Ga naar inhoud

Complicatie wondgenezing


Stephanie2000

Aanbevolen berichten

Lieve forumgenoten,

 

Ik wil graag mijn verhaal kort met jullie delen om misschien wat tips, verhalen, meningen van jullie te horen.

Ik maak mij namenlijk echt elke dag zorgen en bang..

 

1 maand geleden heb ik eindelijk een borstvergroting laten uitvoeren aangezien ik echt niets had..

De littekens begonnen mooi te genezen en na veel pijn werd alles eindelijk beter.

Tot dat ik op een dag zag dat mijn litteken dik en opgezwollen was.

Ik ben hiermee meteen naar de kliniek gegaan waar een andere chirurg ( waar ik niet door geopereerd was) had gezegt dat het gewoon wat vocht was en dat ik me op het momment geen zorgen moest maken, maar zodra ik koorts begon te maken of zodra er meer uit ging komen, ik meteen terug moest bellen.

Hij deed er terug een verbandje op en moest wachtten tot na het weekend.

 

Het weekend was voorbij en ik zag dat er toch veel vocht uitkwam.

Ik ben meteen terug langs geweest.

Deze keer bij de chirurg die mij had geopereerd.

Hij maakte zich zelf een beetje zorgen omdat hij dit nog niet veel had gezien.

Er kwam nu bij BEIDE borsten veel vocht uit.

 

Hij heeft toen alle vocht er uit geprikt en laat me nu elke dag komen om de wonden te verzorgen.

Heeft me ook aangeraden om te minderen of nog beter, te stoppen met roken. (Ben nu van ongeveer 20 sigareten naar 4 per dag gegaan)

Ook heb ik diabetes en dit zorgt idd ook voor een tragere wondgenezig.

 

Nu, ik maak mij toch echt wel zorgen..

De wondes zijn namenlijk echt gaatjes die nu terug moeten dichtgroeien en genezen.

Ze zeggen dat dit hoogst waarschijnlijk echt wel goed komt maar gewoon zijn tijd nodig heeft.

Maar ik lees zoveel horror verhalen dat de prostheses er soms voor een tijdje uit moeten en daar sta ik echt niet op te wachten 😔

 

Zijn er mensen die dit misschien ook hebben meegemaakt of er ervaring mee hebben ?

Ik maak mijn hoofd namenlijk helemaal gek 🤯

 

Veel liefs,

 

Stephanie

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stephanie2000,

Hoi, geen ervaring met een borstvergroting en of complicaties mbt wondgenezing,

 

Toch wilde ik even reageren. (ik heb zelf een borstverkleining gehad in januari)

He, wat naar om te lezen dat je herstel niet zo gunstig verloopt. Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink zorgen van hebt. Je schrijft het zelf al: diabetes en roken.. het helpt niet mee qua wondherstel. Echter, je zit nu al op 4 sigaretten ipv 20 per dag, een flink verschil. Dat is echt knap. Hopelijk zit je snel op 0 sigaretten!

 

Wat tips dat je herstel hopelijk ten goede komt,

 

1) probeer niet teveel zorgen/ stress te hebben, ik weet - dat is heel makkelijk gezegd en in praktijk verdorie moeilijk - maar stress is funest. Zoek afleiding mocht je bezorgdheid opspelen: zet een vrolijk muziekje op, mediteer 10 minuten, doe een dansje, spelletje, ga wat lezen, ... zoek afleiding.

 

2) Eet voeding die de wondherstel en huidgroei ondersteunt en waar veel collageen in zit. Oerbouillon bijvoorbeeld. (online en bij Ekoplaza)

 

3) Er is, volgens mij ook wel een "wond' herstel"  expert op het forum, moet je ff informeren bij de beheerders... wie weet hebben zij nog tips.

 

Heel veel sterkte,

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.