Ga naar inhoud

Marjolie : 2 mei 2024 : Dr. Schuringa : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Na jarenlang twijfelen , nu na 2 kinderen toch besloten om de knoop door te hakken voor een borstvergroting. Ik ben op consult geweest bij boerhaave kliniek en Bergman. 

Bij beide een fijn gesprek gehad. Het mooie bij Bergman is, dat je een 3D beeld krijgt van jezelf zodat je een beter beeld krijgt hoe het eruit komt te zien. 

Ik ben er al overuit dat ik anatomische prothesen wil , die er natuurlijk uit zien.  

Beide artsen raden 440-475 cc aan. Voor mij een bevestiging dat ze dat onafhankelijk van elkaar aanraden. 

Ik had bij beide een goed gevoel maar Bergman kliniek was €1700 duurder 😱 

Daardoor was de keuze snel gemaakt. 

Vooral omdat ze allebei protheses zetten van … 

 

Dag 1 

Vandaag is de dag van de operatie. Ik wordt eigenlijk best wel relaxt wakker. Om 10:45 moeten we aanwezig zijn bij de Boerhaave kliniek in Amsterdam. We gaan optijd weg. Het is rustig op de weg dus om 10:30 melden we ons bij de balie. 

Ik krijg 2 invulformulieren mee en we nemen plaats in de wachtkamer. Het ene formulier gaat over mijn eigen gezondheid en het 2e over de risico’s. 

Nadat ik onder beide een handtekening heb gezet , wordt ik opgehaald uit de wachtkamer en blijft mijn man hier achter. 

Ik kom in een kamer waar 4 bedden staan. Ik neem plaats bij het bed links achter , en krijg hier uitleg over de kleding die klaarligt en hoe de dag er een beetje uit gaat zien. 

Ik trek de operatie kleding aan. Een blauw schort , haarnetje en sokken. Ik was blij met mijn boxershort onder m’n kleding , want de achterkant is helemaal open :) 

Ik neem de 2 aspirines die al klaarliggen op het nachtkastje. 

 

Na ongeveer 10minuten komt de arts bij me. 

Hij tekent af , en zegt ; zo ik ga vandaag de 495 cc plaatsen bij je … waarop ik aangeef , huh het zou de 440 cc zijn!