Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb hier al veel gelezen over de genezing van littekens, maar vind niet echt de info die ik zoek.

Ik ben nu bijna 3 weken PO; sinds 2 dagen zijn de draadjes eruit. Littekens zien er mooi uit en er zit een soort zwart korstje op.

Ik heb een voorschrift gekregen voor Cicaplast littekencrème en kan beginnen smeren.

Nu vraag ik me af (ben inmiddels vergeten wat pc allemaal gezegd heeft :unsure: ) of ik al mag smeren nu er nog korstjes opzitten? Of moet ik wachten tot ze weg zijn?

En is mijn wonde na 18 dagen in principe goed dicht? Of moet ik nog goed oppassen dat ze niet terug open gaat?

Tot slot nog een laatste vraagje: mag ik al languit in bad liggen weken? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wonden dicht zijn mag je beginnen met smeren. Zodra je ziet dat je toch open plekken hebt stoppen met smeren.

Ik zou nog niet in bad gaan liggen weken.. Zou dat pas na die 6 weken doen, dan weet je zeker dat het niet open weekt.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hechtingen zijn na 2 weken verwijderd, ik mag wel in bad zitten en moet ze zelfs 3 a 4x per dag stevig masseren! Bij mij zitten er ook wat korstjes op, die mag je er niet afpeuteren! Ik moet ze eerst 3 minuten masseren, en daarna nog heel even na masseren met litteken creme. Alleen als er echt open wondjes zijn waar vocht uit komt, dan moet je even een dagje wachten tot die weer dicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

Ik denk dat na 2 weken mijn knoopjes eraf geknipt zijn, (had oplosbare hechtingen) Er werd me verteld dat ik kon smeren als de korjes eraf waren.

Helaas zijn door de pleister mijn korstjes er af getrokken en toen ben ik toch maar gaan smeren :blush:

De pleisters zouden er voor zorgen dat mijn litteken dun bleef nou maar ik trok er alle korsjes mee af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben alvast wat littekencrème gaan inslaan voor na m'n bv. Ik ben binnengesprongen bij ù (vroeger equiform) en vroeg om een littekencrème. De verkoopster heeft me 'cicabio' van Bioderma (niet biondermal) doen kopen, maar nu vroeg ik me af of dat wel goede is omdat er niet echt opstaat dat het tegen littekens is. Heeft er iemand ervaring met deze crème?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben alvast wat littekencrème gaan inslaan voor na m'n bv. Ik ben binnengesprongen bij ù (vroeger equiform) en vroeg om een littekencrème. De verkoopster heeft me 'cicabio' van Bioderma (niet biondermal) doen kopen, maar nu vroeg ik me af of dat wel goede is omdat er niet echt opstaat dat het tegen littekens is. Heeft er iemand ervaring met deze crème?

xx

Ik gebruik Cica Plast van La Roche Posay, op voorschrift van mijn pc.

Ondertussen ben ik al een weekje aan het smeren en het gaat allemaal super...de wondjes zijn dicht.

Alleen durf ik nog niet onder water gaan met mijn boobs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vraagje aan de Plovier-dames:Indien jullie ook een voorschrift voor BapScarCare-pleisters meekregen, combineren jullie dat nog met een gewone littekencrème? Ik zie op internet dat je best Alhydran-gel kan combineren met die pleisters voor een goed effect...Hoe zit het bij jullie? Ook de andere dames, welke crème/pleisters gebruiken jullie? Bij de apotheek of gewoon in Kruidvat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.