Ga naar inhoud

oelie : 18 mei 2011 : Dr. van Loenen : Slotervaart Ziekenhuis : Amsterdam


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

Ik lees al een tijdje mee en vond het tijd worden om me dan ook maar eens aan te melden.

18 Mei ben ik geopereerd. Ik heb 375CC Dual PLane ronde Mentor implantaten gekregen.

Voor de operatie had ik lege theezakjes met qua vulling een A cup, tot nu toe zit ik tegen een C/D cup aan.

Anderhalf jaar geleden heb ik een GBP gekregen in hetzelfde ziekenhuis en ben daardoor ruim 45 kilo afgevallen. Hartstikke geweldig, alleen minder dat er van mijn borsten weinig meer overbleef.

Ik heb ooit in 2002 al een buikwandcorrectie gehad nadat ik zelf veel was afgevallen, maar 2 zwangerschappen later en een hoop kilo's minder was mijn buik ook een beetje slap.

Ik heb dus ook tegelijkertijd een mini buikwandcorrectie gehad.

Totaal duurde de operaties bijna 3 uur.

De eerste dag kon ik mijn ogen niet eens open doen zo plat gespoten was ik.

De chirurg is dezelfde dag óf de volgende, dat weet ik niet zo goed meer, wezen kijken. Het zag er goed uit alleen mijn rechterborst week teveel naar buiten en ze had de pocket wel tot het midden gemaakt, dus ik moest aan de zijkant 2 washandjes in de sportBH stoppen om de boob naar het midden te dwingen.

Ik heb uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat mijn drains teveel bleven produceren van mijn borsten, vooral de linker. De buik drain is er op de 4e dag uitgehaald.

Uiteindelijk ben ik met drains naar huis gegaan omdat ik knettergek werd in het ziekenhuis (lag met een dementerende vrouw op de kamer).

Op dag 6 is de drain van mijn rechterboob eruit gehaald omdat de pleister inmiddels was losgelaten en het gevaar voor infectie te groot werd.

Ik heb toen een korte AB kuur gekregen.

De drain van mijn linkerboob is er op dag 8 uitgehaald. De borst produceerde nog steeds vocht, maar inmiddels geen bloed meer maar alleen wondvocht. Langer dan 1 week laten ze het niet zitten, dus hij werd eruit gehaald. In totaal heeft mijn linkerborst 550CC geproduceerd, rechts 300, en de buik 180. Bij elkaar dus ruim 1 liter.

De chirurg vertelde me ook bij die 1 week post op dat het er naar uitziet dat ze waarschijnlijk over een paar maanden een stukje huid rond mijn tepels moet verwijderen omdat dat zielige beetje borst wat ik zelf nog had, nu onder het implantaat is gezakt. Dat zou echter wel onder plaatselijke verdoving kunnen. Ze noemen dat geloof ik double bubble.

Daar baal ik wel van, want én meer littekens en nog een keer geopereerd worden.

Mijn buik heb ik eigenlijk helemaal niets van gevoeld.

Mijn borsten is een ander verhaal. De linkerborst vooral. De chirurg vertelde al dat links de iets kleinere borst was en ze daar dus meer moeite had om het implantaat erin te krijgen.

Die deed echt zeer. Vooral omdat ik rechts dus die washandjes erin moest stoppen en dat op een of andere manier vooral links irriteerde.

Na ruim 1 week heb ik bij de lingeriewinkel tussenstukjes voor de sportBH's gehaald, want die voelde te strak alhoewel de maat wel goed was.

Na 2 weken moest ik eigenlijk op nacontrole bij de chirurg komen om de knoopjes uit de hechtingen (ook van mijn buik) te knippen.

Helaas was door meerdere spoedgevallen de chirurg zelf op een OK en heeft een assistente het gedaan. Die heb ik toen eerst na laten vragen of die irritante washandjes er nou eindelijk uitmochten en na overleg met de chirurg op de OK mocht dat.

Ik heb wel gelijk een nieuwe controle afspraak gemaakt voor deze week bij de chirurg. In eerste instantie voor die linkerborst die maar zo'n zeer bleef doen.

Maar dat is de laatste dagen wel redelijk weggetrokken.

Waar ik me nu het meest zorgen over maak is mijn rechterborst. Die word/werd snel soepel maar wijkt echt een stukje naar buiten. Hij zit zeg maar een stukje onder mijn oksel. Vooral met mijn arm bewegen voel ik dat en nu heb ik de neiging steeds met armen wijd te lopen.

Mijn rechterborst zit ook een stuk lager dan mijn linker, maar dat komt denk ik doordat die linker nog moet zakken/soepeler worden want die is nog keihard en zit nog veel zwelling in.

Kortom het is me niet meegevallen eerlijk gezegd. Ik heb best veel pijn gehad en net als ik hier al TIG keer heb gelezen zien ze er zo maf uit dat je je afvraagt komt dit nog goed.

Begrijp me niet verkeerd, het is zo en zo een verbetering met ervoor, maar je wil toch het liefst dat het in 1 keer goed is.

Ik ben van nature absoluut geen geduldig mens, dus deze weken zijn killing voor me.

Tot slot dan nog 2 foto's. Die met bikini is van gisteren, die andere van eergisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Hey Oelie,

Proficiat met je mooie resultaat! Echt superstrak en mooi litteken ook je buik!! En na je verhaal te hebben gelezen vind ik je borsten echt heel mooi hoor! Ik zie de double-bubbel eigenlijk niet echt? Zie wel dat de prothese aan de ene kant nog wat moet zakken.

Je hebt wel veel pech gehad na je ok, echt veel wondvocht verloren via de borsten he, jeetje! En dan bij de buik zo weinig. Ikzelf heb ook een bwc gelijk gehad, en bij mij was het juist andersom, bij de borsten mochten de drains gelijk de dag erna eruit, de buik pas na een week omdat die te hard liep nog (ik ontwikkelde later nog hematoom aan de buik). Wat jammer dat je zo'n nare ziekenhuistijd hebt gehad met een demente vrouw naast je, nee da's ni echt gezellig, zou ik ook zo snel mogelijk naar huis willen! Sterkte bij je verdere herstel!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de double bouble ook niet echt. Maar volgens de chirurg kon ze voelen dan mijn eigen weefsel eronder zat en volgens haar gaat na verloop van tijd dat hangen. Dus kan je het beter zsm verhelpen. Maar ze moest eerst zien hoe ze zouden zakken en dan zou het ook kunnen dat het niet nodig was. Ik laat het maar op me af komen.

Hier nog een foto van mijn buik en borsten voor de operatie. Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Oelie,

Jeetje, wat een verhaal, niet echt heel makkelijk verlopen. Maar ik vind ze heel mooi geworden! En je buik ook, wat is die prachtig strak geworden zeg!

Hier ook ooit al kleine minibwc gehad en nu na 2 zwangerschappen wil ik ook een BV. Al ze zo mogen worden als die van jouw, lijkt me dat prachtig!

Succes met het verdere herstel, wel balen inderdaad dat je nog weer terug moet.

Groet Snoozie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag op nacontrole geweest. Alles zag er in principe goed uit. Over mijn rechterborst (die zowat onder mijn oksel zit) zei ze dat ik die goed moet blijven masseren en er 's nachts nog washandjes in de BH moest stoppen tot 6 weken post op. Want de pocket zit goed in het midden, dus daar doet ze niets aan.

Wel zit mijn eigen borstweefsel nog steeds onder het implantaat. Er was door het afvallen dus nog teveel huid over, ondanks het vrij grote implantaat. Dat gaat ze corrigeren.

Over 2 maanden moet ik weer terug komen. Dan gaan we bespreken wanneer we het gaan corrigeren. Dat wordt wel vergoed, want het is een nacorrectie en hoort er dus gewoon bij. Dat scheelt wel alweer, hoef ik dus niet zelf in de buidel te tasten.

Ze gaat dan helemaal rondom mijn tepelhof snijden en een stukje huid weghalen, eventueel zelfs nog een klein stukje verticaal naar onderen (lollypop lift) als dat nodig mocht zijn, maar ze dacht dat rondom voldoende moest zijn.

Aan de ene kant baal ik wel, want ja toch weer onder het mes en dan nog die littekens rondom mijn tepel vind ik ook niet zo'n tof idee. Aan de andere kant vind ik het wel een prettig idee dat ze het helemaal perfect wil maken, zodat ik er over 10 jaar nog steeds plezier van heb.

Oh en ik heb ook nog dermatix voorgeschreven gekregen na een beetje aandringen van mijn kant.

In eerste instantie vond ze het niet nodig, een normale creme zou ook volstaan. Maar ik wilde het zelf heel graag. Toen zei ze weer dat het niet vergoed werd, maar na navraag bij mijn apotheek bleek het wel vergoed. Dus die heb ik vandaag ook opgehaald. Ik lees veel positieve verhalen over dermatix, dus hoop dat het werkt bij mij.

Hoe minder zichtbare littekens, hoe beter nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik ben inmiddels 4 weken post op.

Mijn linkerboob blijft keihard en hoger als de ander zitten. Dat zit me niet echt lekker.

Verder vind ik ze vrij klein.

Ik had een 85 a/b en nu een 85C. Ik heb 375CC Dual Plane ronde mentor siliconen implantaten gekregen.

Onder is 85cm en boven 99/100.

Ze had tegen mij gezegd dat ik op een volle D uit zou komen, maar de precieze maat konden ze niet goed inschatten.

Waarschijnlijk omdat mijn borstkas breder is (voor de duidelijkheid ik ben niet te zwaar of zo, maar gewoon breed), valt het wat meer weg.

Dus nu twijfel ik of ik die double bubble wel moet laten verhelpen door een tepellift.

Ik vraag me af of een wissel met meer CC niet ook het probleem op zou lossen.

Alleen ik kan er weinig op internet over terugvinden.

Is er iemand hier die daar iets van weet?

Ik moet namelijk 18 Augustus pas weer terug voor nacontrole en dan gaan we het resultaat bespreken en kijken wat er nog moet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 Weken post op.

Ongelovelijk maar waar. Sinds ik de sportBH nu een paar dagen 's nachts niet meer aan doe, gaan mijn borsten een beetje gelijk hangen. Oftewel links gaat eindelijk zakken.

Waarschijnlijk is de sportbh toch te klein aan het worden. Want hem dragen doet ook een beetje zeer. Niet zo zeer de omvang, maar meer de cup, dus om de borst heen zit het erg strak.

Maar ja ik ga nu voor die ene week niet een nieuwe sport BH kopen.

Ik ben er nu denk ik ook achter waarom ik een double bubble heb. Die heb ik eigenlijk alleen rechts (voor jullie op de foto links).

De borstplooi daar zit los. Daardoor zak het implantaat opzij(dus onder mijn oksel) én onder de borstplooi. Wat dus die double bubble veroorzaakt.

Ik denk met mijn boerenverstand dat dat het beste opgelost zou kunnen worden door de borstplooi te verhogen en vast te naaien aan mijn borstkas (of hoe ze dat ook doen).

Als ik namelijk met mijn vinger de borstplooi vast hou een stukje hoger, zit het goed.

Links zit ie namelijk wel vast (de borstplooi) en daar zit het gewoon goed. Ja als ik voorover hang zie je wel iets, maar niet erg genoeg om voor mij een litteken rond mijn tepel te rechtvaardigen.

Baal alleen wel dat ik pas 18 Augustus voor nacontrole ga. Zit te twijfelen of ik eerder al zal bellen, maar ja dan zegt ze waarschijnlijk laat de boel eerst maar goed helen of zo....

Oh en hier een foto van gisteren. Dan zie je dat links een stuk gezakt is. Nog niet helemaal gelijk maar als ik met mijn vinger die borstplooi van rechts vasthou zit alles wel gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

heb net even je topic gelezen en wat vervelend allemaal.

ik moet zeggen dat ik je borsten toch wel mooi vindt hoor en die strakke buik, super!

succes nog met het verdere verloop.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update 6 weken post op.

Ik kom net van de PC. Mijn rechterimplantaat zit inderdaad niet goed zoals ik zelf al dacht. Ze heeft de pocket te ver naar opzij gemaakt waardoor mijn implantaat te ver opzij (onder mijn oksel) zit.

Ook is de borstplooi los.

Ik krijg nu op 24 augustus een heroperatie. Ze gaat dan rechts weer open maken, de spier nog meer los maken, pocket meer naar binnen maken, aan de zijkant van binnen hechten, zodat ie niet weer opzij schiet en de borstplooi vasthechten.

Daarnaast krijg ik tegelijkertijd ook een lollipop lift bij beide borsten. Theorertisch zou ik het ook zo kunnen latenn, maar op termijn zal de double bubble/verzakken van mijn eigen borstweefsel alleen maar erger worden. Alleen een tepellift zag ze niet zitten, want dan zou er teveel spanning op komen te staan en zou het waarschijnlijk niet voldoende effect hebben.

De DBC code had ze nog open laten staan, dus ik hoef zelf niets te betalen gelukkig.

Ik ben wel blij dat het zo goed opgelost word, maar ook wel weer balen. Want nu krijg ik dus nog meer littekens. Al zei de PC dat ze wel heel mooi helen bij me, dus na een jaar zie je daar niets meer van.

En dus weer geopereerd worden, onder narcose voor 2 uur en wéér een nacht in het ziekenhuis minimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.