Ga naar inhoud

Kapselcontractie?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vraagje: hoe weet je of voel of merk je dat je kapselcontratie hebt? of ontwikkeld?

Sinds een aantal weken heb ik wat meer last aan de boven/binnenkant van mijn rechterborst.

Ik voel lichte pijn als ik adem. Alsof ik dan iets oprek. Als of ik spierpijn heb, of een kou op de borst. Maar ik weet dat dat het niet is, natuurlijk ;)

Het voelt ook iets voller/harder (of verbeeld ik me dit nu, en was dit al zo?)

In ieder geval ben benieuwd of iemand kan uitleggen hoe het voelt of eruit ziet als dit er zit of ontwikkeld/vormt.

groet

Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyyy dames, volgens mijn pc voel je het echt wel als je kapselcontractie hebt.

Je boobs worden dan heel erg hard!

Na 5 weken kun je hier nog niets over zeggen, je zit nog middenin je herstelperiode.

Mijn boobs begonnen na 8 weken ofzo pas iets zachter te worden!

Geduld, geduld, geduld ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat dat je bij zachte protheses al direct moet masseren, en bij ruwe protheses pas na een tijdje (om overmatige kapselvorming te voorkomen), maar wanneer is een tijdje? Dankzij m'n mams ben ik al na 2 weken beginnen masseren (ruwe protheses) en heb nu zo schrik dat dat kwaad heeft gedaan omdat het blijkbaar niet mocht :( maar vanaf wanneer moet ik dan zogezegd wel beginnen? na week 6 ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mocht mijn boobs al na 17 dagen masseren hoor dat is om het overmatige kapselen tegen te gaan. dus niets aan de hand hoor pinky komt goe ik moest wel bij 6 weken stoppen met masseren en dan gewoon wat extra aandacht aan besten bijv met creme smeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps... 2 weken? dat is idd niet goed nee!

ik heb me boobs nu 9.5 maand en ik heb ook ruwe prothesen en ik heb ze nog nooit gemasseerd!

maar volgens mij mag je het na 3 maanden?

wat zou volgens jou dan een slecht effect hiervan kunnen zijn? Want ik zie er niet direct het kwaad van in, misschien dat ze niet tegoei inkapselen erdoor, maar ik ben ondertussen toch al terug 2 weken gestopt met masseren heb dat maar 1 dikke week gedaan denk ik, dus het kan nu terug zijn gewone gang gaan niet? Bij ruwe protheses achter de spier, gebeurde het inkapselen normaal rond de 4de week zeker? Maar hoe weet je als ze goed zitten? Heb geen flauw idee haha..

En heb nog een vraagje, is het beter dat je zo rond week 4 dan op je rug slaapt? Kwestie van dat ze snachts een goede positie hebben? Of kan het geen kwaad om op je zij te liggen?

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mocht mijn boobs al na 17 dagen masseren hoor dat is om het overmatige kapselen tegen te gaan. dus niets aan de hand hoor pinky komt goe ik moest wel bij 6 weken stoppen met masseren en dan gewoon wat extra aandacht aan besten bijv met creme smeren

toch vervelend hoe iedereen iets anders te horen krijgt he! En als je dat hier dan allemaal leest weet je al helemaal niet meer wat goed is en wat niet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee

ik ben nu 2,5 week PO en vroeg me ook af of ik mocht masseren? de pc heeft r niks van gezegd en weet wel dat ik ruwe protheses heb achter de spier! maar mijn schoonmoeder moest na 2 weken wel masseren ze egt dat zij ook ruwe heeft naar dan dual plane. Er staat bij mij in de info littekens insmeren en masseren na twee weken..

Mijn Boobs zijn allebei nog hard! maar ja is nog heel kort

liefs C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om overmatig kapselvorming te voorkomen en ook soepel te houden dienen vrouwen na een borstvergroting met gladde protheses de protheses te masseren. Dit helpt de kapselvorming af te remmen. Als u ruwwandige implantaten heeft moet u dit de eerste weken juist niet doen. U dient uw implantaten de eerste weken met rust te laten zodat ze mooi ingekapseld worden en de prothese goed gehecht kan worden aan de lichaamsdelen die daar allemaal om heen zitten. Immers de kans op samentrekken bij ruwe wanden is minder groot. Na enkele weken kunt u ook de ruwe prothese gaan masseren om verdere overmatige kapselvorming te verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps... 2 weken? dat is idd niet goed nee!

ik heb me boobs nu 9.5 maand en ik heb ook ruwe prothesen en ik heb ze nog nooit gemasseerd!

maar volgens mij mag je het na 3 maanden?

Wat ik heb begrepen was het inderdaad na 3 maanden zoals jij zegt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké jullie hoeven me niet bang te maken hoor! 't is niet alsof het een 'keuze' was mam had het gehoord van iemand dus zei ze doe dat maar, kwist niet eens dat het kwaad kon en heb ook geen idee van wat voor 'schade' het nu zou aangericht hebben.. Ik heb het immers maar anderhalve week gedaan ofzo.. Nuja we zien wel wat er gebeurt zeker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Pinky!

Ik ben zelf ook geopereerd door Dr Damen, 25 mei...

Hij heeft zelf niks gezegd over masseren? bij jou wel dan?

en er stond in de papieren die je mee hebt gekregen ook niks over, wel t litteken masseren na 14 dagen.

Dit doe ik wel nu met rozenolie van Weleda. Moet zeggen dat hij de littekens erg klein maakt mooi hoor!

M'n borsten zitten wel nog hoog, zie ook niet echt verschil met in t begin eigenlijk..

Maar ja geduld zeggen ze he :-)

liefs C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. En ja eigenlijk weet ik ook wel dat als ik echt uitsluitsel wil hebben ik

naar de chirurg moet. Maar ik ben dan weer bang dat ik een muts ben en dat het niets is. Rij ik weer een paar uur voor niets heen en weer.

Dus ik dacht als ik nou weet hoe het voelt en wat je er van ziet???........

Heeft 1 van jullie wel eens kapselcontractie gehad? Of ken je iemand?

ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf mn nieuwe boobs nog niet jammer genoeg...

Maar nu het hier toch over kapselcontractie gaat enzo.

Als ik mn nieuwe boobs heb, heb ik daar toch nog een vraagje over.

Niet masseren of wel masseren,

mijn vriend neemt graag mn borsten beet, mag dat dan ook als je nieuwe hebt?

Of moet die daar ook met wachten?

Liefs J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Dag allemaal,

Nou ik ben bij de huisarts geweest en die voelde een verdikte borstklier.

Maar aangezien ik die al wel weken heb, wil ze dat ik over 2 weken terug kom.

Ik mag er nu 2 weken niet aan zitten, (tja de laatste dagen zat ik steeds te voelen, dus wellicht heb ik het verergert)

maar goed als het er dan nog zit ga ik voor onderzoek naar het ziekenhuis.

Iemand wel eens een gezwollen borstklier?

gr.

nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.