Ga naar inhoud

BV --> Litteken een beetje open?


Gast esj

Aanbevolen berichten

Hallo meiden,

Vorige week zijn mijn hechtingen verwijderd en de pleisters eraf enzo.

Nu vond ik al dat de bh's zo schuurden onder mijn borsten maar goed, dit was voor mij dus ook de eerste keer dat de protheses via mijn borstplooi zijn geplaatst.

Onder mijn rechterborst in het midden zat één korstje, dat is er dus sinds een paar dagen af (ik denk dus door de bh).

Normaal gesproken zou je toch mooi roze zien onder een korstje?

Bij mij zit er dus een wit plekje en sinds vandaag (heb misschien toch wat teveel gedaan) zag ik in mijn bh twee vlekjes wondvocht (dus niet rood).

Ik heb danook maar weer een gaasje eroverheen gedaan en even mijn bh uit.

Iemand van jullie ervaring hiermee, vind het toch een beetje eng.

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Hoi Esj

Bij twijfel altijd even de PC bellen hoor. Ik zou het ook eng vinden als mij dat zou gebeuren.

Kan zijn dat je idd teveel hebt gedaan en teveel spanning ophet litteken is gekomen.

Je kan misschien ook even naar de huisarts gaan. Die hebben van die hecht-pleisters. Zorgt ervoor dat het weer even bij elkaar geduwd wordt.

Wel in de gaten houden. Moet niet rood of dik gaan worden.

Laat even weten hoe het af is gelopen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Anomiepje bedankt voor je reactie.

Die hechtpleisters heb ikzelf ook nog maar echt "open" staat het niet. Het is meer een wat nattig wit plekje daar waar het korstje eraf is.

Ik hou zeker wel in de gaten of er verder niets raars mee is.

Vanmiddag het grootste gedeelte mijn bh uitgehad. Ik heb zelf toch vooral het idee dat er zuurstof bij moet omdat het plekje de hele tijd onder het randje van mijn bh zit te "zweten" .

Nu net toch maar eerst weer een gaasje erop gedaan voordat ik mijn bh weer aan heb gedaan.

Morgen kijken of dat wat geholpen heeft. Naar mijn idee moet er toch weer een korstje op komen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Ik denk dat het best meevalt met de korstjes. Het is eigenlijk ook geen oppervlakkige wond. Daar komt een korstje op om de wond te beschermen.

Korstjes komen trouwens door gestold bloed.(witte bloedlichaampjes als ik het me goed herinner) En het heeft bij jou niet gebloed.

Ik zou er toch zo'n hecht pleistertje opdoen. Baat het niet dan schaadt het niet.

En elke dag de gaasjes verversen. Die zijn tenminste steriel.

Jij bent denk ik net zo ver als ik. 3 weken PO?

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zelfs precies 4 weken po. Op dat plekje zat dus eerst een korstje (het enige korstje trouwens).

Maar toen vorige week woensdag de hechtingen zijn verwijderd zijn ook die pleisters erafgegaan en toen eigenlijk niets meer er voor terug.

Ik denk dat het korstje eraf is gegaan omdat het toen dus steeds in aanraking kwam met mijn bh-rand.

Dat voelde opzich al niet zo prettig, zo bloot op de littekens maar denk dat dat de reden is dat het korstje eraf is gegaan en dat het toen door schuren een beetje is gaan irriteren ofzo?

Ik hou het vannacht bij een schoon gaasje als het morgen nog wat nattig is zal ik er inderdaad weer een stukje wondpleister opplakken.

Lief dat je zo meedenkt!

ESJ XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anomiepje

Ik vind het allang gezellig!

Lijkt me leuk om eens te chatten. Beter dan wachten tot er weer een nieuw bericht geplaatst wordt toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey sorry Anomiepje, had je laatste berichtje gemist. Heb de pc wel aanstaan maar zit er niet de hele tijd achter hihihi.

Vandaag toch een stuk beter hoor. Ik heb gisteren en vandaag een steriel gaasje geplakt en er vormt zich nu toch een gelig korstje weer. Dat is beter dus.

Achteraf denk ik toch te snel met de silliconenmatjes te zijn begonnen. Ik weet dat deze je huid een beetje verweken. Aangezien er nog een korstje onder mijn rechterborst zat en dat er waarschijnlijk door de bh is afgeschuurd is het misschien toch niet helemaal lekker gegaan.

Ik laat de natuur nu even zijn gang gaan en pas als het helemaal dicht is dat plekje ga ik weer met de matjes aan de slag.

ESJ XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Esj,

Bij iedereen verloopt het herstel weer anders. Maar als ik zo een beetje meelees met dit verhaal lijkt het erop dat je het op t laatst bij het juiste eind hebt.

Bij mij werd na 2 dagen de tape verwijderd en zaen er enkel nog de hechtingen en een dun pleistertje. Maar een week na mijn operatie werd alles verwijderd. De hechtingen werden bij 'geknipt' en de pleisters eraf gehaald. Al vrij snel erna was het helemaal droog en geen korstvorming meer. Pas 4 weken na mijn operatie ben ik begonnen met litteken smeren.

Maar het is voor mij anders omdat k voor de 2e keer hetzelfde litteken open had denk ik. Daarnaast heb ik geen bh's gedragen nog. denk dat dat laatste ook wel een rotgevoel moet zijn.

Het komt wel goed wanneer je het even laat rusten. Even niet die bh aan is ook niet zo erg lijkt me.

Liefs, Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey lieve Pat, is ook zo, die bh irriteerd me mateloos. Pffff

Ik begin zelfs te denken dat ik ipv een 75 omvang naar een 80 moet ofzo. Ben wel in de afgelopen vier weken 2 kg aangekomen :11: heb gewoon bar weinig gedaan aan lichaamsbeweging (en je weet, ik was al niet zo'n kei hahaha). Misschien dat het daarom te strak zit ofzo?

Ik zit nu ook weer lekker zonder.........owwwwwwwwww heerlijk lekker luchten noem ik dat hahaha.

Kussss

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha... Ik heb precies hetzefde! Ik ben express maar nog niet gaan wegen en meten hihi.. Heb dus nog geen bh's gepast. Maar ik merk dat de oude niet alleen qua cupmaat te klein zijn. Lijkt er sterk op dat ik ook van omvang van een 75 naar een 80 ben gegaan... Vreemd. Misschien dat het daarbinnen toch ook nog wat ontzet is?! :107: hahaha... nee, dat kan niet denk ik, zijn volgens mij niet meer dan je ribben. Ik ben ook aangekomen. Weet het zeker. Maar ik weeg me nog maar niet hoor, pffff... :wacko: Komt nog wel... Ik heb al weer wat strakke shirtjes gedragen, maar hoe het er nu uitziet zonder bh, zag het er voor de wissel uit met flinke push-up. Ik heb verder heel veel wijde gevalletjes gedragen zodat ik mijn band om kon en niemand het zag... Moest ik ook eerst kopen want had echt niets wat er zo not-florisant uitzag hahaha...

Ik lucht ze veel te weinig! Meestal pas tegen de avond dat ik ze even wat langer bewonder, hihi... Blijft toch leuk dit. Ik stuur je ook nog even een prive-mailtje... Speak soon!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lucht zoveel mogelijk...........pfffffff misschien ligt het ook aan het soort bh. Tien jaar geleden kreeg in van de kliniek Tiumph bh's , Nu sloggy????????? Misschien zit daar het verschil in? Ik heb zelf een triumph sport bh die zit wel lekker maar ja...........die moet ook een keer uitgewassen worden???!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm na het douchen toch weer vocht uit het plekje. Nou nu toch echt maar weer een stukje wondpleister afknippen en dat er voorlopig op. Dan is het in ieder geval beschermd tegen schuren enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dus een wondpleistertje geplakt. Net ff lekker gedouched, ik dacht nou pleister verversen dus. Pffffff trek het gewoon WEER open......mevrouwtje ongeduld!

Nu dus een steriel gaasje op maat geknipt en daaroverheen het wondpleistertje op maat geknipt, kan het in ieder geval niet blijven plakken als ik het er weer afhaal.......

Wordt er een beetje moedeloos van. Het plekje is opzich maar heel klein MAAR IK WIL HET DICHT!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Suffie thanks, ja ik ben weer heel blij. Ik zie dat jij een weekje na mij bent geopereerd. Heb je ook al foto's?

En verloopt bij jou alles ok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eindelijk zit er weer een mooi korstje op het plekje. Vandaag weer een gaasje met een stukje wondpleister erover. Maar even volhouden nu. Dan gaat het vast goedkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Esj,

Ik heb het zelfde gehad,wat je misschien wel weet(zie topic)

En ik plakte er ook de hele tijd wat op,mijn arts zei,dat ik er niks op moest doen,zodat het lekker kan luchten,en genezen(het begon te stinken

onder al die lagen,haha)

bij mij heeft het ook lang geduurt voordat het dicht was,maar nu is alles helemaal dicht bij mij.

maar hoe gaat het nu met de wond?

liefs van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda, wat lief dat je reageerd!!

Mijn plekje is nu dicht. er heeft zich toch weer een korstje gevormd. Ben wel heel voorzichtig geweest met douchen enz. Want ik wilde gewoon dat het dicht ging.

Het is zo raar, in de eerste drie weken was het keurig dicht............toen de hechtingen eruit gingen en er geen pleisters enzo meer op het litteken zaten, is het korstje eraf geschuurd en had ik een aantal dagen een soort van open wondje dt iedere keer wondvocht in mijn bh achter liet. Door de wrijving van mijn bh, ging dat ook niet beter worden. Dus ben ik weer begonnen met gaasjes en wondpleisters en daarna heeeeel rustig aan met douchen enzo.

Nu zit er weer een mooi korstje op en ik blijf voorzichtig tot dat er op een natuurlijke manier vanaf gaat

ESJXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Het ziet er nu mooi uit...gisteren begonnen met smeren van de silliconengel............

Nu hopen dat de verkleuring (is toch wel een beetje rood nog het litteken) snel verdwijnt.

ESJ XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

ja esje wesje heeft gelijk!

was even in de war met wesje, scheelt ook niet zoveel qua naam en pc

had je ook even bewonderd nav prijsbewuste bv's waar wesje mij op attent maakte

vind het resultaat ook erg mooi! doe mij ook maar een paar van dezelfde!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.