Ga naar inhoud

littekens, wanneer minder rood?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Lang niet geweest hier!

Ik heb een vraagje over mn littekens. Ik ben na 3 weken netjes 2x per dag gaan smeren, en smeer nu nog ongeveer 4x per week.

Maar de littekens blijven zo rood... Wanneer verdwijnt dit? Ik ben nu bijna 3maanden PO maar de littekens lijken nog zo vers!

Graag antwoord :) bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meisje

Ja ben het met eefje eens! Na ongeveer een half jaartje zijn ze steeds beleker geworden en nu na 10 maanden PO zijn ze lekker wit hihi :blush: Maar schijnt dat dit ook minder wordt!

Net als jou vond ik ze niet af, maar let maar op over een aantal maanden :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn littekens zijn echt al mooi wit geworden..

Ik ben echt na 3 maanden gestopt met litteken creme smeren omdat ik vond dat het niet hielp (tip van moontje)

en nu worden ze steeds mooier!! Nog maar 4 maandjes en ze mogen weer in de zon :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je andere paden moet behandelen dan enkel smeren. Ooit al gehoord van Siliconesheet (bv Scarban)? Eenvoudig te koop bij de apotheker. Die worden vaak gebruikt bij de behandeling van littekens, zelfs bij brandwondenpatiënten. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee. De meeste plastische chirurgen adviseren zelf om als het litteken na 4 weken nog zeer rood is, te stoppen met smeren en over te gaan naar de sheet of overdag de crème en 's nachts de sheet.

Een goede tool om te weten wat je kan doen met je litteken is de LAP test (http://www.scarban.be/index.php?option=com_content&vew=article&id=74&Itemid=129〈=nl).

En inderdaad na 6 maanden neemt de littekenactiviteit af en verbleekt je litteken, maar zal het in ieder geval niet verminderd zijn. Ikzelf had een ernstige wonde op de hand en enkel als je zeer goed kijkt, zie je het litteken nog, maar het valt niemand nog op.

Het allerbeste in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, littekens nog erg zichtbaar, ik ben nu ruim acht weken po. Ik heb begrepen dat daar minstens een half jaar overheen gaat voordat dat ze minder zichtbaar worden. Goede tip, die siliconesheet, heeft iemand er ervaring mee wat betreft een BV?

ML, fijn dat het zo goed gaat! Ik ben nog lang niet tevreden, ik vind het allemaal nog zo onnatuurlijk...Het begint wel zachter te worden, maar no geen mooie natuurlijk skischans :( Heb chirurg hier nog over gesproken en zij gaf aan dat dit écht tijd nodig heeft, met dual plane een half jaar tot een jaar. Ik heb wel geduld, ik ben alleen zo bang dat het toch niet goed komt...brr...nu vind ik het bloot echt nog niet mooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.