Ga naar inhoud

London : 23 juni 2009 : Dr. van der Lei : Privékliniek Heerenveen :


Aanbevolen berichten

Hi!

Om gelijk met de cupmaat in huis te vallen is ook raar maar ik doe het toch.

75a meldt zich. Ben er niet ontzettend ongelukkig mee, de vorm is mooi, het staat ook wel bij mijn lijf maar vollere borsten zou toch net wat mooier zijn.

Daar wringt de schoen dus ook een beetje want moet je in jezelf laten snijden puur en alleen uit ijdelheid want ik kan best 180 worden met dat cupje van nu een ook dan zou ik gelukkig zijn. Ik vind alleen grote borsten mooier en ik denk dat het me wel staat. Ik ben altijd zo bescheiden gebleven. :rolleyes:

Het is iig iets waar ik al zeker 10 jaar over pieker maar ik heb nog nooit echt stappen ondernomen tot gisteren.

Goed, gisteren naar Heerenveen geweest bij dr. van der Lei. Aardige chirurg, lijkt me zeer vakkundig, mooie kliniek ook etc. Daar kan het niet aan liggen.

Goed laten informeren naar de mogelijkheden. Wat kan ik, wat wil ik? En hoeveel en hoe groot worden ze dan?

Ik wil een mooie C. Dat zou neerkomen op een ronde 265cc óf 295cc onder de spier. 295 leek in de bh echt enorm maar nu ben ik niet veel gewend natuurlijk. 265 weet ik niet want dat was er niet, wel 240 en dat was een mwoah. Ja jemig, weet ik veel. Ik kan me er geen voorstelling van maken. Hoe hebben jullie in vredesnaam kunnen kiezen? :107:

Vrij lang gesproken met de chirurg, ook over de complicaties en dergelijke. Ik zag het eigenlijk wel zitten toen ik daar vandaan kwam. Ik zou zelfs nog voor de vakantie geholpen kunnen worden, er was nog één plekje, op 23 juni. Ik heb alvast een optie op die datum genomen en moet deze week beslissen of ik het wel of niet ga doen. Oh my, ik vind het heel erg moeilijk. Vooral omdat ik nu niet ongelukkig ben, ik vind ze niet fantastisch maar kan er wel mee leven. Máár het kan misschien wel veel mooier.

Hebben jullie die gedachtes ook gehad of wisten jullie gelijk dat jullie een borstvergroting wilden en je hoeft ze niet in te pakken, ik neem ze zo wel mee.

Ik heb dat dus helemaal niet. Ik ga echt van hell yes naar no way! :107:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi London, tsja hoe zijn jullie eraan gekomen? Ik kan alleen voor mezelf spreken. 10 jaar geleden na zwangerschap en borstvoeding was ik ook helemaal niet meer tevreden. Nooit grote borsten gehad, maar wel mooi van vorm en vooral mooi rond.

Tsja.....na lang twijfelen en ingelezen te hebben, een aantal klinieken gebeld en bezocht.

Bij de kliniek waar ik het beste gevoel bij had, besproken met de pc wat mijn wensen waren (natuurlijk, niet te groot en zeker niet nep) samen met hem beslist wat het beste was voor mij. En .... daarna afgaan op zijn expertise en kundigheid en het over me heen laten komen. (hij wist inmiddels wat mijn wensen waren). Tien jaar lang plezier gehad van mijn protheses!!!

En nu vier weken geleden een wissel gehad bij dezelfde kliniek/pc..........weer heel blij. En nu hopelijk met de nieuwe generatie protheses wat langer plezier.

Dussss....je goed informeren, voor laten lichten, afspraken maken, en dan er voor gaan.........

Succes!

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esj,

Bedankt voor je reactie.

Ik zal wel in hetzelfde schuitje zitten als jij trouwens want ook al is er niks mis met de vorm, de vulling is wel weg na 2 zwangerschappen. Er zit ook niet veel vet dus ja, dat verklaart het a-tje wel. Nu sport ik ook vrij veel dus er zal voorlopig ook niet veel bijkomen.

Aha, dit is dus je 2e borstvergroting. Wat goed zeg. Ben je helemaal tevreden? En had je een verschil in de 1e of 2e keer opereren?

Qua cc vind ik dus ook heel lastig. 265 of 295 onder de spier. Ik weet dat er wat wegvalt qua vulling als het onder de spier geplaatst wordt.

Ik zal iig morgen creatief zijn met rijst.

En dan nog bedenken of ik het echt doe. Vind het gewoon nogal wat eigenlijk. Ik vind het iig niet iets wat je zomaar even doet maar doe ik het nu niet dan doe ik het dus nooit want ik blijf toch wel twijfelen. Dat doe ik nl al heel lang, dat schiet dus ook niet op. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey London, ik denk dat de meest onder ons er wel een paar jaar over hebben gedaan hoor om de knoop door te hakken.

Ikzelf heb er drie jaar over gedaan, en daarna geen dag spijt gehad.

Onder of boven de spier...tjsa....daar verschillen de meningen per pc nogal over.

Ik heb op de spier, ook nu, voor de tweede keer. Mijn pc is niet zo van "onder de spier" hij kiest daar alleen voor als het echt niet anders kan (geen eigen borstweefsel of afgezette borst igv kanker) maar nogmaals, er zijn hier zat vrouwen die wel onder de spier hebben, dus dat ligt helemaal aan de pc.

En je heb gelijk.........dit is niet niks....

Dus lees je zelf in en laat je informeren. Een echte beslissing maken kan altijd nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lijkt je goed geïnformeerd te hebben dus iets af- of aanraden doe ik niet want die keuze's zijn persoonlijk .

Mss even meegeven dat je best voor het grootste volume gaat want grootte went snel .

Kan uit je bericht enkel opmaken dat je protheses onder de spier geplaatst worden , weet je waarom ?

Langs waar worden de protheses geplaatst ? Merk , samenstelling ?

Heb zelf ook lang getwijfeld om - zonder in herhaling te vallen - dezelfde reden als jou .

Waarom ik toch doorzette ondanks de risico's ?

Ja verdekke , wat heeft me dan uiteindelijk overhaalt ?

'k Was die opgevulde bh's beu en die strakke t-shirts waar dan niks inzat of die wijde waardoor je al hélemaal niks lijkt te hebben .

Ik wou me gewoon vrouwelijker voelen ! Die verwachting is voor mij ingelost .

De borstvergroting op zich was pijnlijker dan dat ik dacht maar voor mij was dat het waard .

Eigelijk heb ik het allemaal in een roes beleeft , het beheerst het eerste half jaar - ongewild - echt je leven > zo ervaar ik het toch als ik terug kijk .

Het rezultaat overstijgt zelfs mijn verwachtingen . Voordien heb ik me echter goed voorbereid en had voor mezelf al een keuze gemaakt : welke prothese , plaatsing , verdoving enz. ... Had het niet gekunt zoals ik 't voor ogen had dan had ik 't afgeblazen .

Mij is 't in ieder geval duidelijk dat je de knoop doorgehakt hebt , nu nog de moed om door te zetten :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

B-cupje, thanks voor je reactie. Wat tof dat je zegt dat het lijkt alsof ik de beslissing heb genomen. Zo voelt het soms ook echt, en dan opeens weer helemaal niet. Aaargh. Zo achterlijk.

Hij plaatst alleen maar protheses onder/tussen de spier. Iig niet op de spier, dat doet hij niet. Het is een ruwe ronde prothese van wat voorheen McGhan was. Inspira TFS (?) is het type. Hij heeft het voor me opgeschreven maar nu ben ik net dát papiertje kwijt. Hij zal ze via de onderkant van de borst plaatsen. De terminologie, daar zit ik niet zo in.

Niet anatomisch omdat ik van mezelf genoeg weefsel heb vond hij, dat zou het alleen maar verzwaren en de bovenkant niet vullen terwijl juist daar vullig nodig is. Hij vond mijn voorgevel mooi gevormd en symetrisch dus je zou denken dat het wel heel mooi kan worden. Ook de resultaten die hij liet zien, waren erg mooi.

Hoe heeft het je leven beheerst de eerste 6 maanden?

Gut, ik ben er nu echt constant mee bezig in mijn hoofd. Maar dat gaat ook na de operatie gewoon door?

Ja, moet wel heerlijk zijn om gewoon dat te dragen wat je wil, al doe ik dat nu eigenlijk ook wel. Al zijn er ook setjes die gewoon niet gemaakt worden in een a-cup of dan is het het net niet. Jammer is dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey London, ja na de operatie beheerst het ook nog je leven hoor. Iig de eerste zes weken, daarna steeds minder als het goed is.

Ik ben nu zelf 4 weken po. Nog twee weken dan is de herstelperiode voorbij en gaat geleidelijk aan het gewone leven weer beginnen.

Wat ik me herinner van 10 jaar geleden is dat als alles gewoon verloopt, je na een maand of twee niet beter weet. Dan horen je borsten gewoon bij je lichaam en gaat alles weer zoals het was.

Dat van de bovenkant van de borst die, als het ware, leeg is, dat was bij mij ook de reden waarom ik 10 jaar geleden voor een bv. heb gekozen. Dat kan dus echt heel mooi worden met een prothese. En moet je eens kijken hoe leuk al die setjes dan weer staan met een mooi gevulde boezem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft mijn leven beheerst in die mate dat ik er erg mee bezig was > kon ook moeilijk anders want had lange tijd elke dag pijn (al mindert dat natuurlijk hé) .

Het begon al met me'n werk : had 2 weken vrij genomen maar na 2u moest ik 't opgeven omdat ik wel een redelijk zwaar beroep heb en je eigelijk 6 weken niet zwaar mag tillen (moet geregeld 50kg versleuren en dagelijks bakken van 20kg) . Uiteindelijk een dikke maand thuis gezeten .

Dan is er je omgeving die onozel opmerkingen maakt (je kan er nu een kop koffie opzetten , je hebt gratis airbags) > heel grappig : NOT ! Je zit er verdorie te vergaan van de pijn en ik was niet erg happy met die dingen : hard , onbeweeglijk , pijnlijk en véél te groot .

De eerste weken sliep ik slecht en de pijn had ik flink onderschat . De kleinste dingen gingen moeizaam > strijk , ramen lappen , stofzuigen : dan heb ik het over reeds 3 weken PO .

Ik heb ook steeds met die kapselcontractie in mijn hoofd gezeten , een helse schrik dat me dat zou overkomen .

Dan is er die klik die ik moest maken : ik had 'borsten' , dàt heeft bijna een jaar geduurt bij mij . Ook me'n naaste familie en vrienden moesten het precies aanvaarden (die grappen en blikken) , 'buitenstaanders' merken er gewoon niks van .

Last but not least : het borstenforum . Moelijk om me hiervan los te maken :rolleyes:

Maar zoals ik al zei : eind goed al goed en ondanks alles zou ik 't weer doen en als 't even kon 15 jaar eerder ! (ben bijna 39jr)

Als ik 't zo lees (en ik lees al lang :blush: ) ben ik echter één van de weinigen die me'r zo moeizaam doorsloeg , waarschijnlijk had ik 't te fel onderschat of mss ligt het aan de leeftijd . De meesten zijn meteen in de wolken wanneer ze hun ogen opendoen na de operatie en staan na enkele weken al vrolijk bh's te passen voor de spiegel . Zal bij jou ook wel zo lopen :38:

Link naar reactie
Delen op andere sites

B-cupje,

De leeftijd zal het niet zijn, ik ben zelf negenendertig.

Het zal bij jou echt wel een aantal factoren zijn geweest, waaronder je zware werk enz.

Ach en je weet zelf als geen ander dat het gewoon bij iedereen anders verloopt.

Maar het goede is natuurlijk dat je er nu hartstikke blij mee bent (want meid je borsten zijn echt prachtig!)

en en zo weer zou doen als je dan weer een X aantal jaren verder kon toch?

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey London,

Nou daar kan ik over mee praten,toen ik nog maar 1 dochter had(heb er nu drie)zou ik een bv laten doen,alles was als besproken

en ik zou alles vergoed krijgen(dat was nog de tijd dat het vergoed werd)en ja hoor bange ik,heb op het laatste moment alles afgezegd,ik was toen 24,

hoe stom achteraf,wasnt nu anno 2009,word het dus bijna niet meer vergoed,en die van mij dus ook niet,dus nou moest ik alles zelf betalen,slik.

maar ik durfde het niet aan,was bang voor iets vreemds in mijn lijf,terwijl ik niet happy was met mijn boobies.

maar na dire dochters,en zeker weten dat ik geen kids meer wilde,ben ik er gewoon voor gegaan,wilde gewoon dat mijn kleren leuker gingen staan,en

niet bij het shoppen bij elk truitje denken,baaaaaaa.

Ik snap dus als geen ander die eeuwige twijfel.

Het is jouw keus,jouw beslissing,je moet doen wat je gevoel je zegt denk ik.

liefs van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, 23 juni it is.

Ik heb weinig zin om te gaan kliniek-hoppen omdat dit gewoon goed voelt en ik goede dingen had gelezen over deze pc op .nl.

Moet nog wel de aantal cc's doorbellen volgende week. 265 of 295 dus. Ik heb nog geen flauw idee en met rijst geeft het ook geen jofel beeld. Ik kan nog wel naar de kliniek om te passen maar zo'n prothese zit toch voor de borst

Is 295 echt groot of gaat dat meevallen, ervaren bv-vrouwen? Ik wil gewoon een mooie C, meer niet maar ook niet echt minder eigenlijk. Ja, als ik dan toch eisen kan stellen dan gooi ik ze er hopla even in natuurlijk.

B-cupje, jee het klinkt vrij heftig allemaal. Kan me voorstellen dat je dan wel wat,' wat heb ik in godsnaam gedaan-'momenten hebt gehad.

Lekker dat je er nu toch blij mee bent en dat je het er voor over hebt gehad. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Alhoewel je wel moet natuurlijk, je gaat ze er ook niet zelf weer uithalen.

Lynnbeertje, wat dapper joh! Je was er toen gewoon nog niet klaar voor, denk ik dan maar. Ik ook niet toendertijd, daarom gaat het nu eindelijk een keer gebeuren. Maar vertel! Zijn ze mooi? Mooier dan je had gehoopt? Wat voor type? Praat je bij protheses over types eigenlijk?

Maar oké dan. 23 Juni krijg ik ze dan. Al heel snel hoor maar dat is maar goed ook want nu durf ik ook niet meer af te bellen, nu is het nog vers en bikini-tijd. In de winter had ik het vast weer laten versloffen. Ik kan ook gewoon tegen mensen zeggen dat ik er even uit was vanwege vakantie. Dat is nu niet raar natuurlijk. Tof hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey London,

Nee ik vind 295 cc echt niet te groot,maar lees mijn topic maar ff,en ik zal je mijn ww sturen,kan je mijn foto's ff bekijken.

ik vind de mijne dus veels te klein,hahaha.

Wel top dat je een datum hebt.

En je hebt gelijk,ik was er toen nog niet aan toe,nu ben ik klaar met kids,anders had ik moeten wachten,en had ik mijn drie mooie

meiden niet gehad.

liefs van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Hey London,

Nee ik vind 295 cc echt niet te groot,maar lees mijn topic maar ff,en ik zal je mijn ww sturen,kan je mijn foto's ff bekijken.

ik vind de mijne dus veels te klein,hahaha.

Wel top dat je een datum hebt.

En je hebt gelijk,ik was er toen nog niet aan toe,nu ben ik klaar met kids,anders had ik moeten wachten,en had ik mijn drie mooie

meiden niet gehad.

liefs van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo lynnbeertje,kon niet in slaap komen dus dacht...ga maar weer ff fietsen op deze site.

lees net dat jij zegt dat 295cc niet al teveel is,heb jij dan ook deze inhoud gekregen?

want ik krijg 17 september mijn BV en mij is ook 295cc geadviseerd.

moet wel erbij zeggen dat ik vrij tenger gebouwd ben 170 en 53 kg.

ben zowieso va dag 1 aant twijfelen over het aantal cc want heb nu een zeer slappe 75b en zou graag een volle c/kleine d willen hebben.

lees zoveel verschillende verhalen waardoor ik helemaal ga twijfelen.

greetz franny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, 23 juni it is.

Ik heb weinig zin om te gaan kliniek-hoppen omdat dit gewoon goed voelt en ik goede dingen had gelezen over deze pc op .nl.

Moet nog wel de aantal cc's doorbellen volgende week. 265 of 295 dus. Ik heb nog geen flauw idee en met rijst geeft het ook geen jofel beeld. Ik kan nog wel naar de kliniek om te passen maar zo'n prothese zit toch voor de borst

Is 295 echt groot of gaat dat meevallen, ervaren bv-vrouwen? Ik wil gewoon een mooie C, meer niet maar ook niet echt minder eigenlijk. Ja, als ik dan toch eisen kan stellen dan gooi ik ze er hopla even in natuurlijk.

B-cupje, jee het klinkt vrij heftig allemaal. Kan me voorstellen dat je dan wel wat,' wat heb ik in godsnaam gedaan-'momenten hebt gehad.

Lekker dat je er nu toch blij mee bent en dat je het er voor over hebt gehad. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. Alhoewel je wel moet natuurlijk, je gaat ze er ook niet zelf weer uithalen.

Lynnbeertje, wat dapper joh! Je was er toen gewoon nog niet klaar voor, denk ik dan maar. Ik ook niet toendertijd, daarom gaat het nu eindelijk een keer gebeuren. Maar vertel! Zijn ze mooi? Mooier dan je had gehoopt? Wat voor type? Praat je bij protheses over types eigenlijk?

Maar oké dan. 23 Juni krijg ik ze dan. Al heel snel hoor maar dat is maar goed ook want nu durf ik ook niet meer af te bellen, nu is het nog vers en bikini-tijd. In de winter had ik het vast weer laten versloffen. Ik kan ook gewoon tegen mensen zeggen dat ik er even uit was vanwege vakantie. Dat is nu niet raar natuurlijk. Tof hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo london.

hoe is de BV gegaan en voor welke inhoud heb je uiteindelijk gekozen,want op 17 september ben ik aan de beurt en ik krijg 295cc achter de spier,zou graag willen weten hoe het bij jou is uitgevallen qua grootte..

greetz franny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Franny,

Zo te lezen hebben wij dezelfde bouw ( ik ben 1.69 en weeg 56/57 kilo ).

Ik zal je, als je wilt, wel even op de hoogte houden hoe bij mij alles is verlopen straks met 300cc achter de spier en op welke maat ik uiteindelijk uitkom.

gr Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.