Ga naar inhoud

Wondvocht + pijn en bloeduitstorting linkerborst 5 dgn PO


Glen

Aanbevolen berichten

Hoi, nieuw hier! 
Ik heb afgelopen maandag een BV gehad bij Bey Clinics (Dr. Bruekers). Super zenuwachtig, maar waren allemaal heel vriendelijk en geruststellend. Ingreep zelf ging goed, narcose hakte erin maar kwam daar vrij goed uit.

De pijn voelde ik pas ‘s nachts en de volgende dag toen verdoving ging uitwerken. 
Vanaf dag 1 netjes kort douchen, dag en nacht BH aan en elke dag nieuwe gaasjes op de littekens. Geen wondvocht meer na 2 dagen. Echter sinds 4e dag PO bloeduitstorting die erger wordt en sinds vandaag een stukje hechting wat geïrriteerd lijkt en waar ook rood wondvocht uit komt. Zie foto. Ik heb geen koorts. Zolang ik lig, weinig pijn. Zodra ik sta of loop begint de spanning op te bouwen en neemt pijn met name in linkerborst flink toe na 5-10min. 
Ziet het er oke uit of moet ik toch even contact opnemen met de spoed?

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Glen

Als ik je foto zo zie, zou ik zeggen dat het er eigenlijk wel goed uitziet, maar ik ben geen arts, dus ik zou altijd aanraden om even contact met de kliniek op te nemen. Wij zijn geen medisch forum, enkel een forum waar je je ervaringen met elkaar kunt delen :)
Ik ben wel opgeleid als verpleegkundige, maar juist daarom geef ik altijd aan om even contact op te nemen met je kliniek. Die zijn eindverantwoordelijk, en zijn de enigen die dus een antwoord mogen geven op jouw vragen in deze.

Wat ik wel even aan wil geven, is dat een bloeduitstorting nog na weken 'erger' uit kan gaan zien. Soms komt er ergens uit de borst nog oud bloed tevoorschijn, en dat zakt dan naar het laagste punt. 
Als er te veel bloed/vocht is, zoekt dat de weg van de minste weerstand en dat is vaak je litteken.

Echter, om zeker te weten dat alles in orde is, moet je dit altijd even overleggen met je kliniek. Je hebt ook voor de nazorg reeds betaald ;) en je krijgt niet voor niets een telefoonnummer mee waar je naartoe mag bellen in geval van onzekerheid.

Als je borst plotseling dikker wordt, rood, warm enz, dan is het altijd zaak om meteen naar je kliniek te bellen. Een ontsteking of nabloeding is iets dat beter in de kiem gesmoord kan worden.
In dit geval denk ik dus niet dat dat aan de hand is, maar zoals gezegd, bel gewoon even, ze zijn er ook om je gerust te stellen.

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BB,

 

dankjewel voor je reactie! Inmiddels is dat knoopje losgeschoten en is er een klein open wondje ontstaan. Aan beide kanten ook. Ik baal, maar het ziet er vooralsnog heel rustig uit. Het lekt wel, komt wondvocht en wat donkerrood bloed uit. Ik houd het schoon met 1 x per dag kort afspoelen, laten drogen aan de lucht en dek het af met steriele gaasjes. Ik wissel 1-2 keer per dag met gaasjes. Om de dag een schoongewassen compressie BH aan. 
 

ik heb aanstaande dinsdag controle, voor nu hoef ik niet eerder te komen. Hoop dat het gauw vanzelf dicht groeit en geneest. Is dit een veel voorkomende complicatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Glen
Ik zou het eigenlijk niet eens onder de noemer 'complicatie' willen zetten, aangezien het een beetje erbij kan horen... Het is een grote operatie. Je moet je bedenken dat binnenin je borsten, enorme wonden gemaakt zijn, om de prothese te kunnen plaatsen. Daarbij komt er bloed vrij, ookal proberen chirurgen zo 'schoon' mogelijk te werken. Uiteindelijk ligt het aan jouw lichaam, hoe gemakkelijk wondvocht en achtergebleven bloed opgeruimd wordt. De één heeft er meer last van dan de ander.

Wat echter voor iedereen gelijk is, is dat het een grote operatie is, dat er een kapsel om de prothese gevormd moet worden en dat de inwendige wonden en het litteken moeten genezen. Daar staat een bepaalde tijd voor, en daarom moeten we ons na elke operatie (of dat nou een esthetische operatie aan de borsten is of een medische operatie aan je buik, ik noem maar eens iets) houden aan restricties. Niet tillen, niet te veel bukken, geen hogere inspanningen, geen zwaar huishoudelijk werk, waaronder bijvoorbeeld ook stofzuigen valt enz.

Zolang je dus contact houdt met je kliniek en zij op basis van foto's beoordelen dat het er goed uitziet, mag je lekker op je gemak herstellen thuis :)
Zorg er alleen voor, dat als er verandering optreedt, dat je weer contact opneemt met je kliniek. Ik zeg niet dat er verandering op gaat treden hoor, want heel vaak gaat dit gewoon na een paar dagen weer dicht, als het vocht er eenmaal uit is, maar mocht je merken dat het rood wordt of je krijgt verhoging, trek dan toch weer even aan de bel. Wachten tot dinsdag duurt dan te lang :)

 

Een goed herstel gewenst meid!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@best_boobie

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reacties! 🙏🏻. Controle was goed, maar wondjes waren nog wel kwetsbaar/fragiel. Geen ontstekingen, schone randjes. Ze houden het goed in de gaten. En ik zelf ook. Korstjes van de littekens gaan er inmiddels af, en zien er mooi uit. Tot nu toe gaat telkens het korstje van de wondjes er af door vastplakkende verbandjes of elke dag douchen, dus probeer het wat meer te laten luchten en aan de lucht te laten drogen. En korter afspoelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.