Ga naar inhoud

Minous : 23 mei 2011 : Dr. Maas : Bergman Kliniek


Gast Minous

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Hierbij eindelijk mijn operatieveslag:P

Ik ben Minous, 20 jaar en student psychologie. 23 mei 2011 was D-day. Ik kreeg 200cc dual plane van dr Maas in de Bergman kliniek te Bilthoven. De dagen voor de operatie was ik verdacht rustig. Ik had gedacht dat ik erg emotioneel en gestresst zou zijn, maar dit was totaal niet het geval. Ik denk dat de emoties wel komen als ik nieuwe bh's ga kopen en uren voor de spiegel ga staan;P Om half 12 zou ik geopereerd worden en dus moesten we half 11 aanwezig zijn. Zowel mijn vader als moeder gingen mee. Eenmaal aangekomen in Bilthoven, werden we al snel naar een prive kamertje gebracht. Het personeel was ontzettend aardig en gaf goede uitleg. Ik mocht me meteen in zo'n operatie jasje hijsen en kreeg sloffen en een badjas aan. Na een klein uurtje wachten (en zenuwachtig worden) kwam dr Maas me aftekenen. Hij is heel erg vriendelijk en nam rustig de tijd om te tekenen en foto's te maken. Daarna mocht ik meteen mee naar de operatiekamer. Ik nam afscheid van mijn ouders en stapte met dr Maas een lift in. We liepen naar de operatiekamer, waar een aantal mensen bezig waren met voorbereidingen. Ze zeiden me lief gedag en ik mocht meteen gaan liggen. Ik werd gerustgesteld en kreeg een heerlijke verwarmde deken over me heen. Er stond muziek op en hing een hele relaxte sfeer. Tijdens een leuk praatje werden er allerlei dingetjes aan me geplakt en al snel werd het infuus geprikt. Natuurlijk ging dit een paar keer fout (auww naar gevoel!!) maar toen het infuus eenmaal zat ging het allemaal heel snel. Ik was nogsteeds erg kalm (gelukkig!). Dr Maas kwam binnen wandelen, met twee doosjes zwaaiend en zei doodleuk 'hier zijn de protheses:D' haha ik moest er eigenlijk wel om lachen, alsof het allemaal een groot feest was. Hoewel je kan merken dat dit lopendeband werk is voor ze, gaven ze me absoluut niet het gevoel dat ik een nummert