Ga naar inhoud

Prothese gescheurd na 6 jaar


Renateeeeee

Aanbevolen berichten

Hee!

6 jaar geleden ben ik geopereerd door dr. Hupkens (menthor 450cc rond cohesive II). Super blij mee, geen decolleté wat erg jammer is mja je kan niet alles hebben. Nu voelde ik begin dit jaar een knobbeltje en na wat onderzoeken bleek 1 implantaat gescheurd te zijn. Doorgestuurd naar plastisch chirurg in lokaal ziekenhuis en zij vertelde mij dat het eruit halen vergoed wordt door de verzekering maar het nieuwe implantaat niet. (Kreeg vervolgens een offerte a €3000). Echter geeft menthor 10 jaar garantie op scheuren maar daar wist zij niks van (terwijl zij zelf ook werkt met menthor. Heel bijzonder). Contact gehad met Diana Gabriels want via haar heb ik m'n eerste operatie gehad en zij raadde mij aan om een afspraak te maken bij dr. Damen. Daar staat nu een afspraak gepland.

 

Heeft iemand hier ervaring met scheuren van menthor prothesen en hoe dat zit met garantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Renateeeeee zei:

Hee!

6 jaar geleden ben ik geopereerd door dr. Hupkens (menthor 450cc rond cohesive II). Super blij mee, geen decolleté wat erg jammer is mja je kan niet alles hebben. Nu voelde ik begin dit jaar een knobbeltje en na wat onderzoeken bleek 1 implantaat gescheurd te zijn. Doorgestuurd naar plastisch chirurg in lokaal ziekenhuis en zij vertelde mij dat het eruit halen vergoed wordt door de verzekering maar het nieuwe implantaat niet. (Kreeg vervolgens een offerte a €3000). Echter geeft menthor 10 jaar garantie op scheuren maar daar wist zij niks van (terwijl zij zelf ook werkt met menthor. Heel bijzonder). Contact gehad met Diana Gabriels want via haar heb ik m'n eerste operatie gehad en zij raadde mij aan om een afspraak te maken bij dr. Damen. Daar staat nu een afspraak gepland.

 

Heeft iemand hier ervaring met scheuren van menthor prothesen en hoe dat zit met garantie?

Hoi hoi 

Een gescheurd mentor implantaat heb ik hier op het forum in 12 jaar nog niet gezien (volgens mij) 

Echter, een gescheurd implantaat wordt idd gewoon vergoed, als ik me niet vergis. Je hebt niet voor niets garantie! 

 

Hoe gaat Diana dit doen? Alles onder garantie of moet je daar ook kosten betalen? 

 

Balen hoor, zo een gescheurd implantaat!! Hoop voor je dat het opgelost wordt zoals het hoort! 

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Diana gaf mij niet de indruk dat zij de operatie wilde regelen (are we surprised?) maar gaf mij dus het advies om naar dr. Damen te gaan omdat hij ook via haar werkt en vaker die garantie afgehandeld heeft. De arts moet schijnbaar een 'complainkit' aanvragen bij bloo medical en dan krijg ik de nieuwe implantaten via hun vergoed. Anyway de afspraak staat gepland op 31 augustus dus ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Renateeeeee zei:

@best_boobie Diana gaf mij niet de indruk dat zij de operatie wilde regelen (are we surprised?) maar gaf mij dus het advies om naar dr. Damen te gaan omdat hij ook via haar werkt en vaker die garantie afgehandeld heeft. De arts moet schijnbaar een 'complainkit' aanvragen bij bloo medical en dan krijg ik de nieuwe implantaten via hun vergoed. Anyway de afspraak staat gepland op 31 augustus dus ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen! 

Hm ja, 🙈

 

Ik zou graag horen van je hoe dit verder gaat! Bij Natrelle destijds en ook bij eurosilicone heb ik wel gehoord van gratis nieuwe implantaten bij scheuren, maar heb het gewoon bij mentor nog nooit meegemaakt hier. 

Wat ik me herinner, waren er wel vaker wat operatiekosten die door de klant betaald moesten worden.... Maar ook wordt dat wel door de verzekering vergoed. Afwachten dus! 

 

Succes!! 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 13-7-2023 om 14:54, Renateeeeee zei:

Hee!

6 jaar geleden ben ik geopereerd door dr. Hupkens (menthor 450cc rond cohesive II). Super blij mee, geen decolleté wat erg jammer is mja je kan niet alles hebben. Nu voelde ik begin dit jaar een knobbeltje en na wat onderzoeken bleek 1 implantaat gescheurd te zijn. Doorgestuurd naar plastisch chirurg in lokaal ziekenhuis en zij vertelde mij dat het eruit halen vergoed wordt door de verzekering maar het nieuwe implantaat niet. (Kreeg vervolgens een offerte a €3000). Echter geeft menthor 10 jaar garantie op scheuren maar daar wist zij niks van (terwijl zij zelf ook werkt met menthor. Heel bijzonder). Contact gehad met Diana Gabriels want via haar heb ik m'n eerste operatie gehad en zij raadde mij aan om een afspraak te maken bij dr. Damen. Daar staat nu een afspraak gepland.

 

Heeft iemand hier ervaring met scheuren van menthor prothesen en hoe dat zit met garantie?

die van mij werd gezegd levenslange garantie met Mentor. Ikheb ze er zelf uit laten halen omdat er 1 gescheurd was en werd vergoed en wild nooit geen nieuwe meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het eruit halen word inderdaad vergoed maar ik wil wel graag nieuwe en dat is dus niet zo makkelijk als het klinkt 😅 omdat mentor inderdaad garantie bied maar dan moet de arts die garantie aanvragen. In mijn lokale ziekenhuis snapte ze daar niks van dus hopelijk kan dr. Damen mij daar wel verder mee helpen. Wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Update!

Ben net bij dr. Damen geweest en hij begon gelukkig zelf al over de complainkit die aangevraagd moet worden voor de garantie bij Mentor. 

Nu gaf ik aan dat ik baal dat ik geen decolleté heb na mijn borstvergroting (heb wel projectie aan de bovenkant maar niet zo'n streep tussen m'n borsten, ongeacht wat voor bh ik draag) en zei hij dat dat alleen gaat lukken als ik groter ga. Ik heb nu 450cc en heb daarmee een 80D maar hij had het dan over 550 tot 625cc. Hier moet ik overna denken of ik dat wil.

14 september heb ik weer een afspraak en dan gaan we verder kijken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Update!

Vandaag weer consult gehad. We hebben besloten om voor 600/650cc HP coh 2 te gaan. Ik heb best brede heupen/bovenbenen dus het zal niet raar staan en daarmee heb ik wel de meeste kans op de decolette die ik nu niet heb.

Zij hebben mijn MRI beelden van het andere ziekenhuis opnieuw bekeken en hebben geconcludeerd dat het kapsel niet gescheurd is! Super fijn natuurlijk maar wel vreemd dat de beide ziekenhuizen niet dezelfde conclusie trekken uit die beelden.

Ik ben nu (met voorrang) op de wachtlijst gezet en ze gaan me bellen voor de operatiedatum. De receptionist had het over november/december maar het wordt waarschijnlijk sneller.

To be continued! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.