Ga naar inhoud

Stephi : 5 oktober 2011 : Dr. Verhelle


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ben nieuw hier. Heb al een aantal topics gelezen en wou nu eens mijn verhaal doen..

Ik heb al jaren complexen over mn borsten. Ze zijn niet alleen nogal aan de kleine kant, ook (en vooral) de vorm vond ik verschrikkelijk. Maar ja, naar de plastisch chirurg gaan was voor mij toch een hele stap..

Uiteindelijk toch wat afspraken gemaakt bij enkele pc's.

Bij de eerste pc krijg ik meteen te horen dat ik tubulaire borsten heb, maar dat dit grotendeels kon worden opgelost door simpelweg wat borstweefsel los te maken tijdens de borstvergroting.

Omdat ik toch wat meer zekerheid wou, een afspraak gemaakt bij een tweede pc's.

Hij vertelde me meteen dat hij de correctie van mn tubulaire borsten en een borstvergroting absoluut niet in 1 operatie zou doen. Hij vertelde me dat een borstreconstructie nodig was en minimum 1 jaar later zou een borstvergroting pas mogelijk zijn!

Kun je je voorstellen hoe verwarrend dit voor me was, aangezien twee dokters me een totaal ander verhaal vertelden!

Ik heb er allemaal een tijdje over nagedacht. Ik wou absoluut zeker zijn dat ik de juiste beslissing ging nemen. Ik heb niet bepaald een goede relatie met mn borsten, maar wou er ook niet zomaar aan laten prutsen :-)

Ik heb heel wat opzoekwerk gedaan naar pc's die veel ervaring hebben met tubulaire borsten en zo kwam ik terecht bij dr. Verhelle. Hij vertelde me dat mn borsten nooit 100% normaal zouden zijn, maar dat het wel grotendeels te verhelpen was. Hij gaat een correctie doen samen met de borstvergroting en eventueel is er na een jaar een correctie nodig. Wat ik ook leuk vond is dat hij foto's liet zien van vrouwen die dezelfde aandoening hadden en door hem geopereerd werden. Ik had meteen een goed gevoel bij hem, en dit vind ik toch belangrijk!

Hij vertelde me ook dat dit door het ziekenfonds wordt terugbetaald aangezien het om een aangeboren afwijking gaat.

Maandag heb ik een afspraak met de adviserend geneesheer van mn ziekenfonds die zijn goedkeuring hiervoor moet geven, al is dit volgens de pc maar een formaliteit. Dus duimen maar en dan is het 5 oktober EINDELIJK zover :-)

Hehe, wat een lang verhaal :-)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, welkom op dit forum,

Wat zal je blij zijn dat je na 5 oktober eindelijk mooie en grotere borsten hebt. Fijn dat je gevoel bij je pc zo goed is, het zal wel heel verwarrend geweest zijn zeg dat twee pc een ander verhaal vertelden.

Ik ben 10 oktober aan de beurt dus we moeten ongeveer net zolang wachten. Duurt lang hoor dat wachten.

Succes met wachten

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Het is leuk om de ervaringen te kunnen lezen van mensen die het al hebben meegemaakt.

Al vind ik wel niet zoveel info over mn aandoening. Zal niet zoveel voorkomen waarschijnlijk..

Voor jou ook nog maar enkele weekjes, dat is leuk! :lol:

Inderdaad, het wachten duurt eeuwig! Je hebt je borsten al zo lang, maar als je kan uitkijken naar de operatie, is elke dag zonder die nieuwe :1bouncingboobs: er eentje teveel :6:

Nadat ik twee TOTAAL verschillende meningen had gehoord van de pc's, was ik helemaal in de war.. Het waren mn eerste ervaringen met pc's en als je dan uiteindelijk nog minder weet als je buiten komt is je vertrouwen toch wat weg..

Maar aan de andere kant ben ik zo op het idee gekomen om naar een pc in een ziekenhuis te gaan ipv in een prive-kliniek. De artsen die verbonden waren aan een prive-kliniek hadden me natuurlijk niet verteld dat het ziekenfonds tussenkwam in de kosten <_<

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hoe is jouw operatie verlopen? Zie je nog iets van het tubulaire?

Ben vandaag bij de mutualiteit op controle moeten gaan en het is goedgekeurd.

Niet alles wordt vergoed, maar toch een groot deel.

Ik woon in Belgie. Misschien dat jij in Nederland woont en het systeem daar anders is?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stephi

Van tubulaire borsten weet ik eigenlijk niets (heb er hier op t forum wel al beetje over gelezen), maar ben zelf ook door Dr. Verhelle geopereerd en ben heel tevreden over hem :136: . Fantastische dokter, ik voelde mij er ook meteen bij op mijn gemak. Hij luistert naar je wensen en geeft ook zijn mening. Omdat ik groot ben heeft hij mij geadvisserd niet te weinig cc's te nemen, maar hij heeft de beslissing steeds bij mij gelaten. Ik heb een tijdje getwijfeld over het aantal cc's dat ik zou willen en mocht gewoon teruggaan voor een nieuwe passessie om mij gerust te stellen.

Ben nu bijna een jaar PO en alles gaat prima. Litteken is mooi in de plooi en zie je bijna niet meer, hij heeft echt fantastisch werk geleverd. Ik weet dat je hier op t forum niet veel over hem zal lezen (ik heb vorig jaar ook gezocht over info over hem, maar niets gevonden), vandaar dat ik even wou reageren. Hier een heel tevreden klant :D .

Veel succes met je operatie!!!

Liefs,

Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum!

Wat ontzettend goed dat je veel info hebt ingewonnen en daardoor een goede keuze hebt gemaakt!

Fijn ook dat je je goedkeuring binnen hebt! Lijkt me een super gevoel!

xxx

Hoi Noami!

Ben inderdaad ongelooflijk blij met mn goedkeuring!! :-) Het is toch altijd bang afwachten he.

Ik ben heel opgelucht dat ik toch wat andere meningen heb gehoord want ik had geen goed gevoel bij de eerste gesprekken bij andere klinieken.

Zij hadden me natuurlijk ook niet verteld dat ik hier een vergoeding voor kon krijgen (want deze krijg je namelijk niet als je in een prive-kliniek gaat...).

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Stephi

Van tubulaire borsten weet ik eigenlijk niets (heb er hier op t forum wel al beetje over gelezen), maar ben zelf ook door Dr. Verhelle geopereerd en ben heel tevreden over hem :136: . Fantastische dokter, ik voelde mij er ook meteen bij op mijn gemak. Hij luistert naar je wensen en geeft ook zijn mening. Omdat ik groot ben heeft hij mij geadvisserd niet te weinig cc's te nemen, maar hij heeft de beslissing steeds bij mij gelaten. Ik heb een tijdje getwijfeld over het aantal cc's dat ik zou willen en mocht gewoon teruggaan voor een nieuwe passessie om mij gerust te stellen.

Ben nu bijna een jaar PO en alles gaat prima. Litteken is mooi in de plooi en zie je bijna niet meer, hij heeft echt fantastisch werk geleverd. Ik weet dat je hier op t forum niet veel over hem zal lezen (ik heb vorig jaar ook gezocht over info over hem, maar niets gevonden), vandaar dat ik even wou reageren. Hier een heel tevreden klant :D .

Veel succes met je operatie!!!

Liefs,

Debke

Hoi Debke!

Wat fijn dat jouw operatie zo goed geslaagd is!!! Kan je wat wennen aan je nieuwe borsten of voelt het nog steeds wat raar? Ik vind het inderdaad ook een heel aangename pc!

Ik had ook nog nooit gehoord van tubulaire borsten. Was voor het eerst toen ik op gesprek ging bij de pc. Het komt er simpelweg op neer dat er iets mis is gegaan bij de ontwikkeling van het borstweefsel en er in de plaats littekenweefsel is ontstaan.

Ik heb ook nog wat twijfels over de cc's. Vrijdag heb ik een laatste consultatie voor mn operatie, dan kan ik nog eens een passessie doen :-) Vond jij dat het beeld tijdens de passessie een goede weergave was van je borsten achteraf of moet je daar niet teveel op verdergaan?

HIj vertelde me dat er bij mij een litteken rond de tepel en misschien ook wat naar onder zou zijn.

Zou dit een verschil uitmaken in het herstel?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Hoe is jouw operatie verlopen? Zie je nog iets van het tubulaire?

Ben vandaag bij de mutualiteit op controle moeten gaan en het is goedgekeurd.

Niet alles wordt vergoed, maar toch een groot deel.

Ik woon in Belgie. Misschien dat jij in Nederland woont en het systeem daar anders is?

xxx

Ja het tubulaire is wel al veeeel beter (nu zeker na meer dan een week PO) het zal steeds beter en beter worden hoop ik :)

Nee ik woon ook in België hoor, maar ken echt niemand die daardoor iets teruggekregen heeft van de mutualiteit. Kan ik dat nu ook nog aanvragen of is dat te laat denk je?

Groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het tubulaire is wel al veeeel beter (nu zeker na meer dan een week PO) het zal steeds beter en beter worden hoop ik :)

Nee ik woon ook in België hoor, maar ken echt niemand die daardoor iets teruggekregen heeft van de mutualiteit. Kan ik dat nu ook nog aanvragen of is dat te laat denk je?

Groetjes xx

Heb al hele mooie resultaten gezien bij BV na tubulaire borsten dus zal vast en zeker goed komen!! :-)

Ik vind het alleen jammer dat er zo weinig info over te vinden is..

Heb wel een beetje bang voor een 'double bubble'. Mn pc heeft me ook eerlijk verteld dat het niet onmogelijk is.

Maarja, dat zijn zorgen voor later :-)

Je krijgt dit enkel terugbetaald als je in een ziekenhuis je BV ondergaat; je kan geen vergoeding krijgen wanneer je in een prive-kliniek geopereerd wordt. Was ook eerst in enkele prive-klinieken geweest, maar die hadden me er natuurlijk niets over verteld, wetend dat ik dan bij hen de operatie niet zou laten doen.

Mijn pc had me bij de eerste consultatie een brief opgemaakt voor de adviserende geneesheer van de mutualiteit voor een terugbetaling van het ziekenhuisverblijf, de narcose, helft van de prothesen, enz.

Hij vertelde zelfs dat het mogelijk is dat de hospitalisatieverzekering de overige kosten zou terugbetalen, maar hier reken ik niet echt op en maakt zoveel ook niet uit.

Ben dus maandag bij de adviserend geneesheer van de mutualiteit geweest. Hij vroeg dan waarom ik het nu pas liet doen enz en wou het gewoon ff controleren. Ik had wel het gevoel dat hij zich niet echt op zn gemak voelde, hahaha!

Omdat jij de operatie in een prive-kliniek hebt ondergaan, denk ik niet dat een terugbetaling mogelijk is.

Maar het kan natuurlijk geen kwaad om eens te bellen naar je mutualiteit. Misschien dat toch nog ergens iets mogelijk is.

Ben benieuwd om te horen wat ze je vertellen!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Debke!

Wat fijn dat jouw operatie zo goed geslaagd is!!! Kan je wat wennen aan je nieuwe borsten of voelt het nog steeds wat raar? Ik vind het inderdaad ook een heel aangename pc!

Ik had ook nog nooit gehoord van tubulaire borsten. Was voor het eerst toen ik op gesprek ging bij de pc. Het komt er simpelweg op neer dat er iets mis is gegaan bij de ontwikkeling van het borstweefsel en er in de plaats littekenweefsel is ontstaan.

Ik heb ook nog wat twijfels over de cc's. Vrijdag heb ik een laatste consultatie voor mn operatie, dan kan ik nog eens een passessie doen :-) Vond jij dat het beeld tijdens de passessie een goede weergave was van je borsten achteraf of moet je daar niet teveel op verdergaan?

HIj vertelde me dat er bij mij een litteken rond de tepel en misschien ook wat naar onder zou zijn.

Zou dit een verschil uitmaken in het herstel?

xxx

Hey Stephi,

Ik ben nu helemaal gewend aan mijn nieuwe boobs. In het begin was het wel even wennen, maar dat gaat snel over en eenmaal je echt BH's kan gaan kopen is het precies alsof je ze altijd hebt gehad!! Ben wel blij dat ik het voor de winter heb laten doen. Dan kan je ze nog een beetje wegstoppen in een trui zodat het in het begin niet te veel opvalt en je er zelf eerst aan kan wennen.

Als het gaat passen dan lijkt het alsof je boobs echt HUGE gaan worden. Als je naar beneden kijkt dan komen daar zo 2 dingen uitsteken die je anders niet hebt en dat is wel even schrikken. Toch na de operatie is dat allemaal anders. Ik zou zeggen luister naar wat Verhelle er van zegt. Hij luistert naar je wensen en zegt dan wat hij het best bij jou vindt passen.

Mijn litteken is mooi in de borstplooi en valt helemaal niet op. Gaat hij ze bij jou via de tepel doen? Ik weet eigenlijk niet of dit een verschil uitmaakt bij het herstel?

Veel succes op je consult vrijdag!!!

Liefs Debke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.