Ga naar inhoud

Via de oksel


Gast clottz

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op 3 -6-09 krijg ik een bv via de oksel onder de spier , ze doen het via de oksel omdat ik geen borstplooi heb.

Is het herstel dan moeilijker en/of pijnlijker? En kan ik mijn zoontje van 19 maanden 2 weken na de ingreep weer tillen?

Vriendelijke groeten clottz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clottz,

Mijn eerste bv was via de oksel. Het is iets pijnlijker als via de borstplooi (wat ik nu heb) maar al met al verloopt het herstelproces bijna hetzelfde.

Ook mijn bv via de oksel heb ik alleen de dag van de operatie pijnstillers gebruikt daarna al niet meer, alhoewel dit natuurlijk per persoon verschilt. Het is maar net hoe hoog je pijngrens ligt.

Maar weet je, je oksels kun je in principe met rust laten (even tijdje niet scheren dat wel) maar ik zet net in een ander topic dat ik het nu gewoon af en toe vervelend vind dat die bh rand op het litteken zit.

Daar heb je met je oksels natuurlijk geen last van.

Tijdens mijn eerste bv was mijn kind ook pas drie. Ik heb toen overlegd met mijn pc die zei: In geval van nood door je knieen zakken en je kind via je eigen lichaam (dus zo dicht mogelijk tegen jezelf aan) tillen.

Maar je moet daar na twee weken nog geen gewoonte van maken hoor.

De periode van herstel is echt belangrijk inverband met overmatig kapselvorming, dit kun je tegengaan door je borstspieren zo weinig mogelijk te gebruiken en dus rust te geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo esj,

Bedankt voor je snelle reactie.

Met mijn pijngrens zit het wel goed denk ik , ik moet het maar op me af laten komen alleen de jonste(19 maanden ) is nu zo op mij gericht ach jua time to grow up <_< .

Jij bent inmiddels wel echt een expert , waarom hebben ze het de tweede keer wel via de borstplooi gedaan?

Groetjes Clottz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clottz,

Mijn reactie heeft even geduurd, was er lekker een aantal dagen tussenuit :D

Tien jaar geleden kreeg ik zoutwatergevulde protheses, deze zijn erg goed dubbel te vouwen en dus via de oksel in te brengen. Ook omdat ze later nog bijgevuld konden worden (dus als ze al in de juiste positie lagen).

Ook wist ik zoveel jaar geleden nog niet of ik eventueel nog meer kinderen wilde, dus vond mijn pc via de tepel geen optie.

Ik wilde destijds niet zozeer grotere borsten, maar eigenijk mijn eigen borsten gewoon weer vol en mooi van vorm. (Dit was nl. na de zwangerschap en borstvoeding niet het geval meer). Ik wilde dus gewoon weer een grote B kleine C. De kans was groot dat mijn borsten dus niet over het litteken onder de borst zou gaan vallen, dus dit was ook geen optie.

Vandaar dus onder de oksel...

Nu heb ik samen met de pc gekozen voor een normale C cup. In dit geval vallen mijn borsten straks wel over het litteken heen. Bovendien heb ik nu ook de nieuwe generatie protheses deze zijn niet geschikt om via de oksel te plaatsen aangezien ze een vastere vorm hebben. En ze nu eigenlijk gewoon te groot zijn om nog via de oksel te plaatsen.

Oepsssss zie net dat je morgen geopereerd wordt!!! Spannend meid, nu gaat het echt gebeuren.

Ik zou zeggen, gewoon over je heen laten komen vanaf dit moment. Je hebt je voldoende ingelezen en laten informeren, dus nu gewoon vertrouwen op je pc. Morgen heb je ze!!!

Groetjes ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.