Ga naar inhoud

zonnebank+ sporten


Aanbevolen berichten

20 mei heb ik mijn borsvergroting gehad en heb bijna geen pijn gehad. Nu voel ik me helemaal goed! Daar ik gewend ben 5x in de week te sporten krijg ik nu toch wel veel kriebels. ik snap dat krachtsport en hardlopen etc voorlopig nog niet kan. Maar thuis heb ik een stepapparaat staan waar je in pricipe alleen je benen voor gebruikt..........wanneer mag ik dit gaan doen? En de zonnebank? uiteraard de littekens afgedekt?

bedankt alvast

gr Roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sporten dacht ik na zes weken. Maar weet dat niet zeker hoor. Ja onder de zonnenhemel ben ik ook gegaan zodra de hechtingen eruit gehaald waren. Idd wel goed de littekens afdekken anders worden die er neit echt mooier op. En alles goed blijven insmeren.

Liefs,

Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor onder de zonnebank te liggen hoe denk je dan best je littekens af weet iemand dit aub ?

grts a77 x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pleister is niet voldoende om de littekens af te dekken! Komen de uv stralen gewoon doorheen...

Moet met aluminiumfolie, staat ook in de brief die je mee gekregen hebt van de kliniek Rosie. Sporten idem dito.

Dr D'hondt geeft als advies om bijv pas weer te hardlopen na 6 maanden..

Dr D'hondt is best wel voorzichtig wat sporten betreft, hij heeft mij uitgelegd tijdens mijn laatste controle dat er anders dubbel weefsel kan gaan vormen rondom de prothesen, en ze dan kunnen gaan draaien.

Maar even navragen bij Veerle, en dan melden wat voor sport jij wil gaan doen..

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, zoals bij Lizz heeft Dr. Dhondt mij ook geadviseerd om 6maanden en langer als het kan, te wachten met hardlopen. Ik heb hem gevraagd of ik op de crosstrainer mag. En dat is geen probleem als ik alleen mijn benen gebruik.Voor de zonnebank of zonnen heb ik iets gekregen bij de apotheek. Ik had mijn 'probleem' uitgelegd en kreeg Tegaderm mee. Dat is een soort folie die je op je littekens moet plakken en laat totaal geen UV-licht door. Het is ook flinterdun en je voelt het niet zitten. En komt ook niet los als er water opkomt. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Zonnebanken mag je zodra je wondjes volledig dicht en geheeld zijn,maar dek ze wel goed af,want UV is echt slecht voor je littekentjes hoor en je littekentjes verkleuren ook erg lelijk ervan.

sporten deed ik na een week alweer,behalve hardlopen en gewichtstraining,dat pas na echt 3mnd.alles met de benen deed ik na een week al,je voelt vanzelf aan waneer je lichamelijk moe bent,en dan gewoon stoppen,je lichaam heeft een behoorlijke knauw hoor,zo na ene operatie,dat zal je wel merken.

sucses en plezier met (been)sporten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, zoals bij Lizz heeft Dr. Dhondt mij ook geadviseerd om 6maanden en langer als het kan, te wachten met hardlopen. Ik heb hem gevraagd of ik op de crosstrainer mag. En dat is geen probleem als ik alleen mijn benen gebruik.Voor de zonnebank of zonnen heb ik iets gekregen bij de apotheek. Ik had mijn 'probleem' uitgelegd en kreeg Tegaderm mee. Dat is een soort folie die je op je littekens moet plakken en laat totaal geen UV-licht door. Het is ook flinterdun en je voelt het niet zitten. En komt ook niet los als er water opkomt. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes

Dank je! Zo dacht ik inderdaad ook met steppen gebruik je echt alleen je benen. Ik ga ook even langs de apotheek voor Tegaderm. SUPER!!!! Ik ben happy.

liefs Roos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hey,

ben vandaag 2 weken PO en zou ook één dezer dagen terug onder de zonnebank willen! Voornamelijk voor mijn gezicht dan. Dat is zo bleek geworden :83: .

Mijn hechtingen van mijn borstvergroting zijn gisteren trouwens verwijderd.

Ik zou eigenlijk gewoon met mijn kliniekBH aan, onder de zonnebank gaan..

Zou dat mogen? En zo zijn mijn littekens ook verstopt he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.