Ga naar inhoud

Borstvergroting, één jaar later alweer....


Aanbevolen berichten

.... dat is snel gegaan 😀

 

Voor de dames die nog twijfelen, start ik dit topic. Misschien heeft iemand er nog wat aan 😉

 

Vorig jaar, begin december, ben ik na veel denkwerk en research geopereerd. Ik ben bij kliniek Veldhoven geweest en geopereerd door dr. Donders.

Er is 350cc in gegaan, dual plane. Ik had echt niets! en ging voor 'mag ik nu eens gewoon normaal zijn?' Dus passend bij mijn lichaam.

 

De eerste paar dagen waren ze echt serieus vierkant 🤣, daarna trok dat heel snel bij. Binnen de eerste week. Na twee weken weer auto rijden, dat was wel raar. Je voelt gewoon dat er daarbinnen iets niet vast zit en de auto in z'n achteruit zetten is niet lekker, als je de pook van rechts naar links moet duwen🤣 Maar alles rustig aan gedaan en vooral op gevoel. Als iets raar of onplezierig voelde, deed ik het (nog) niet, ookal mocht het van de kliniek al wel. 

 

Op mijn werk eerst een paar weken alternatief werk gedaan, na ongeveer zes weken mijn eigen werk weer opgepakt. Ik heb m'n armen wel nodig aan het stuur en wilde eerst dat dat goed stabiel aanvoelde. 

 

Voor mijn mede-gymbunnies: Het trainen heb ik na drie weken al héél voorzichtig weer opgepakt: ook op gevoel en superlicht. Eerst benen 😉

Ik vroeg me de eerste paar keer wel echt af wat ik daar in vredesnaam deed... 🙈 de eerste keer kon ik de pull down met de armen omhoog vasthouden. Niet eens naar beneden trekken. Gewoon vasthouden. Eèènnnn.... dat was het weer voor vandaag 🤣🤣 Daarna beetje gewicht erop en op gevoel verder. De oefeningen die ik eerst oversloeg (trekken met je borst tegen een steun aan, recht bankdrukken, fly's) gaan nu wel. Flinke druk op de borsten is nu geen punt meer. Alleen fly's doe ik alleen schuin en niet te zwaar,  bankdrukken met de losse stang helemaal niet meer. Die gaat ook recht over de borst heen en ik vind dat niet prettig. Dat zal voor iedereen verschillend zijn 🙂 Ik doe ze nu licht en met losse dumbells en dat is helemaal prima. Borstspieren trainen is nu ook niet meer zo interessant. 

 

Hardlopen deed ik pas na drie maanden weer. Het mag al na zes weken, maar dat vond ik echt akelig. Aan de achterkant, waar ze aan de ribben vast zitten, trok dat bij elke stap vervelend aan de toch nog best verse wonden. 

 

In het begin klapten m'n borsten trouwens naar buiten als ik hard nieste 🤣🤣🤣, maar nu de borstspieren weer sterker zijn, is dat over. Grappig was het wél 😄

 

Verder zou ik als tip willen meegeven eerst niet té veel geld naar Hunkemuller te brengen. Wacht er even mee. Ik heb wel twee hele mooie bh's daar vandaan waar ik heel blij mee ben, maar de rest kan ik af met hemdjes en topjes van de Takko en Shein 😎 Ze gaan toch nergens heen, dus een bh is niet altijd nodig. Heerlijk. Nooit meer zichtbare bandjes onder je shirt 😎 De bh's van de kliniek zijn ook nog favoriet, die zitten bij mij gewoon heerlijk comfortabel en ik draag ze nog bijna dagelijks. 

 

Ennnn... belangrijkste tip: NEEM JE HERSTEL SERIEUS.... 🧐 Je doet dit maar één keer en je kunt het maar één keer goed doen. Of verzieken. Doe het écht rustig aan en ga niet te vroeg weer aan het werk, zéker als je geen kantoorbaan hebt!

 

Mijn omgeving weet nog altijd van niets, ook familie niet. Het is heel mooi gedaan, natuurijk resultaat en ze zijn groot genoeg, maar niet te groot. Het valt niemand op. En dat wil ik ook graag. Ze zijn voor mij en niet voor mijn omgeving 😉 Ik voel me 100x comfortabeler in mijn eigen lijf en vind het - hoewel ik het ongelofelijk griezelig en spannend vond- echt een aanrader. Yes, I'm happy 😊

  • Like 2
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

7 december is het aan mij. Ook 350 cc dual plane. Super benieuwd naar het resultaat. Van welke maat kwam jij en op welke maat zit je nu?  Bij mij gaan ze ook een versteviging doen. Toch beetje zenuwen naar herstel toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.