Ga naar inhoud

Anna11 : Nieuw hier - ik overweeg een borstverkleining


Anna11

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Anna, en na jaren piekeren en niet durven heb ik nu eindelijk besloten een verzoek in te dienen voor een BVK. Moet de huisarts nog bellen voor een afspraak dus ben nog helemaal aan het begin van het proces.

Vind het doodeng, vooral de narcose, maar het is beter voor mijn gezondheid dus ik ga ervoor. Heb dit forum gevonden toen ik zocht naar ervaringen. Ik had geen idee dat er een speciaal forum bestond, echt super.

Ik hoop hier dan ook veel informatie te vinden. Ook over goede ervaringen met chirurgen in de omgeving van Den Haag. En hopelijk tzt mijn ervaring met jullie te kunnen delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anna,

Ik heb net een bvk laten doen, ik ben er super blij mee! De narcose had ik geen angst voor, maar viel me toch nog mee!

Succes met je zoektocht hier op het forum, ik heb er veel aan gehad.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anna,

Goed dat je de keuze hebt gemaakt om in ieder geval naar de huisarts te gaan.

Ik ben precies een maand geleden geopereerd en ik was ook een beetje bang voor de narcose.

Maar ze trekken je hele medische geschiedenis na en je medicijnen dus in principe zou dat helemaal goed moeten komen.

En ik was binnen een paar seconden al buiten westen haha, je krijgt van te voren al een slaap/kalmeringspilletje zodat je super rustig bent.

XO Suri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik eindelijk moed verzameld, is mijn huisarts met vakantie.... Morgen kan ik pas bellen voor een afspraak volgende week.

Ik heb hier inmiddels al wel veel gelezen, en foto's bekeken. Oeh, de littekens in het begin zijn best wel heftig. Nu vind ik die littekens niet zo erg, maar het laat wel zien dat er flink gesneden wordt.

Klopt het ook dat wanneer er veel af moet, je altijd de ankermethode krijgt en dat die meer littekens geeft? Ik heb nu 85 E-F (ligt aan de BH), en wil graag naar een C.

Doen ze trouwens nog moeilijk over gewicht? Ik ben de afgelopen maanden 12 kilo afgevallen, wil nog 8 kilo kwijt voor het eind van het jaar. Dan heb ik een BMI van rond de 25. En dan m'n best doen om dat zo te houden.

Mijn borsten zijn met het afvallen wel iets kleiner geworden maar ik denk niet dat er met het lijnen nog veel afgaat.

Oh, en wat die narcose betreft, dat je zo onder zeil bent geloof ik direkt, maar ik wel liefst de zwart op wit garantie dat ik ook weer wakker wordt. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anna tuurlijk wordt je wakker van de narcose ;)

Ik kan je dr Holtzer aanbevelen (Dordrecht) Fijne arts met veel ervaring.

Lees mijn topic maar eens door, eventueel wil ik je mijn ww wel pben zodat je mn foto's van begin tot nu kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum anna..

Geweldig dat je de stap hebt genomen naar een BVK.

Narcose is niks om bang voor te zijn, de anethesist zal alles uit gebreid aal je uitleggen als het zover is en zal al je vragen beantwoorden die je maar wilt.

Over je gewicht kunnen ze moeilijk doen maar je hebt een gezonde bmi van 25 en ik neem aan dat je goed op gewicht bent dus maak je geen zorgen. Er zit genoeg tijd tussen consult en het daarwerkelijke operatie voor als je nog meer kilo's kwijt wilt..

Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust ;)

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Anna

Welkom op het forum!

Ik ben zelf ook redelijk nieuw hier. Pas vorige week bij de huisarts geweest en begin augustus naar de pc. dus het gaat nog wel even duren allemaal maar ben in ieder geval al heel opgelucht dat ik de beslissing voor mezelf heb genomen om er wat aan te laten doen.

Wat super knap dat je zoveel bent afgevallen! Denk dat het inderdaad belangrijk is dat je bmi gezond is en dat je op een gewicht zit dat voor jou goed vol te houden is (voor de operatie te veel afvallen, komt het erna weer aan n groeien je borsten misschien weer, en na de operatie afvallen houd je misschien niks meer over )

Succes ermee en houd ons op de hoogte! ik ga je in ieder geval volgen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo Anna,

Welkom hier op het forum.

zelf ben ik ook nieuw hier op het forum en ga ik ook voor een bvk.

Ik ben al bij de pc geweest ik wacht nu op 2e afspraak en dan natuurlijk op de datum

Wens jou ook heel veel sterkte en hoop dat je gauw een afspraak hebt gemaakt.

liefs Gertiena,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Welkom! Ik ben vorige week geopereerd in de Bergmankliniek in Den Haag. Zie voor verdere info mijn topic!

Heb geen vergelijkend onderzoek gedaan bij een z-huis omdat daar de wachttijd tot een eerste gesprek en ook voor operatie een stuk langer is (wel een afspraak in Delft z-huis gepland, had ik ook goede verhalen over gehoord).

Oja...bij de Bergmankliniek kun je ook direct een afspraak maken en zij kunnen ook de aanvraag voor je regelen voor je ziektekostenverzekering (hebben ze bij mij ook geregeld, verwijsbrief huisarts was niet nodig=> wel als je natuurlijk naar een z-huis wilt gaan).

Succes met de je keuze en natuurlijk gefeliciteerd met het nemen van een besluit (dat vond ik ook al lastig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom op de site. knap van je dat je voor een bvk hebt gekozen. je bmi moet onder de 30 zijn. dus die zit bij jou dan wel goed denk ik!!

voor de narcose hoef je niet bang te zijn. wat suri al zei ze trekken alles na. en er is tijdens de operatie een anestisist aanwezig die jou in de gaten houdt.

voor meer vrage of ervaring stel ze gerust of lees me topic

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.