Ga naar inhoud

Wat kan je na de bv zoal terug allemaal doen??


Aanbevolen berichten

Hoi Hoi ,

Wel aanstaande woensdag 11 mei krijg ik mijn borstvergroting, nu vroeg ik mezelf af, wat kan je na de operatie allemaal zelf nog doen?? Kan je echt niets meer voor een aantal dagen of??

Bijvoorbeeld:

*Naar het wc gaan , je broek op en af laten ? (Want heb horen zeggen dat je armen, schouders enz wat stijf aanvoelen na de operatie?)

*In en uit het bed stappen?

*Afwassen, of welke andere dingen van het huishouden?

*T-shirts aantrekken of truien aantrekken omdat je die over je hoofd moet trekken?

*Naar de winkel gaan?

*Voor de mama's onder ons, voor je kindjes zorgen? (want ik heb hier een babytje van 9 maand en eentje van 5 jaar)

*Zwemmen, fietsen, .... ?

Kortom wat konden jullie allemaal na de operatie?? En wat niet... ?

Ik denk dat je dit niet direct na de operatie kan, maar ik vraag me dit gewoon af, zodat ik een beetje weet waaraan ik me kan verwachten :)

Mijn vriend is van woensdag tot zondag thuis om voor mij en de kids te zorgen, maar daarna moet ik het zelf doen, want dan moet hij weer gaan werken (maar de kids zijn overdag naar het school en de opvang) ... :(

Nu nog spannend aftellen tot men nieuwe :1big_boobs: ......... :P

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Naar het wc gaan , je broek op en af laten ? (Want heb horen zeggen dat je armen, schouders enz wat stijf aanvoelen na de operatie?)

- Lukt wel al 1 dag po hoor, wel heeeeel traagjes en niet in één beweging maar in stukjes :P

*In en uit het bed stappen?

- Absoluut niet vanuit liggende positie, vanuit halfliggende positie lukt het wel maar met veel pijn. Elke ochtend bij het opstaan ben je heeeeel stijf en als je dan jezelf moet ophijsen uit bed.. PIJNLIJK, maar na een minuutje of 3 trekt dat wel weer weg.

*Afwassen, of welke andere dingen van het huishouden?

- Is niet echt aan te raden de eerste week m.b.t. inkapselen prothese, zoveel mogelijk je armen laten rusten tegen je lichaam.

*T-shirts aantrekken of truien aantrekken omdat je die over je hoofd moet trekken?

- Ik heb nog niets boven m'n hoofd getrokken, maar ik denk ook niet dat het me zou lukken. Doe alleen hemdjes met knopen aan nu.

*Naar de winkel gaan?

- De eerste dagen loop je nog wat krom gebogen en schuifelend, maar na een weekje lukt het zeker wel hoor.

*Voor de mama's onder ons, voor je kindjes zorgen? (want ik heb hier een babytje van 9 maand en eentje van 5 jaar)

- Geen idee :P maar ik veronderstel dat je dit best aan je vriend overlaat de eerste week.

*Zwemmen, fietsen, .... ?

- Hometrainer kan wel vrij snel denk ik, zwemmen zou ik pas 6 weken po zachtjes aandurven :D

Ik ben natuurlijk nog maar 3 dagen po nu ;) maar als je vriend je 5 dagen kan bijstaan zou ik me niet te veel zorgen maken en hem lekker orders geven wat ie voor je moet doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid,

Mijn pc zei mij voor de bv je kan doen tot hoever je eigen grenzen zijn, doet het pijn stoppen doet het geen pijn gewoon doen!

ik zou wel zeker een week geen zware taken op je nemen, en werken zou ik ook even niet doen. ookal heb je licht werk, je bent dan erg moe en heb gewoon goed je rust nodig!! ;)

Na 2 weken ongveer (ligt ook aan jezelf) mag je licht tillen.

Na 3-4 weken (ligt aan jezelf) kan je lichte workouts doen bijvoorbeeld met sporten!

Na 6 weken mag je terug goed sporten en doen wat natuurlijk ook niet te zwaar voor je is!

Huishoudelijk werk en boodschappen doen deed ik al na een week!

Werken deed ik na 3 weken ;)

Dit is verschillend per persoon!!

hoop dat je hier wat aan hebt :D

:1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste week zijn joggingbroeken en vestjes aan te raden. Handig om zelf je broek op en af te kunnen trekken. Voor de vest had ik toch af en toe wat hulp nodig. Het ging zelf, maar alleen zo ontzettend langzaam dat mijn vriend me vaak medelijdend aankeek en te hulp schoot. Wanneer je toch een broek met knop of rits aanhebt, is het makkelijker om met je linkerhand het rechterdeel en met je rechterhand het linkerdeel naar elkaar toe te trekken om ze te sluiten.

Op een stoel zittend kon ik zelf rechtkomen, maar in de zetel onderuitgezakt of liggend/zittend in bed had ik hulp nodig.

Al wat niet te zwaar is en vast te grijpen is, door je bovenarmen tegen je zij gedrukt te houden enkel de onderarmen bewegend, kan je zelf. (Hoogte is een probleem)

Winkelen gaat, als je iemand bij je hebt om auto te rijden, de dingen die te hoog staan uit de rekken te nemen en uiteraard je boodschappen te dragen.

Met kids heb ik geen ervaring.

Pijn is inderdaad de ideale factor om aan af te meten of je de dingen wel of niet kan. En je zal voelen dat je grenzen alle dagen verlegd worden.

Alvast succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

*Naar het wc gaan , je broek op en af laten ? (Want heb horen zeggen dat je armen, schouders enz wat stijf aanvoelen na de operatie?)

Naar de wc gaan kon ik gelijk wel. Ik had een joggingbroek aan die makkelijk uit kon.

Ik kreeg de deur niet open en dicht, dus die liet ik open staan.

*In en uit het bed stappen?

Opstaan ging na 4/5 dagen zelf, hiervoor had ik een duwtje nodig.

*Afwassen, of welke andere dingen van het huishouden?

Afwassen en het huishouden deed ik pas na 4,5 weken weer. Ik kon het veel eerder, maar durfde het niet.

Stofzuigen en ramen lappen doe ik nog niet (5 weken po)

*T-shirts aantrekken of truien aantrekken omdat je die over je hoofd moet trekken?

Deed ik pas na 4 weken weer. Hiervoor durfde ik mijn armen niet boven mijn hoofd te doen.

*Naar de winkel gaan?

Na een week kun je wel weer boodschappen doen, mits iemand anders ze voor je draagt.

*Voor de mama's onder ons, voor je kindjes zorgen? (want ik heb hier een babytje van 9 maand en eentje van 5 jaar)

Geen ervaring met kindjes.

*Zwemmen, fietsen, .... ?

Ik zou zeker 6 weken wachten met zwemmen. Fietsen deed ik na 4 weken weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.