Ga naar inhoud

Prothesewissel van Natrelle


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Jaren geleden was ik hier ook al actief en vertelde toen dat ik mijn 1e bv had gehad en toen 415 cc van Natrelle heb gekregen. Zoals velen van jullie misschien wel weten is dat merk inmiddels van de markt gehaald. Voor de zekerheid ben ik hiervoor toch een keer naar een pc geweest en die verzekerde mij zolang je geen klachten hebt en ze niet kapot zijn dan zitten ze nog prima. Dit jaar ben ik ook voor onderzoeken in het ziekenhuis terecht gekomen en hebben ze bij mij een ( prolactinoom ) gevonden dat is een goedaardig gezwel op de hypofyse. Aangezien ik hierdoor ook melk afscheiding had uit mijn borsten adviseerde ze me ook om een echo te laten maken om te zien of er iets abnormaal te zien was in de borst. Deze dokter had toen gezien dat mijn protheses stuk waren. Met deze informatie ben ik terug gegaan naar Bergman en die vertelde mij om niet te lang te wachten om ze eruit te halen. Veel over nagedacht van wil ik nog wel nieuwe protheses en blabla. Toch gekozen voor nieuwe en deze netjes vergoed gekregen door de kliniek omdat mijn vorige protheses al binnen 10 jaar kapot waren. De operatie is ook vergoed door de zorgverzekering omdat het nu in dit geval ook medisch was. Ik had de trf 415 cc van Natrelle en nu heb ik SHPX 535 van Mentor. Moet zeggen dat ik van deze wissel echt bijna niks gemerkt heb en ik me echt in moet houden om niet teveel te doen. 

 

Ik wilde mijn ervaringen toch delen met jullie aangezien er vast meerdere vrouwen nog rond lopen met deze protheses :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Blondie94

 

Welkom terug!
En van harte met je nieuwe prothesen. 

Goed dat je die Natrelles eruit hebt laten halen. Ik heb al veel kapotte natrelles gezien in de afgelopen jaren. Door dit te zeggen, beweer ik niet dat alle Natrelle prothesen slecht waren, maar ik heb wel gemerkt, aan het aantal topics op het forum, dat veel meiden toch problemen ervaren hebben hiermee. 

Probeer je, ondanks dat je weinig last hebt, toch goed te houden aan de voorgeschreven richtlijnen. Zou zo jammer zijn als je je nu forceert en daar later problemen mee krijgt.

Mag ik vragen hoe je merkte dat er iets mis was bij je hypofyse? Welke klachten je had?
En (sorry als ik teveel vraag) is dit prolactoom iets dat in de toekomst even groot gaat blijven, of wat mag je hiervan verwachten?

In ieder geval nog een goed herstel gewenst!!

 

xx BB

 

ps, het is idd een stuk rustiger hier dan jaren geleden, maar de informatie die op het forum staat gaat niet verloren, en het is fijn als vrouwen hun ervaringen blijven delen, zodat iedereen hier informatie kan blijven halen. :35: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, best_boobie zei:

Hey @Blondie94

 

Welkom terug!
En van harte met je nieuwe prothesen. 

Goed dat je die Natrelles eruit hebt laten halen. Ik heb al veel kapotte natrelles gezien in de afgelopen jaren. Door dit te zeggen, beweer ik niet dat alle Natrelle prothesen slecht waren, maar ik heb wel gemerkt, aan het aantal topics op het forum, dat veel meiden toch problemen ervaren hebben hiermee. 

Probeer je, ondanks dat je weinig last hebt, toch goed te houden aan de voorgeschreven richtlijnen. Zou zo jammer zijn als je je nu forceert en daar later problemen mee krijgt.

Mag ik vragen hoe je merkte dat er iets mis was bij je hypofyse? Welke klachten je had?
En (sorry als ik teveel vraag) is dit prolactoom iets dat in de toekomst even groot gaat blijven, of wat mag je hiervan verwachten?

In ieder geval nog een goed herstel gewenst!!

 

xx BB

 

ps, het is idd een stuk rustiger hier dan jaren geleden, maar de informatie die op het forum staat gaat niet verloren, en het is fijn als vrouwen hun ervaringen blijven delen, zodat iedereen hier informatie kan blijven halen. :35: 

Hoi BB 😊

 

Jou ken ik nog wel. Jaren geleden al veel van je gelezen en wel is pb's gedaan 😜 

fijn voor alle dames dat je hier ook nog steeds te vinden bent!

 

Ja ben ook blij dat ze eruit zijn moet ik zeggen. Toen destijds vertelde mijn pc dat Natrelle de beste protheses waren en blabla.

 

Je mag alles vragen hoor 🤣 ben hier toch soort van anoniem. Ik ben in de afgelopen jaren eigenlijk best wel erg aangekomen zonder dat ik veel at of dat er verdere dingen speelde. 1.5 jaar geleden heb ik een zoontje gekregen en maar 1 week borstvoeding gegeven alleen de melk afscheiding die bleef wel aanwezig. Op een gegeven moment werd ik ook echt heel onregelmatig ongesteld wat voor mij gewoon raar was. Over de psychische klachten nog maar te zwijgen. Dacht eerst dat ik aan het ontzwangeren was allemaal maar het stopte maar niet al dat gedoe met hoe ik me voelde enzo. Uiteindelijk bij de dokter aan de bel getrokken en toen bloed geprikt door alle klachten die ik vertelde. Uitslag was dat mijn prolactine verhoogd was. Verwijzing gekregen naar het ziekenhuis internist en endocrinoloog die over hormonen gaat. Weer bloedgeprikt en Prolactine was nog verhoogd dus toen een MRI scan gehad en toen zagen dus inderdaad iets op mijn hypofyse. Klinkt dubbel maar ik was blij dat er iets gevonden was aangezien ik me zo mezelf niet meer voelde. Er zijn verschillende behandelmethodes afhankelijk een beetje vd grootte en of het niet op je oogzenuw drukt enzo. Voor mij vinden ze het risico van opereren te groot dus nu aan de Dostinex medicijnen ( dopamine) wat je prolactine gehalte doet verminderen en wat kan zorgen voor krimp van het prolactinoom. Het is nog een beetje een zoektocht allemaal en kijken hoe het allemaal gaat lopen. Het is allemaal nog niet zo lang bekend. Hoop me wel snel weer de oude te voelen.

 

Zo heel verhaal sorry hoor 🤣 

wie weet kan iemand anders er ook erkenning in vinden.

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2023 om 22:52, Blondie94 zei:

Hoi BB 😊

 

Jou ken ik nog wel. Jaren geleden al veel van je gelezen en wel is pb's gedaan 😜 

fijn voor alle dames dat je hier ook nog steeds te vinden bent!

 

Ja ben ook blij dat ze eruit zijn moet ik zeggen. Toen destijds vertelde mijn pc dat Natrelle de beste protheses waren en blabla.

 

Je mag alles vragen hoor 🤣 ben hier toch soort van anoniem. Ik ben in de afgelopen jaren eigenlijk best wel erg aangekomen zonder dat ik veel at of dat er verdere dingen speelde. 1.5 jaar geleden heb ik een zoontje gekregen en maar 1 week borstvoeding gegeven alleen de melk afscheiding die bleef wel aanwezig. Op een gegeven moment werd ik ook echt heel onregelmatig ongesteld wat voor mij gewoon raar was. Over de psychische klachten nog maar te zwijgen. Dacht eerst dat ik aan het ontzwangeren was allemaal maar het stopte maar niet al dat gedoe met hoe ik me voelde enzo. Uiteindelijk bij de dokter aan de bel getrokken en toen bloed geprikt door alle klachten die ik vertelde. Uitslag was dat mijn prolactine verhoogd was. Verwijzing gekregen naar het ziekenhuis internist en endocrinoloog die over hormonen gaat. Weer bloedgeprikt en Prolactine was nog verhoogd dus toen een MRI scan gehad en toen zagen dus inderdaad iets op mijn hypofyse. Klinkt dubbel maar ik was blij dat er iets gevonden was aangezien ik me zo mezelf niet meer voelde. Er zijn verschillende behandelmethodes afhankelijk een beetje vd grootte en of het niet op je oogzenuw drukt enzo. Voor mij vinden ze het risico van opereren te groot dus nu aan de Dostinex medicijnen ( dopamine) wat je prolactine gehalte doet verminderen en wat kan zorgen voor krimp van het prolactinoom. Het is nog een beetje een zoektocht allemaal en kijken hoe het allemaal gaat lopen. Het is allemaal nog niet zo lang bekend. Hoop me wel snel weer de oude te voelen.

 

Zo heel verhaal sorry hoor 🤣 

wie weet kan iemand anders er ook erkenning in vinden.

 

Xxx

Hey hoi

Ik ben hier idd nog te vinden, maar wel veel minder dan destijds. Ook BB bleek een privéleven te hebben :45: 

Goh, dat is een heel verhaal, maar wat goed dat je een arts hebt gehad die wel doorstuurde en dat er uiteindelijk iets uit gekomen is! Ik snap je dubbele gevoel hierin heel goed. Je wilt niet dat er iets met je aan de hand is, maar je wilt wel dat je klachten verklaard worden en dat is dus bij jou gebeurd :35: 
Hopelijk gaan de medicijnen je helpen en neemt het prolactinoom af, waardoor klachten verminderen. Zolang dingen goedaardig zijn, is het iets dat chronisch kan zijn (hoeft natuurlijk niet) en is er een manier om ermee om te gaan, zeker als er met medicatie  een soort van 'controle' uitgeoefend kan worden op hetgeen er speelt.

Heel veel succes!! Hoop dat het je gaat helpen en je klachten verdwijnen, of verminderen in het geval ze niet kunnen verdwijnen.

 

xxx BB

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Wat goed dat je het hebt laten controleren en je ze eruit hebt .

ik heb 5 jr geleden ook natrelle inplantaten gekregen en na heel veel lezen vertrouwde ik niet meer op mijn implantaten mede dat ze ook pijn doen en ik voel in 1 borst bobbels . Bij de echo in het ziekenhuis zeiden dat alles perfect was maar zelf kon ik het daar niet in vinden . 
ik ben terug gegaan naar de plastische chirurg en mijn verhaal gedaan ook hij verzekerde me dat de natrells goede implantaten waren . Ik heb gezegd dat ik ze toch wil wisselen en dat vond hij oké maar wilde ook eerst mijn borsten zien toen zei hij dat ik in 1 borst kapsevorming in de hoogste categorie had en dat hij eruit moet de andere in de 2 categorie en kon nog wel even mee maar jullie snappen dat ik nu beide wil wisselen, 1 borst word vergoed de andere niet maar ze worden nu wel gewisseld voor B- LITE prothese iemand erving mee

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.