Ga naar inhoud

Wanneer starten met littekencreme en massage?


Aanbevolen berichten

Wie kan mij met spoed advies geven. Mijn pc zegt dat ik het litteken 6 weken met rust moet laten, maar overal lees ik dat het juist goed is om zsm (siliconen)creme e.d. te gaan smeren zodra de wond dicht is en te starten met littekenmassage  Mijn pc is Dr. Jurgen Parys van de Wellness kliniek.

Eergister zijn de hechtingen verwijderd en ik ben nu 10 dagen po na een borstvergroting 385 cc volledig achter de spier. Groeten van Cato

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
Op 11-2-2024 om 17:15, Katotje01 zei:

Verwarrend dat pc`s hier verschillende adviezen in geven. Mijn wondjes zijn nu (11 dagen po helemaal dicht maar volgen mijn pc moet ik dus wachten tot 6 weken po. Word hier wel een beetje onzeker van. 

Ik zie je topic nu pas, vandaar mijn reactie nu.

Littekens smeer je pas wanneer ze potdicht zitten. Liefst de eerste weken dus nog niet, aangezien littekencreme ook voor verweking kan zorgen, mochten de littekens nog niet helemaal genezen zijn. Wat van buiten te zien is, is geen goede indicatie voor hoe het er van binnen uitziet.. 
Verse wonden zijn kwetsbaar, en je wilt niet dat er iets mee gebeurt. 

 Nou is het helaas zo, dat in de hele gezondheidszorg, er niet 1 duidelijke richtlijn is hiervoor. Er zijn pc's die voorstander zijn van vroeger smeren en pc's die voorstander zijn van later smeren en er zijn zelfs pc's die afraden te smeren, aangezien een litteken ook mooi geneest, zonder smeren.
 

Ik heb zelf destijds de eerste weken niks gesmeerd. Pas later in het proces heb ik een tijdje gesmeerd, maar ook niet echt consequent. Mijn littekens zijn haast niet te zien, dus het is echt niet erg om niet te smeren :) 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.