Ga naar inhoud

Ervaringen met explantatie en vervolgens lipofilling?


Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

 

Sinds mijn 18e jaar heb ik implantaten. Op mijn 28e heb ik een wissel gehad omdat ik ze niet meer mooi vond na de zwangerschap. Nu ben ik 41 en heb ik op 17 november 2023 een afspraak staan om weer te wisselen van implantaat omdat ze er weer een poos inzitten. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik eigenlijk op het consult kwam voor een explantatie en lipofilling. Ik vond het toch spannend om zo lang met implantaten rond te lopen en ze zitten ook een beetje in de weg. Het zit niet meer lekker, terwijl ik het er wel heel mooi uit vind zien.

 

De arts gaf aan dat er na de explantatie minimaal 3 maanden tussen moet zitten voor de lipofilling en dat er per keer maar 300 cc ingebracht kan worden waar vervolgens ongeveer 200 cc van over blijft. Voor mij zou het dan uitkomen op 2 lipofilling behandelingen om tot het gewenste resultaat te komen. Met de explantatie erbij moet ik dus 3 x twee weken vrij nemen van werk. Dit in gedachten had ik er maar voor gekozen om toch maar een wissel te doen (ik heb immers toch geen klachten en het ziet er mooi uit...).

 

Nu ben ik zoooo aan het twijfelen. Ook om het zekere voor het onzekere te nemen, mochten de implantaten toch schadelijk zijn. Daarbij weet ik niet hoe mijn natuurlijke borsten er uit gaan zien... Het is niet zo dat je het even kunt proberen en dan denkt van; toch maar niet. De ene dag denk ik; ik laat mijn wissel staan. De andere dag denk ik; ik bel de kliniek dat ik toch voor explantatie ga. Ppppfff ik word gek van mijzelf. 

 

Toen ik 18 was heb ik zoveel aan het Borstenforum gehad. Keuze voor een arts, keuze voor kliniek en heel veel aan de ervaringen en foto's van anderen. Vandaar dat ik sinds gisteren weer lid ben geworden. Zijn er dames die explantatie hebben gedaan gevolgd door lipofilling? Hebben jullie ook drie maanden gewacht na de explantatie om met lipofilling te beginnen? Wat wat het resultaat na 1 x lipofilling? Zijn jullie tevreden over het resultaat of hadden jullie achteraf  toch liever voor een wissel gekozen?

 

Alvast super bedankt voor de genomen moeite om te reageren!

 

Groetjes N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb explantatie en lipofilling laten doen! 

Ik zit nu in herstel van mijn derde lipofilling, tot nu toe ben ik heel tevreden over het resultaat! 

Ik kan je er veel over vertellen. Ik lees echter net dat je een wissel gaat laten doen?

Dus heb je nog wel behoefte aan mijn verhaal voor jou?

In elk geval wil ik je alvast succes wensen met je operatie,dat is al snel!

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi roze cupcake, 

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog steeds heel benieuwd naar ervaringen met lipofilling. De reden dat ik er uiteindelijk niet voor heb gekozen zijn de meerdere behandelingen en de daarbij horende kosten en hersteltijd. Als ik zekerheid zou hebben dat het aantal cc's zou blijven zitten, had ik het er wel voor over gehad. Er wordt helaas weinig over geschreven op internet, maar af en toe vond ik verhalen dat het na verloop van tijd weer minder werd. Met dat in mijn gedachten vond ik het zonde om zoveel geld en verloftijd te investeren in iets dat niet blijvend is... Vandaar dat ik alsnog heb gekozen voor een prothesewissel. Al hebben natuurlijke borsten wel mijn voorkeur moet ik zeggen ;-). 

 

Hoeveel cc is er bij jou per keer in gegaan en hoeveel is daar uiteindelijk van over gebleven? Je hebt nu je derde achter de rug, mag ik vragen op welke cupmaat je nu ongeveer zit? En blijft het bij jou allemaal wel goed zitten? Ik vind het echt interessant! Ook om na een jaartje ongeveer van je te horen of het nog steeds 'goed gevuld' is ;-). 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo nana, ja ik snap het. Het kost inderdaad meerdere herstelperiodes en het is daardoor duurder. Gelukkig kan ik sparen voor elke sessie. 

Er word denk ik weinig over geschreven omdat het nog steeds een zo'n niet bekende methode is. Echter, men doet veel onderzoek, is toch best ver hierin , wat deze methode kan bieden. In 2017 stond de hele lipofilling nog in de kinderschoenen, dat is nu al lang niet meer zo. Het is alleen niet zo bekend als borstvergrotingen met implantaten.

Het aantal cc's, of eigenlijk het meeste vet blijft zeker zitten! Ik weet niet hoe dat vroeger zat maar bij mij blijft  het vet er gelukkig gewoon in zitten🙂dus dat geldt neem ik aan voor iedereen. Wat er qua vet in word gedaan, daar sterft ongeveer 30% van af. Bij elke lipofilling heb ik er 1 cupmaat bijgekregen. 

Bij mijn eerste filling ging er 200 cc vet per borst in, ik denk dat maar 50 gram daarvan verloren is gegaan, want als men uitgaat van 150 gram/cc staat gelijk aan ongeveer 1 cupmaat, nou die ene cupmaat heb ik dus erbij gekregen (ik begon met een heel lege,kleine c cup met hele diepe knik, die zat er door het eruit halen van mijn siliconen destijds). 

Bij mijn tweede is er 350 cc vet per borst ingegaan, toen slonk er meer vet gek genoeg, toch weer 1 cupmaat erbij gekregen.

Bij mijn derde, nu, is er 300cc per borst ingegaan, ik denk dat ik weer een cupmaat erbij heb, en nu op een 70F zit! Ik hoop dat er weinig vet verloren gaat .Maar het is afwachten. Het lijkt erop dat die lelijke knik eindelijk weg is, maar dat kan ik zien als de zes weken voorbij zijn .Drie maanden na elke operatie zie ik altijd het echte resultaat en blijft het vet er zeker blijvend in.

Ik zal vast en zeker over een jaar nog kunnen laten weten of het vet blijvend is maar ik ga absoluut nu al uit van wel🙂.

Er staat sowieso nog een vierde lipofilling op de planning, dan hoef ik alleen nog voor extra volume te gaan en is en blijft de knik neem ik aan weg. Mijn droomborsten zijn, naast er weer 'normaal' uit te zien ,ook echt groot en ik ben blij als ik dat kan bereiken door meerdere lipofillings (heb ook echt nog wel genoeg vet aan mijn lijf zitten;).

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi allemaal, 

 

Even een update: Ik heb uiteindelijk toch gekozen om voor explantatie te gaan 17 november. Ik moet eerlijk zeggen dat het HEERLIJK voelt. Geen strakke borsten meer, geen oncomfortabel gevoel meer. De vorm van mijn borsten vind ik ook wel mooi, ze zijn alleen leeg. Daarom heb ik nu op vrijdag 26 januari een afspraak staan voor lipofilling. Ik hoop aan 1 behandeling voldoende te hebben. Ik ben van een D cup naar een kleine B cup gegaan. Het doel is vollere borsten, ze hoeven niet perse groot te zijn; als dat lege maar wat opgevuld is... Ben benieuwd!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.