Ga naar inhoud

Hoe voelen jou nek en schouderklachten


Aanbevolen berichten

Beste forummers,

Ik heb een vraag ivm nek- en schouderklachten bij grote / zware borsten.

Er wordt in het algemeen gesproken over nek- en schouderklachten maar ik ben eigenlijk wel benieuwd

hoe jullie die pijn ervaren en wat voelen jullie dan.

En voor diegene die al een bvk ondergaan hebben, zijn die klachten nu ook weg?

Ik heb zelf last van mijn nek wat doortrekt naar mijn schouderbladen. Het is net of er een gewichtje in mijn nek

ligt waardoor die spieren dus gespannen aanvoelen. Ik zit ook het liefst wat naar voren gebogen omdat dat ontspannen

aanvoelt. Bij het vasthouden van mijn borsten :1big_boobs: hahaha.

Elke 3 weken ga ik naar de oefentherapie en die zorgt ervoor dat mijn spieren weer los komen. Dat werkt wel voor een weekje

dan is het wat soepelen maar langzaamaan gaan je spieren toch weer gespannen aanvoelen.

Na een dag achter de pc of veel doen wordt het erger.

Ik ben erg benieuwd of meerdere mensen die zo voelen en of het na de bvk minder is geworden of weg is.

Groetjes

Deem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel interessant dit topic! :35: Ik neem aan dat het na de bvk een wereld van verschil maakt, toch wat ik al gelezen heb in jullie topics, gelukkig maar, daar doe je het ook voor natuurlijk! :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje,

Dat hoor je idd vaak maar toch ben ik benieuwd of iedereen eenzelfde soort branderige pijn voelt in hun nek en komt dat wel echt van je borsten af. Niet dat ik straks nog met die klachten loop haha. Dat is nl. een van de redenen dat ik een bvk wil laten doen. Buiten de psychische dingen na...dat mensen vaak naar je borsten kijken of een blousje groter moet omdat je anders op knappen staat....je het leuke setje uit de etalage niet kan kopen. Of nee mevrouw die gaan maar tot D GRRRRR....

Dus hoop eigenlijk dat er nog meer reageren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey,

ik had ook last van me nek, schouders en rug. de pijn die je voelt is net of dat er aan je schouder getrokken word en een drukkend gevoel, bij me onderrug kreeg ik vooral last van als ik lang stond of een tijdje intensief bezig ben geweest. dit gevoel leek wel of er iemand aan je zat te trekken.

nu bijna 2 weken na mijn operatie moet ik je zeggen dat ik geen last meer van me nek schouders en rug heb gehad. het is echt een opluchting!

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Silvia,

Thx voor je bericht....van welke maat kom je af en wat heb je nu?

Ja drukkend gevoel...tis maar hoe iemand het omschrijft hè!

Ik kan het ook al zien idd of dat iemand erop drukt...daarom zeg ik dan tis net of er een gewichtje in mijn nek ligt wat ik moet meezeulen haha.

Groetjes

Deem

Link naar reactie
Delen op andere sites

deey deempje,

Ik kom van een G/cup af en heb nu een C/cup. haha zo is het onderhand wel hoor. jammer dat je het er niet af kon ritsen:P was een stuk makkelijker geweest.

in welke ziekenhuis of kliniek word je geopereerd..?

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga van aan 80F naar een hopelijk C/kleine D zei de chirurg.

Ik ga naar het Elkerliek in Helmond. Daar zit Elkerliek Esthetique.

Ze staan goed aangeschreven.

Ik hoop wel van mijn klachten af te komen, maar soms denk ik weleens van ja zijn ze nu eigenlijk wel zo groot haha...ik wil dit al 2 jaar moest afvallen en dat heb i nu gedaan. Inmiddels 11,5kg...Maar ik vond mijn borsten juist altijd groot, en iedereen kijkt altijd...

Maar ben van een 85F naar 85E gegaan en toen naar 80F...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik had een G cup en ik vond ze groot haha. dus jou boobs zijn ook gewoon groot:P. haha. ik heb dat moment ook gehad paar weken geleden.. wil ik deze operatie wel..? kom de pijn klachten wel door me boobs? etc. ik ben blij dat ik het door gezet heb. ik heb ook al 2 jaar zitten denken om het te doen. en ikben er echt blij mee dat ik het gedaan heb. de pijn is echt weg. maar goed ik kan niet voor jou praten.

maar ook die onzekerheid die ik had was erg. ik durfde niet te dansen, sporten etc. omdat ik altijd bang was dat andere naar mij boobs kijken omdat het om hoog en om laag ging. maar ook de irritaties met kleding kopen. het vestje wat een maat groter moest omdat het anders niet dicht kon. en lingerie kopen. pff dat was gewoon een ramp. terwijl ik nu gewoon niet meer kan wachten op lingerie te gaan kopen. ik loop al 4 weken lang 1x in de week de lingerie winkel in om te kijken wat er allemaal te koop is voor cup maat C. pff een wereld ging op:P hihih

meid echt door zetten!! en ik weet bijna zeker dat de pijnklachten een stuk minder gaan worden!!

Liefs,

Silvia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ook ik had erg veel last van mn rug/schouders en nek.

Liep al 3 jaar met het idee van een bvk. Toen ik in januari zoveel hoofdpijn had bleek dit te komen door vast zittende spieren.

Hoewel ik ook naar de fysio ging zat alles gewoon helemaal vast.

Toen heb ik is echt goed nagedacht over een bvk en een afspraak gemaakt bij de pc. Mijn ha stond volledig achter me en zou een verwijsbrief maken.

Toen ik belde kon ik de week erop al terrecht voor een eerste consult. Ik was wel erg zenuwachtig en wist niet zo goed wat ik allemaal kon vragen.

Ik schaamde me erg voor mn borsten omdat ze ook hingen. De pc heeft alles bekeken en zei dat het mogelijk was. Ik heb wel wat overgewicht maar hoefde niet af te vallen. Zolang je BMI onder de 30 is wordt het vergoed.

Gelukkig kreeg ik ook alles vergoed van de verzekering en al met al zaten er maar 2 maanden tussen het 1e consult en de operatie!!

Nu 6 dagen po kan ik je vertellen dat mijn rug/nek en schouder klachten zo goed als verdwenen zijn! Rechts is er 500 gram weggehaald en links 480 gram.

Ben van een E cup naar een volle B kleine C gegaan. Tot nu toe, maar de borsten veranderen nog zo van vorm dat ik er nog niet veel van kan zeggen.

Hopelijk heb je iets aan mn (sorry lange) antwoord hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Silvia en Lianne,

Ja het is toch goed om jullie verhalen te lezen en te weten hoe andere het ervaren.

Silvia, das idd best flink een G cup...als ik ga sporten zie ik alleen maar booby's haha...en idd de jumping-jacks die sla ik over want dan gaat mijn tiet op en neer en het doet zeer haha.

Ik zie wel eens mensen die ze dan vasthouden hahaha en ze lachen erbij maar van binnen huilen ze volgens mij hihi.

:1bouncingboobs::1bouncingboobs: zie je het voor je hahah.

Ik ben wel benieuwd wat er af gaat want ik heb nu dan 80F maar ik lees verhalen van mensen met ook die maat en daar is bijv. maar 100 gram per borst vanaf en bij een andere met die maat 300 gram of soms 500 gram....

Ik ben vandaag weer 200 gram afgevallen.....Joehoe!!! ben zo blij!

Nu mijn boobs nog.....wow ik wordt een ander mens hihihi....

Ik krijg er toch wel weer zin in na zoveel positieve verhalen en wellicht dezelfde ervaringen.

Lianne, je verhaal was niet lang hoor....leuk om te lezen...beter dan ja ik had ook pijn en het is weg...klaar....hihi

liefs

Deem

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, op school hebben we ook een tijdje sport gehad. vroeger kwam ik er altijd onderuit om niet mee te doen. maar nu moesten wel we werden er op beoordeeld. nou ja dus me handen lagen ook altijd om me typ. ik schaamde me dood. ik stond dan ook altijd achter aan in de gymzaal. zodat het niet echt op viel. en probeerde als nog zo min mogelijk te rennen:P.

of dat sommige mensen er expres om doen om zo bezig te zijn met hun boobs. om te laten zien 'kijk mijn tieten' hahah nu doe ik dat ben echt blij met mijn boobs. zou ze gewoon niet meer kunnen missen. alleen baal ik er van dat ik nog geen gevoel heb in mijn tepels. hoop echt dat dat terug komt.

bij mij hebben ze links 507 gram en rechts 500 gram eraf gehaald. bij iedereen is dat verschillend. ze kunnen voor de operatie niet precies zeggen wat ze weg halen. omdat ze niet weten hoeveel vet en klierweefsel je hebt.

dus even afwachten zeg!!

ik moet vandaag weer terug op controle dus ik ben benieuwd, vandaag gaan de pleisters eraf en de hechtingen eruit. ik ben zó benieuwd!! kan gewoon niet wachten:D

Liefs Silvia,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

had je over het hoofd gezien. sorry van me late reactie.

ik moest toen terug op co komen om de knoopjes te laten verwijderen. verder heb ik ook oplosbare hechtngen.

wat gaat de tijd snel he? over 4 dagen ben jij saan de beyrt spannend.

pff voor mij alweer bijna 5 weken geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan echt wel hoor.

Ik had er ook al geen last meer van de eerste dag nadat er dus in totaal 1007 gram weg was gehaald..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee!

Ik snap je beschrijving van de pijn helemaal. Ik heb precies hetzelfde soort branderige pijn in mijn nek en tussen mijn schouderbladen. Vooral als ik veel achter de computer zit. Ik loop 1x in de week bij de fysio en moet nu veel krachttraining doen om mijn schouders sterker te maken. Het helpt wel een beetje, maar als ik een keer een lange dag heb, heb ik toch vaak weer pijn.

Ik word in juli pas geopereerd. Bij mij gaat er ongeveer 500 gram per borst af. (Heb nu 70H) Mijn chirurg heeft me uitgelegd dat het gewicht wat aan de borstkas hangt aan je rug ongeveer vier keer zo veel kracht kost om dat gewicht te dragen. Dus als er een kilo af gaat (zoals bij mij) dan is dat 4kg minder aan mijn schouders! Klinkt voor mij echt heerlijk! Een ezelsbruggetje wat de chirurg ook gaf was dat elke cupmaat ongeveer 150 gram is.

Ik kan dus niet wachten tot mijn operatie maar ben ook echt benieuwd of het gaat helpen tegen de rugklachten.

Jitske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 80F en er is nu 366 en 406 af...

Zeg maar even 350 gram gemiddeld...dat zouden dan 2 cupmaten en een beetje zijn haha...nou we zullen zien, ben morgen pas 1 week po dus...

Maar idd die pijn is het zoals jij het beschrijft....ik moet zeggen geen last meer dus ik wens je vast veel suc6! Je zult net zo blij zijn als ik en vele andere alhier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoihoi,

Ik heb veel pijn in die spieren net boven mijn schouderbladen. Het voelt alsof ze constant ontstoken/verkrampt zijn ofzo. En in mijn nek.

Daardoor heb ik ook weer erg veel hoofdpijn.

Ik heb komende woensdag mijn BVK, erg spannend. Ik heb nu Cup H en het zal waarschijnlijk een grote C of max. kleine D worden (afhankelijk van wat mijn

pc tijdens het gesprek van komende dinsdag zegt)

Ik ben zo benieuwd hoe mijn schouders straks zullen voelen. Ik kan nu soms wel huilen van de pijn. Mijn spieren in de schouders en nek regio zijn altijd verkrampt.

Zal ik na de operatie nog therapie ofzo nodig hebben voor mijn houding?

XO Suri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey suri,

Ik heb inmiddels mijn bvk ondergaan en ben echt klachtenvrij.

Ik duim voor je mee dat jij je net zo gaat voelen als ik...spannend hoor.

Ik ben morgen 5 wkn po en het gaat tot nu toe erg goed...op helaas een kleine ontsteking in mijn borst waardoor ik nu aan de antibiotica zit.

Maar ik mag niet klagen.

x

Deem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ook blij zijn als ik van de pijn afben....ik zal denk wel straks een bezoekje brengen aan een therapeut voor mijn houding want door mijn borsten ben ik een beetje raar gaan lopen...misschien dat alles van zelf als sneeuw voor de zon verdwijnt maar over mijn houding weet ik het niet....

Heeft iemand hier daar ervaring mee? Ben je vanzelf weer normaal gaan lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.