Ga naar inhoud

bewegende implantaat


Aanbevolen berichten

Beste dames, ik ben 1,5 week geleden geopereerd en heb 550 cc genomen. 
nu ben ik terug gaan werken deze week in een restaurant, heb plateaus moeten pakken etc maar voel me gewoon super goed. Geen mijn of dergelijke en mijn hechtingen zien er goed uit, maar ik merk dat ik bij mijn linkerborst mijn implantaat voel bewegen steeds, ook als ik als passagier zit en er is een drempel voel ik deze implantaat bewegen, en dit is echt alleen bij mijn linkerborst. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar ik voel gewoon letterlijk die implantaat, is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Ik stres echt zo erg…. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je te vlug weer bent gaan werken. Je hebt twee (eigenijk vier, twee zijden per borst) hele flinke wonden die je niet moet onderschatten. Na anderhalve week zit dat allemaal beslist nog niet goed vastgegroeid . Mijn advies zou zijn om nog even heel rustig aan te doen en zéker heb zware dienbladen te gaan dragen! Ik heb voor mijn werk mij armen ook flink nodig en dat voelde pas na een week of zes 'steady' genoeg om er wat meer druk op te zetten. Luister naar je lichaam! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2023 om 23:00, Piepiii zei:

Beste dames, ik ben 1,5 week geleden geopereerd en heb 550 cc genomen. 
nu ben ik terug gaan werken deze week in een restaurant, heb plateaus moeten pakken etc maar voel me gewoon super goed. Geen mijn of dergelijke en mijn hechtingen zien er goed uit, maar ik merk dat ik bij mijn linkerborst mijn implantaat voel bewegen steeds, ook als ik als passagier zit en er is een drempel voel ik deze implantaat bewegen, en dit is echt alleen bij mijn linkerborst. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar ik voel gewoon letterlijk die implantaat, is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? Ik stres echt zo erg…. 

 

Hoi hoi

 

Ik weet niet welke adviezen je gekregen hebt van je kliniek? Meestal mag er gedurende 4 tot 6 weken na een operatie, dus ook een borstvergroting, niet zwaarder getild worden (vaak wordt 2 kg, met twee handen tegelijk) als maximum gezien. Ook wordt meestal aangegeven dat er geen zwaarder huishoudelijk werk gedaan mag worden en liefst niet bukken. 

 

Een baan in de horeca is dan ook wel iets dat valt onder de beroepen waarbij meestal geadviseerd wordt langer dan 2 weken vrij te nemen, om het herstel goed plaats te laten gebeuren. 

 

Binnen in je borsten zijn er twee grote wonden gemaakt. Je ziet ze wel niet van de buitenkant, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn ;)

Verder moet er een kapsel gevormd worden rondom je prothesen waardoor deze oa op de juiste plek hechten in je borsten. Dit kapsel moet de kans krijgen om goed gevormd te worden. 

 

Dit zijn belangrijke dingen waarvoor je leefregels mee krijgt. Je kiest zelf voor een operatie, en ik denk dat het verstandig is om ook zelf voor het herstel te kiezen. Liever 1 keer goed, dan later met bijvoorbeeld overmatig kapsel zitten, toch? 

 

Probeer rustig aan te doen zodat je lang kunt genieten van je nieuwe borsten en vraag nog even goed na wat jouw eigen pc adviseert. Hij is uiteindelijk eindverantwoordelijk. 

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.