Ga naar inhoud

Marjolie : 2 mei 2024 : Dr. Schuringa : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Na jarenlang twijfelen , nu na 2 kinderen toch besloten om de knoop door te hakken voor een borstvergroting. Ik ben op consult geweest bij boerhaave kliniek en Bergman. 

Bij beide een fijn gesprek gehad. Het mooie bij Bergman is, dat je een 3D beeld krijgt van jezelf zodat je een beter beeld krijgt hoe het eruit komt te zien. 

Ik ben er al overuit dat ik anatomische prothesen wil , die er natuurlijk uit zien.  

Beide artsen raden 440-475 cc aan. Voor mij een bevestiging dat ze dat onafhankelijk van elkaar aanraden. 

Ik had bij beide een goed gevoel maar Bergman kliniek was €1700 duurder 😱 

Daardoor was de keuze snel gemaakt. 

Vooral omdat ze allebei protheses zetten van … 

 

Dag 1 

Vandaag is de dag van de operatie. Ik wordt eigenlijk best wel relaxt wakker. Om 10:45 moeten we aanwezig zijn bij de Boerhaave kliniek in Amsterdam. We gaan optijd weg. Het is rustig op de weg dus om 10:30 melden we ons bij de balie. 

Ik krijg 2 invulformulieren mee en we nemen plaats in de wachtkamer. Het ene formulier gaat over mijn eigen gezondheid en het 2e over de risico’s. 

Nadat ik onder beide een handtekening heb gezet , wordt ik opgehaald uit de wachtkamer en blijft mijn man hier achter. 

Ik kom in een kamer waar 4 bedden staan. Ik neem plaats bij het bed links achter , en krijg hier uitleg over de kleding die klaarligt en hoe de dag er een beetje uit gaat zien. 

Ik trek de operatie kleding aan. Een blauw schort , haarnetje en sokken. Ik was blij met mijn boxershort onder m’n kleding , want de achterkant is helemaal open :) 

Ik neem de 2 aspirines die al klaarliggen op het nachtkastje. 

 

Na ongeveer 10minuten komt de arts bij me. 

Hij tekent af , en zegt ; zo ik ga vandaag de 495 cc plaatsen bij je … waarop ik aangeef , huh het zou de 440 cc zijn! 

De arts loopt weg , en komt al snel weer terug en vraagt zich af of ik in de war ben. Nou ik ben zeker niet in de war , en geef aan dat ik de uiteindelijke aantal cc , waar nog twijfel over was na het consult , telefonisch heb doorgegeven. Daar is het nou net misgegaan binnen de organisatie… 

Ik baal ontzettend en de arts geeft ook aan dat hij niks op voorraad heeft liggen ivm zijn vakantie. 

 

Daar lag ik dan. Ontzettend zenuwachtig , nuchter en in onzekerheid te wachten. 

Na ongeveer een uur laat de arts me weten dat er protheses gevonden zijn die ze met een spoedkoerier vanuit Antwerpen naar Amsterdam laten komen. Godzijdank , het gaat in iedergeval vandaag nog gebeuren, 

Ze zijn allemaal erg lief voor me. Ondanks dat ze me eigenlijk niks kunnen aanbieden maar de verpleegkundigen komen even een praatje maken en ik klets gezellig wat met m’n buurvrouw. Ik heb de zenuwen eigenlijk prima onder controle. 

 

Uiteindelijk om 15:15 is het dan zover , en wordt ik meegenomen naar de O.K. 

Na een gezellig praatje met de anesthesist en de arts krijg ik mijn infuus geprikt en val ik rustig in slaap. 

 

Na ongeveer een uurtje wordt ik wakker op de uitslaapkamer. Ik voel me onwijs suf en kijk naar beneden en zie 2 prachtige borsten zitten. Mijn hart maakt een vreugdesprongetje. Ik kom van 80B en ze hebben nu 440 cc prothesen geplaatst van Mentor voor de spier.
Vrij snel daarna krijg ik een sport bh aan en hoor ik de verpleegkundige mijn man bellen , die nog steeds in de wachtkamer aan het wachten is . Daarna wordt ik al vrij snel terug op zaal gebracht. 

Hier krijg ik meteen wat eten en drinken aangeboden. Daar was ik wel eens aan toe :) 

 

Nadat ik geplast en gegeten heb , helpt de verpleegkundige me met mijn zomerjurk aandoen en mag ik naar huis. 

Ik ben nog ontzettend suf van de narcose maar voel me verder eigenlijk wel prima. In de auto val ik steeds in slaap , maar steeds als ik wakker wordt bekruipt er een beetje een misselijk gevoel. Ik probeer wakker te blijven maar dit is lastig. Na een dik uur zijn we thuis en kruip ik meteen m’n bed in. 

Ik slaap heerlijk, met voedingskussen , tot de volgende ochtend! 

 

Dag 2

Eigenlijk valt de pijn , als ik het dat al kan noemen, heel erg mee! Ik voel een wat gespannen gevoel rondom mijn borsten , en een soort spierpijn gevoel. Het is in iedergeval prima te doen. Ik slik wel netjes elke 4 uur paracetamol maar dit is ook het enige. Ik loop wat rond in huis , lig , slaap en zit. Ik zie dat de boel wat gezwollen is , vooral tussen mijn borsten in. 

In de avond ga ik voor de eerste keer douchen. Spannend om voor de eerste keer de sportbh uit te trekken! 

Hoe het eruit ziet valt eigenlijk hartstikke mee. Niet erg blauw , alleen wat zwelling. 

Ik douche even kort zodat het meeste stift en desinfectiespul van me af is , en trek daarna lekker me badjas aan.

Ik vind de implantaten nog erg hoog zitten en ze zijn een stuk breder als dat ik me had voorgesteld. Ik hoop , en ga er vanuit dat ze nog wat gaan zakken. 

Ook hoop ik dat er daardoor wat meer volume naar voren komt. Het ziet er nu in iedergeval heel anders uit als op de 3D beelden die ik eerder heb gezien van mezelf. Ik zal een foto onder dit verslag toevoegen.

 

Dag 3

Na wederom weer een goede nacht , chil ik in huis en begint de verveling al wat toe te slaan. Ik ben niet zo’n stilzitter , en Netflix heb ik al snel gezien. 

Ik lees een boekje in de zon en er komt wat visite langs. Om 13:00 besef ik me dat ik nog helemaal geen paracetamol heb gehad , maar dat ik het eigenlijk ook nog helemaal niet nodig heb. Even aankijken dus vandaag :) 

ik ben benieuwd naar hoe het verdere verloop gaat zijn , en of de pijn hierbij blijft! 
Zijn er nog andere vrouwen hier die net geopereerd zijn? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.