelige tepels en ongevoeligheid van de onderkant.

Het gevoel in de onderkant en in mijn tepels is overigens nooit helemaal terug gekomen zoals het was!!

Nou ja, als ik nog tot 10 weken moet wachten voor ze gaan bewegen, het zij zo. Als dat alles is, nou ja. Je moet er wat voor over hebben, he.

Groetjes

Mols

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Op naar week 5

Ik heb de laatste helft van week 4, heel wat mijlpalen gehad.

Ik kan weer stukjes op mijn zij slapen 's nachts, heerlijk. Mijn rugpijn is daardoor weg.

Ik kan weer autorijden.

Koken en dus ketels tillen zonder pijn.

Mijn armen bewegen weer omhoog.

En mijn borsten doen niet meer te veel pijn, bij lopen, bewegen en alle andere bewegingen.

Ja, .....heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.