Ga naar inhoud

Speciale zalf voor litteken?


Gast roosje85

Aanbevolen berichten

Gast roosje85

Hoi,

Ik vroeg me af of er een speciale, extra goede zalf is om op het litteken te smeren. Ben nu 9 maanden PO maar vind dat je het toch nog duidelijk ziet, had gehoopt dat het wat minder zou zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer met Calendula creme. Volgens mijn moeder (verpleegkundige) schijnt dat heel goed te helpen tegen littenweefsel alleen is het wel het beste om er zo snel mogelijk na de operatie mee te beginnen maar beter laat dan nooit, toch!!

Ik heb zelf ook geen idee hoe lang het ongeveer duurt dat je de littekens niet meer goed kan zien....

succes in ieder geval ermee en ik hoop dat ze snel wat wegtrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier toevallig een receptje liggen van mijn pc, ff wachten schrijf ik het voor je op.

Het heet: Dermatix siliconengel, tube 15 gram. 2x daags dun aanbrengen.

Misschien kun je dit ook gewoon zelf kopen bij de aphoteek. Ikzelf had nog siliconenmatjes in huis dus die ga ik eerst voorlopig gebruiken. Die heb ik destijds aangeschaft (ook zelf) voor een andere operatie en ik moet zeggen het litteken daarvan is echt prachtig geworden.

Succes!

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier toevallig een receptje liggen van mijn pc, ff wachten schrijf ik het voor je op.

Het heet: Dermatix siliconengel, tube 15 gram. 2x daags dun aanbrengen.

Misschien kun je dit ook gewoon zelf kopen bij de aphoteek. Ikzelf had nog siliconenmatjes in huis dus die ga ik eerst voorlopig gebruiken. Die heb ik destijds aangeschaft (ook zelf) voor een andere operatie en ik moet zeggen het litteken daarvan is echt prachtig geworden.

Succes!

Groetjes ESJ

Die heb ik ook voorgeschreven gekregen door mijn plastisch chirurg.

Ben ze nu al een dikke 2 maand aan het smeren, maar zie toch nog geen verbetering.

Ofwel fixeer ik me er te fel op!

Hoelang duurt het ongeveer eer een litteken lichter wordt? Iemand een idee?

Groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mixed, ik kan alleen maar van mijn eigen ervaringen uitgaan.

Mijn eerste bv (onder mijn oksels) duurde echt wel een dik jaar voordat de littekens er mooi uitzagen.

Nu 10 jaar verder zie je er eigenlijk niks meer van (maar daar heb jij niks aan haha)

Mijn rugoperatie met die silleconenmatjes was eigenlijk binnen een maand of drie heeeeel mooi.

Nu kan ik er nog niets van zeggen met mijn tweede bv. want ik ben vandaag voor het eerst met die silleconenmatjes aan de slag.

Ik zou het naar mijn mening echt een paar maanden geven. Maar een ding weet ik zeker, doe er wat aan met oftewel silliconengel of matjes en je litteken wordt echt veel mooier.

Dat had ik 13 jaar geleden moeten weten met mijn keizersnede pfffffffff dan was dat vast ook veel mooier geworden.

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

de creme waar Esj het over heeft heb ik even gegoogled. De kosten voor een tube van 15 gram kost 39,95

Dan heb je ook nog een spray, maar is een stuk duurder: 109,95

Ik kwam dit tegen op t internet, zie linkje;

https://secure.dokteronline.com/apotheek/dermatix/2201/1/

Maar denk dat je het ook bij de apotheek kunt verkrijgen?

Ik heb zelf voor een ander gekozen. Weet niet of dat een goed is. Je kunt hem verkrijgen bij het medisch centrum scheveningen (Schoehmacher) of bij Douglas. (Daar heb ik m gekocht). 98,- voor 50 ml.

De naam: Perfect Age control & repair cream

De creme zit in een dosseerpompje.

Volgens mij kun je deze ook bestellen via internet. Zie linkje;

http://www.perfectage.nl/home/webshop/cosm...air-cream-50ml/

Groetjes Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook matjes gebruikt en heb ze nu op, heel fijn in gebruik! Nu gebruik ik ook van die gel.

Ik kreeg het gewoon als recept van mijn pc. Ik kon het zo bij de apotheek ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames!

Ik kwam hier de siliconenmatjes en - gel tegen, van Dermatix o.a....? Ik begrijp, dat dit dus erg goed werkt :59:

De gel spreekt voor zich, maar de matjes kan je meerdere keren gebruiken, las ik op hun site. Nu was vanochtend bij de apotheek en vroeg wat deze kosten.. dat is nogal wat: € 34,80 voor de 4x13cm. Nu staat er op de website ook, dat op recept deze vergoed worden, maar dan is mijn vraag: Hoe lang doe je met één zo'n pleister?

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi JinXx, Met de matjes doe je erg lang. Ik heb ze van Cicacare je koopt eigenlijk één groot vel.

Die knip je op maat en dan kleef je ze op het litteken.

Je wast ze met een milde zeep uit (dat doe ik één keer per dag) droogt ze af en plakt ze weer op.

Heb net even in de beschrijving gekeken, de pleisters gaan 2 tot vier weken mee. Als ze gaan verkleuren/ondoorzichtig worden dan is de werkzaamheid afgelopen en moet je ze weggooien en nieuwe knippen.

Het werkt heel simpel en draagcomfort is groot!

Het geld waard zou ik zeggen.

ESJ xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast roosje85
Ik heb vitamine B capsules gebruikt open maken en smeren maar ,mijn littekens zijn heel mooie geworden

liefss

vitamine b capsules? linkje naar voorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik smeer met Calendula creme. Volgens mijn moeder (verpleegkundige) schijnt dat heel goed te helpen tegen littenweefsel alleen is het wel het beste om er zo snel mogelijk na de operatie mee te beginnen maar beter laat dan nooit, toch!!

Ik heb zelf ook geen idee hoe lang het ongeveer duurt dat je de littekens niet meer goed kan zien....

succes in ieder geval ermee en ik hoop dat ze snel wat wegtrekken.

--------------------

Hey far,

Waar kan je die creme halen kopen??

Ik mag me nu zachtjes insmeren met litteken creme,

maar ik kon het gisteren echt niet vinden bij de drogist.

(Kalisvaart en Etos)

Ik smeer nu met Bio-oil en Vitamine E creme van Jacob hooy.

Maar wil toch die ook erbij kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt waar! Mijn PC noemde het ook echt bij naam! :D

Mijn moeder had van een auto-ongeluk een groot litteken op haar voorhoofd en heeft daar een jaar lang

PCLE opgesmeerd en je ziet er echt niets meer van. Mijn PC adviseert trouwens om een jaar te smeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.