Ga naar inhoud

hardlopen op 3 weken?


Aanbevolen berichten

hoi dames, ik ben ben 4/5 geopereerd, afgelopen zaterdag bij mijn pc geweest en die zei dat ik op 3 weken PO al terug mocht hardlopen en vrijwel alles mocht doen qua beweging. Ik vroeg hem of dat geen kwaad kon ivm de kapsels, maar hij zei van niet. Hij zal het inderdaad wel het beste weten, maar ik vind het wel raar dat het dan al mag terwijl er overal op internet en dit forum advies gegeven wordt om zeker niet voor 6 weken terug te sporten

nog iemand wiens pc dit advies gegeven heeft? Ik heb motiva 335cc VOOR de spier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las gisteren dat je bijv wel mag fietsen en lopen om in beweging te blijven. Hardlopen vind ik zelf wel een dingetje, want je (.)(.) bewegen wel op en neer. Zelf zit ik nu 22 dagen PO en m’n rechterborst (prothese) voel ik nog schuiven bij beweging, dus of het verstandig is? 
 

Ik denk dat je jouw PC moet vertrouwen, en vooral naar je eigen lijf moet luisteren…. Heb zelf een kleintje (baby van bijna 4 maanden) en mag officieel ook niet tillen. Maar af en toe moet het toch en dat mag ook van mijn PC.

 

Elke kliniek hanteert eigen regels. Ben zelf van mening: luister naar je lichaam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edit: ik lees nu pas dat je ze vóór de spier hebt.... ik was weer te vlug....

Maar ook in dat geval zou ik ook gewoon harder naar mijn eigen lichaam luisteren, dan naar de arts. Voelt het oké? Lekker doen. Voelt het raar of oncomfortabel? Rustig even wachten. Dus mijn advies blijft eigenijk hetzelfde 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik ga toch zeker nog een weekje langer wachten...

Nog een raar advies: ik MOET op 2 weken (nu dus) een beugel beha dragen en mag zonder probleem op mijn zij slapen 

Is dit omdat ze voor de spier zijn? Weet iemand dit? Ik weet niet goed hoe ik best_boobie moet taggen om het te vragen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-5-2023 om 08:46, Victoria-bsv zei:

hoi dames, ik ben ben 4/5 geopereerd, afgelopen zaterdag bij mijn pc geweest en die zei dat ik op 3 weken PO al terug mocht hardlopen en vrijwel alles mocht doen qua beweging. Ik vroeg hem of dat geen kwaad kon ivm de kapsels, maar hij zei van niet. Hij zal het inderdaad wel het beste weten, maar ik vind het wel raar dat het dan al mag terwijl er overal op internet en dit forum advies gegeven wordt om zeker niet voor 6 weken terug te sporten

nog iemand wiens pc dit advies gegeven heeft? Ik heb motiva 335cc VOOR de spier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-5-2023 om 12:17, Victoria-bsv zei:

Bedankt, ik ga toch zeker nog een weekje langer wachten...

Nog een raar advies: ik MOET op 2 weken (nu dus) een beugel beha dragen en mag zonder probleem op mijn zij slapen 

Is dit omdat ze voor de spier zijn? Weet iemand dit? Ik weet niet goed hoe ik best_boobie moet taggen om het te vragen 

Hoi hoi

 

De adviezen lopen de laatste jaren nogal uiteen, maar het dragen van een beugel-bh is iets dat enkele pc's zijn gaan adviseren een paar jaar geleden. Nieuwe generatie artsen? Misschien... zonder een oordeel te geven of dat goed of fout is, want ik ben geen pc 😅

 

Maar ik kan nergens vinden door wie jij geopereerd bent. Soms zegt dat namelijk wel iets meer over de adviezen die gegeven zijn. Je mag me de naam van je pc ook in pb sturen, als je het liever niet openbaar op het forum schrijft. 

 

Ik zie dat je ook mag hardlopen al... Ik zou daar zelf toch voorzichtig mee zijn... Of je nou je borsten, je dikke teen of je navel laat opereren, het is en blijft een operatie en daar hoort een bepaalde tijd van herstel bij.... 

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-5-2023 om 20:46, best_boobie zei:

Hoi hoi

 

De adviezen lopen de laatste jaren nogal uiteen, maar het dragen van een beugel-bh is iets dat enkele pc's zijn gaan adviseren een paar jaar geleden. Nieuwe generatie artsen? Misschien... zonder een oordeel te geven of dat goed of fout is, want ik ben geen pc 😅

 

Maar ik kan nergens vinden door wie jij geopereerd bent. Soms zegt dat namelijk wel iets meer over de adviezen die gegeven zijn. Je mag me de naam van je pc ook in pb sturen, als je het liever niet openbaar op het forum schrijft. 

 

Ik zie dat je ook mag hardlopen al... Ik zou daar zelf toch voorzichtig mee zijn... Of je nou je borsten, je dikke teen of je navel laat opereren, het is en blijft een operatie en daar hoort een bepaalde tijd van herstel bij.... 

 

Xx BB

hey Best_boobie, dank voor je antwoord! Ik ben door Dr Luc Bosmans van de Delta Clinic in Kasterlee geopereerd. Ik krijg heel weinig begeleiding over wat wel en niet mag, moet alles vragen, dus ik ben zeer blij dat ik dit forum gevonden heb. Ik heb inderdaad gemerkt dat er doorheen de jaren en ook tussen Belgie en Nederland veel verschillende adviezen zijn. Die beugel-beha ben ik wel aan het dragen, maar 's nacht doe ik een light support sportbeha aan  (de dokter zei helemaal geen beha meer maar dat voelt enorm raar) en slaap nog steeds zoveel mogelijk op mijn rug. Met hardlopen ga ik inderdaad nog even wachten, dat advies voelt gewoon 'verkeerd'

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.