Ga naar inhoud

Borstvergroting en paardrijden


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal !!

Ik rijd al mijn hele leven paard, en heb momenteel een 4 jarige die net een jaar onder het zadel is.

Ik vraag mij af hoelang het na je borstvergroting duurd voordat je weer écht kan paardrijden?

Ik ho0r 6 weken, maar ook 3 maanden.. Op 7 novermber heb ik mijn bv gepland staan, maar als ik echt 3 maanden niet kan rijden wordt dit toch een probleem.

Iemand hier die ook paardrijd en al een bv heeft gehad?

Liefs, Cloontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon na 6 weken echt geen paardrijden.. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.. Dat klotsen van die borsten deed erg veel pijn ook nog na 6 weken ondanks het dragen van een heavy sports bh.. Ik vind hardlopen na 5 maanden po soms nog niet fijn.. Ik denk dat je na de 6 weken zelf moet proberen bij iedereen is die natuurlijk anders..

Liefss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben nu 3 weken po en wou vandaag weer voor t eerst opstappen maar toch maar niet gedaan..... Had gister al iets te veel huishoudelijke klusjes gedaan. Ik ga t volgende week gewoon proberen. Dan wel alleen een staprondje en die van mij is erg braaf. Kan je niet iemand zoeken die m een tijdje voor je rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met hetzelfde probleem, alleen de mijne is al 6 jaar en kan al wat beter tegen onregelmatige rijdagen. Ik heb voor 6 wk een vervangende ruiter (tegen betaling)!die haar rijd ik hoop echt na 6 wkn zelf te kunnen rijden. Volgens de pc is het na 6 wkn verantwoord, het zal dus puur een kwestie zijn van "napijn" waar ik mezelf overheen zal moeten proberen te zetten, desnoods met ibuprofens . Mijn knollie is behoorlijk fors, en dus ook sterk en ook nog eens voorwaarts.. Rustig rijden met een los teugeltje is haast geen optie :blush: Ik krijg een vergroting en een borstlift, vooropgesteld dat er zich geen complicaties voordoen, hoop ik echt dat 6 wkn de max termijn is... Hoor idd ook langere periodes :( ik ben 26 aug aan de beurt, dus weet het je voor je operatie wel te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeh, met een lift is het volgens mij wel iets langer als 6 weken!

herstel duurt volgens mij dan ook langer, maar goed is bij iedereen verschillend,

dus hoop voor jou dat je daarna weer kan paardrijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Piepke ik ook voor je dat je snel kan paardrijden?

Ik hoor het graag van je hoe je lift met vergroting vergaan is en of je weer een beetje kan rijden. Ga je ook bij dr Plovier?

Dank je voor je reactie mazzel.. Zou graag van je horen hoe het verder verloopt met je herstel en rijden.

Mijn paard is ook wel braaf, maar het blijft een 4 jarige..

Misschien is het verstandig als ik me operatie tot januarie uitstel.. Aangezien we in april een veulentje verwachten kan ze toch niet te lang doorgereden worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar 22 dagen voor jouw !

Ik ben helemaal vergeten te vragen tijdens mijn consult hoe het zit met het paardrijden, maar jij zit ook bij plovier dus zal ik wel hetzelfde antwoord hebben gehad haha

Ik ben alleen zo bang dat als je na 6 weken weer gaat rijden er iets mis gaat of het niet kan herstellen o.d..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden,

ik rijd ook paard, maar dan bij de manege.

Inderdaad niet te snel beginnen met volle galop met jullie eigen paarden.

@Cloontje, Zou je je paard niet kunnen laten logeren op een manege in de buurt of een advertentie plaatsen of een paar mensen elke dag bij je paard willen kijken en even rijden.

Zelf denk ik dat ik na 8 weken een half uurtje ga rijden. Ook zal ik de instructrice gewoon aangeven dat ik niet te veel wil ivm met mijn operatie.

Succes met jullie herstel alvast!

groetjes, Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar 22 dagen voor jouw !

Ik ben helemaal vergeten te vragen tijdens mijn consult hoe het zit met het paardrijden, maar jij zit ook bij plovier dus zal ik wel hetzelfde antwoord hebben gehad haha

Ik ben alleen zo bang dat als je na 6 weken weer gaat rijden er iets mis gaat of het niet kan herstellen o.d..

Als er zich geen complicaties voor doen moet het in principe "genezen" zijn na 6 wkn. paardrijden is maar een uurtje per dag, vrachtwagenchauffeuses kunnen ook geen 6 wkn de ziektewet in en die lopen heel de dag aan een zwaar stuur te draaien ;) doen wat je lijf aangeeft, zal best meevallen als je luistert, en een klein Bertje eigenwijs bent haha!

Oehhh nu je 22 dagen zegt klinkt het wel heel kort haha ... Ik let bewust niet meer op de datum om geen zenuwen onnodig lang te hebben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

hoi hoi

ik rijd zelf ook paard en moet zeggen dat ik het de eerste 6 weken echt niet kon, nog niet opstappen...

dit is ok erg slecht voor je spieren hoor.

nu met 9 wk kan ik wel rustig wat stappen maar meer niet...

vooral niet overbelasten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou meid, so far so good!! Ik ben geopereerd en het is me zo meegevallen allemaal! Ik kan niet wachten om er even op te springen. Het is dat ik mijn hechtingen nog moet laten verwijderen....... Haha ;)

Ik ben stronteigenwijs en wil het rustig aan proberen , gewoon beetje stappen, lekker wat losrijden naar dan zie ik plovier weer voor me die hoofdschuddend zegt " allé mevrouw... U moet 6 wkn wachten". En dan baal ik weer want ik weet dat ik mijn soepele herstel niet moet verprutsen door eigenwijs te zijn.

Maar nu weet je van mij dat het me tot op heden erg is megevallen :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou meid, so far so good!! Ik ben geopereerd en het is me zo meegevallen allemaal! Ik kan niet wachten om er even op te springen. Het is dat ik mijn hechtingen nog moet laten verwijderen....... Haha ;)

Ik ben stronteigenwijs en wil het rustig aan proberen , gewoon beetje stappen, lekker wat losrijden naar dan zie ik plovier weer voor me die hoofdschuddend zegt " allé mevrouw... U moet 6 wkn wachten". En dan baal ik weer want ik weet dat ik mijn soepele herstel niet moet verprutsen door eigenwijs te zijn.

Maar nu weet je van mij dat het me tot op heden erg is megevallen :136:

Heel erg bedankt voor je reactie, en wat super fijn om te horen dat het allemaal is meegevallen !! Het valt me nog mee om te horen dat je er 6 weken niet op mag, ik dacht dat dit sowieso 3 maanden was !

Lastig is dat he als je weet dat het niet kan, maar het kriebelt zoo erg om erop te stappen ! Ik hoor het graag als je weer ff heb gereden =D !

Gefeliciteerd met je nieuwe borsten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg op mijn controle (10 dagen po) te horen dat ik pas na 3 maanden po dus in november weer alles kan doen qua sport en bewegen als voor mijn BV (.)(.) dus ik neem geen enkel risico en ga pas paardrijden als ik minimaal 3 maanden po ben, misschien wel 4 maanden po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel langggg Esther, maar als ze dat verteld hebben zou ik het ook zeker naleven, ze zullen het niet voor niks zeggen.

Ja cloontje, is me echt meegevallen ... Maar rijden is er niet van gekomen hoor. Ik verlies nog teveel wondvocht vanwege de borstlift en ondanks de hechtingen eruit zijn is de wond niet helemaal goed dicht. Longeren gaat al wel, maar verder wacht ik netjes mijn 6 wkn toch maar af ;)

Lichamelijk zou het echt wel weer gaan .. Maar sluit risico's uit ivm het advies en m'n lekkende boobs hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed van je hoor esther dat je geen risico neemt ! ik heb nu ook geen risico genomen, en (hoe moeilijk het ook is) met operatie verzet naar 1 maart.. Nog een half jaartje wachten dus, maar dan is alles wat stabieler en weet ik zeker dat iemand wel me paardje kan rijden :) en dan is ze inmiddels ook al wat verder in het rijden.

Wacht maar lekker af Piepke, beter wat lager wachten dan dat het fout gaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Dag dames,

Hier ook iemand met een paard. Is idd echt moeilijk om zo lang niet te rijden, tijdens zijn zwangerschap heb ik tot 32 weken gewoon doorgereden, weliswaar waren het die laatse weken alleen staprondjes (zover dat mogelijk is op mijn overactieve paardje) maar ik kon daar nog zo van genieten lekker rondje stappen door het bos. 2 weken na de bevalling ben ik er weer opgestap.

Ben bang dat ik na de operatie wat langer niet kan rijden, maar ik wil dit zo graag dat ik het er voor over heb!!

Ik ga 22 december een borstlift met prothese laten maken, en dat is idd een iets heftigere operatie dan alleen vergroten.

Maar ik heb 1 mazzel....... Mijn dochter rijd inmiddels ook op mijn paard. Dus mijn horsie hoeft niet stil te staan, mijn dochter vind het helemaaaaaal niet erg dat ik niet kan rijden :153:

En ook vind de periode ook perfect, in de winter is de bak vaak te slecht, en ik ben een enorme koukleun, hihi.

Groetjes, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lilly, Ik heb inmiddels weer gereden. Ik ben wel 9 weken al verder, maar vanwege complicaties mocht ik niet eerder. Nu moet ik over een paar dagen weer opnieuw onder het mes, dus ik kon toch niets meer verknallen dus had besloten om alsnog te gaan paardrijden.

Ging prima, heb niks gemerkt of gevoeld.

Kwa gevoel had ik na 2 weken écht alweer kunnen rijden, geen zware training, maar 30-0o- minuten wat werken in de bak was zeker wel gegaan.

Maarja... je weet nooit hoe het loopt vantevoren, ik kreeg wat probleempjes na mijn lift en vergroting, waardoor het allemaal zó lang moet duren pff!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Hoi Benetton,

Mij werd er bij Plovier 6 weken geadviseerd en heb dit dus braafjes gevolgd.

Op exact 6 weken terug gaan rijden, stap, draf galop... weliswaar met heavy sportBH zodat de boobs goed ingepakt zijn.

Ging eigenlijk prima, niet teveel last gehad, wel wat spierpijn, meer in de armen en bibs dan in de borsten...

En sindsdien, gewoon lekker rijden, zelfs springen en no problem... Wel nu altijd de strakke sportBH, wat sowieso aan te raden is. ( ben ondertussen wel al 5 maanden PO)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi :)

Ik ben zelf nu 4 weken en 2 dagen PO, en zou zooooo graag weer terug op het paard willen stappen :)

Voel me eigen prima en heb nergens last meer van.. maar de een zegt 4 weken en de ander zegt 6 weken.. dus ik houd het maar bij 6 weken.. Voel me alleen wel een ontzettend nietsnut nu op stal :) Iemand anders rijdt mijn paard, en ik doe altijd wel helpen poetsen en opzadelen enzo, maar met rijden sta ik langs de kant :( *snik..snik..* vind dat zo irritant..

Wou er eigenlijk vandaag al wel weer op proberen.. maar durf niet zo goed.. ben bang wat andere mensen ervan zeggen, of straks 'verziek' ik mn nieuwe borsten.. pfff.. help...help.. :(

Liefs Deborah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hellaba,

Ik rijd ook paard.. Maar heb mijn paardje net verkocht dus die

verantwoordelijkhied van het rijden valt eraf.

Nu zit ik wel met 2 springpaarden (var iemand anders)

Ik moet pas in december maar als ik eraan denk dat ik best 3 maand niet op

een paard kruip na de BV... hmmmm. Beetje vervelend.

Langs de andere kant.

Paardrijden kan je nog lang doen.

Een Bv jah, dat duurt maar 3 maand en als je het daarvoor moet laten.

Zou Jammer zijn he! ;)

Toch hoor ik ook graag, wie hoelang na datum Po terug is

beginnen paardrijden?

en nog iets.. ik doe jmpings! zou dit ook al lukken na die 3 maand?

xx Tes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.