Ga naar inhoud

Prothesewissel na 11 jaar!


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Omg 11 jaar geleden heb ik mij ingeschreven hier omdat ik voor een BV ging en hier ben ik weer 🤣

Ben toen geholpen in Accz kliniek, dr van Onselen. Dual plane plaatsing 480 cc.

Ze zijn niet megagroot, precies zoals ik t wilde. Nooit pijn of iets gehad.

 

Nu 11 jaar later, toch even een check. Mijn rechterborst is iets meer gaan hangen dan de linkerborst en de prothese zit natuurlijk op zn plek. Dit is niet heeeeeeel erg, maar goed..k word dit jaar 45 en als ik toch n keer moet vervangen, dan liever nu.

Heb een echo laten doen om de boel te checken: geen lekkage, weinig kapsel. Geen plooien. Geen problemen. Gelukkig! 

Heb meerdere klinieken bezocht en ben nog bezig.

 

Ben bij Accz kliniek geweest, deze raad aan:

Lift met ankermethode en een wissel voor de borstspier voor 8.500 euro 

 

Jan van Goyen: Lift (ankermerhode,)met wissel voor de borstspier. 8.000 euro 

Wissel voor de spier, ronde prothese motiva en dan bovenkant vullen met n beetje vet uit m'n buik of benen voor 11.000 euro 

Of wissel zonder Lift maar dan heb je kans dat je randen ziet. 

 

Boerhaave zegt: Alles dr uit en doe n lift en klaar. 

Of doe n wissel, voor de borstspier, zonder lift want dat heb je niet nodig. 350 cc, mentor extra 5.800 euro 

K heb nog n consult gepland bij boerhaave bij n andere arts en wil vragen naar lipofilling. 

 

Velthuis heb ik dinsdag. K ben benieuwd! 

 

Pffff een hoop info...

K wil dus eigenlijk een lift maar geen littekens. Vervagen deze, of blijf je dit zien? 

K weet niet of ik wegkom met een wissel en klaar of dat je de randen ziet.... die info hoop ik vandaag te achterhalen.

En van 480 cc dual plan naar 350 voor de spier, worden mijn borsten dan kleiner? Want dat wil ik dus niet 🙃

 

Bedankt voor het lezen! 

Liefs, 

Jackie 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jackie,

Lastig he? Ik heb ook 11 jaar geleden een bv gehad en ga in mei voor een wissel.. ik ben niet naar verschillende klinieken geweest maar alleen naar Velthuis ( daar ben ik 11 jaar geleden ook geopereerd)

Ik wil zelf liever geen lift.. en vind een beetje hang ook niet erg. Ik heb destijds 410 cc natrelle gekregen anatomisch, voor de spier.. nu adviseert ze rond voor de spier. Mentor hp.. 600 cc.. dat vind ik ook spannend omdat ik bang ben dat rond minder natuurlijk zal zijn. Maar pc zegt van niet omdat ik genoeg eigen weefsel heb..  Heb jij niet gevraagd of ze kleiner zullen worden bij minder cc? Ik zou gelijk Helaas kan ik je niet adviseren. Naar welke pc ga je bij Velthuis?? Welke cupmaat kreeg je bij 480cc?? Ik kan me voorstellen dat je niet kleiner wilt.. 

 

Succes dinsdag.. 

 

Groetjes,

Ellen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ellen,

 

Nou k heb nog meer nieuws 😊

Gister weer naar Boerhaave geweest bij n andere arts Dr van der Weij. Goeie klik. Echt een goed consult. Daar uitgelegd dat ik absoluut niet kleiner wil. Iets groter mag zelfs. Hij heeft allemaal metingen gedaan. Lipofilling vindt ie niet nodig en ik vind een beetje hang juist natuurlijker. Dus kwamen we uit op Mentor Extra (volgens hem echt de beste). Voor de spier plaatsen en volgens hem heb ik genoeg weefsel. Hij sprak eerst over ronde prothesen, maar ah einde zei hij...anatomische geven meer die druppelvormige die je wilt e n dan doen we m iets groter zodat ie meer vult en mooier wordt.

Zelfs een datum onder voorbehoud! Nl 28 feb!

Nu ga ik morgen naar Velthuis bij dr Zaal. 

Heel benieuwd wat ze zegt en na die afspraak maak ik een definitief besluit.

 

Accz kliniek belde me vandaag terug en zei dat ze bij een prothese wissel wilden doen  dual plane , zoals de eerste keer. Want waarom een nieuwe pocket maken in de borst als deze er al zit? En volgens haar doet dr van Onselen als enige in NL een multiplane plaatsing waarbij je dus n lift krijgt dmv iets met de tepel ofzo...en dat geeft t mooiste effect.

K word gek van alle adviezen die allemaal uit elkaar liggen.

 

Ze hebben allemaal n mooi verhaal. Maar wat is nou waar?

 

Dr van der Weij had ik wel echt een goed gevoel bij. Hij was zakelijk maar wel echt overtuigd van z'n werk en kunnen.

K vind t ook echt n fijne man. 

Dus hij staat op mijn nummer 1 en ik heb dus al n datum :)

 

Ben benieuwd! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt goed wat van der Weij zegt. De mentor extra geeft dan meer projectie dus. Veel? Bij mij is niet gesproken over hp of ehp. Alleen dat rond beter zou zijn. Bij grotere protheses zou er weinig verschil zitten tussen rond en anatomisch. Heb ergens gelezen dat bij een wissel en anatomisch je meer kans hebt dat ze gaan draaien. 

Ben benieuwd wat Zaal aangeeft.. 

Maar wel tof dat je al een datum hebt. Op hoeveel cc denkt vd Weij uit te komen dan? 

Echt lastig maar als je een goed gevoel bij hem hebt, geen lift hoeft lijkt hij mij een goede keuze.. 

 

Hoor graag hoe het vandaag gaat..

 

Groetjes, 

Ellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ellen,

 

Omg wat een verwarring!! Ben dus bij Velthuizen geweest. Goed ontvangen, erg vriendelijk, goed geluisterd etc....maar weer een ander advies.

Zij zei, prothesen onder de spier (zoals ze nu zitten) met lift (ankermethode) en eventuele lipofilling als ik de borsten dichter bij elkaar wil hebben. Ze kwam uit op 550 cc.

Voor de spier plaatsen raad ze mij 100% af want volgens haar zul je de randen zien aan de bovenkant en komt er teveel volume onder waardoor ze erg gaan hangen. 

 

K wil die lift dus liever niet omdat ik die littekens zo heftig vind...

Van der Weij zegt met veel overtuiging dat mijn huid dik genoeg is en je de randen niet zult zien en dat een lift niet perse nodig is.

I'm confused🤷🏽‍♀️ (Hij kwam trouwens uit op 450 en zei dat 490 ook zou kunnen)

 

K ga dr maar eens een nachtje over slapen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Jackie,

 

Jemig, om het nog lastiger te maken. Maar ik snap er dan dus niks van. Hoe kan er zo veel verschil zitten in een advies.

Ik snap dat je liever geen lift wilt. Ik wil dat ook absoluut niet maar vind ook wat hang niet erg. Maar de randen wil je ook niet zien natuurlijk. Heb je ook gezegd dat je al wel advies voor de spier hebt gekregen? Moeilijk hoor. Daar zou ik ook even over willen slapen. Neig je meer naar van der Weij? De andere adviezen waren ook voor de spier he? En adviseerde Zaal anatomisch of rond?

Succes met het nadenken. Laat je weten wat je gaat doen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ellen,

 

Ja hoor...k laat sws even weten wat ik doe. Misschien dat iemand wat heeft aan mijn verhaal :)

K vind een beetje hang ook niet erg, vind dat wel iets natuurlijks hebben en ik word 45 dit jaar dus hoef ze ook niet helemaal rechtop te hebben 🙃 Zo heeft iedereen z'n voorkeuren. 

K ben heel transparant geweest en heb haar eerlijk vertelt wat alle artsen hebben gezegd.

K heb net Boerhaave gebeld voor overleg. K heb donderdag een belafspraak met Van der Weij. K had bij hem een goed gevoel en de beste klik ofzo....dus k overleg nog even met hem en even rustig alles bezinken.

 

Mocht er weer een ander advies komen uit een andere hoek, dan laat ik dat wel weten. K zal ook goeie foto's maken zodat ik goed de before en after goed kan zien.😊 en hopelijk ben ik straks suuuuuuuper blij! 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.