Ga naar inhoud

Met Belgisch recept medicijnen halen bij Nederlandse apotheek?


Aanbevolen berichten

Hoi ladies,

Ik vroeg me af hoe degenen van jullie die in NL wonen maar zich in BE hebben later opereren het hebben gedaan met het afhalen van de medicatie?

Omdat ik niet precies weet hoe laat ik terug ben in NL na mijn bv, is het misschien handig om de medicatie te halen bij de apotheek in Machelen/Brussel...Weten jullie hoe dat gaat?

Of moet ik het,omdat ik NL ben, het persé in NL halen? Hoe hebben jullie dit gedaan??

Alvast bedankt :)

xMarieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt het gewoon in België gaan halen maar dat zul je wel zelf moeten betalen denk ik ....

je kunt natuurlijk je pasje van het CZ laten zien misschien dat ze het dan doen maar je hebt ook een eigen risico in Nederland .

Je kunt met een Belgisch recept geen medicijnen in Nederland gaan halen zover ik het weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met het recept naar mijn huisarst in NL geweest. Ze stelde ook voor dat ik enkele weken na de operatie naar haar kwam om de hechtingen eruit te halen (als er geen complicaties zijn en ik niet terug hoef naar BE-clinic) dan kon ze ook meteen kijken hoe het eruit zag.

Dit vind ik zelf erg fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een recept van dr. Plovier mee, na het consult.

Ik heb de medicijnen (tramadol, ibuprofen) gewoon meegekregen in Nederland bij de apotheek.

Ik moest het alleen wel zelf betalen, omdat het een recept uit het buitenland was.

Hiervoor hoefde ik gelukkig niet eerst langs de huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.