Ga naar inhoud

Iklavertje : 17 april 2023 : Dr. Fortuin : Boerhaave Kliniek


Aanbevolen berichten

Aangezien ik zelf veel operatieverslagen van anderen heb gelezen, wel zo leuk als ik mijn ervaring ook deel🙂.

 

Na consulten bij 4 chirurgen ( Verdonck, Roossink, Zguricas en Fortuin) had ik het beste gevoel bij dr. Fortuin. No nonsens, zijn beeld kwam overeen met wat ik al in mijn hoofd had en alles viel op zijn plek. 

 

Het wordt Motiva Ergonomix 340cc demi, voor de spier.

 

Je krijgt bij Boerhaave toegang tot een app die je het hele (voor en na operatie) traject begeleid. Wanneer te starten met vitamines, wat wel en niet te doen, hoe de narcose werkt etc.,  Via de app kan je ook vragen stellen, heel fijn.

 

De operatie dag:

Ik word pas om 14 uur geopereerd en je moet nuchter zijn ( om 0.00 uur laatste maaltijd/ drinken).  Geen koffie whaaa...

Eenmaal aan de beurt wordt je naar een bed gebracht waar je je omkleed in operatie tenue. Ik kreeg 2 paracetamol (mocht daarvoor wel een klein bekertje water drinken). Ik kreeg een warmte dekentje en kon lekker liggen tot dr. Fortuin kwam. Hij tekende hoe de borsten komen te zitten en maakte nog even een praatje. Voelde goed. Vervolgens kwam een leuke anesthesiste en werd ik naar de ok gereden. Al grappend zette ze het infuus met de narcose. Langzaam verspreid zich een tintelend gevoel en nog voor ik er over na kon denken was ik weg en toen ik wakker werd waren ze er,  mijn new and improved borsten!!

 

Ze staan super strak en zijn uiteraard opgezwollen maar ben verrast hoe goed het er al uitziet. De verpleegster doet een  compressie bh bij me aan. Behalve een beetje branderig gevoel heb ik eigenlijk geen pijn. Ik krijg een lekker kopje koffie (eindelijk 😏) en mijn vriend is gebeld. Binnen 1.5 uur na de operatie kan ik al naar huis.

 

Ik houd het aanbevolen pijnstiller schema aan en heb besloten op de bank te slapen. Makkelijker om daar op mijn rug te blijven liggen. Veel wakker geworden maar eigenlijk geen pijn. Wel houd ik ontzettend veel vocht vast. Schijnt erbij te horen 🙂

 

Ik ben nu 8 dagen PO. Heb weinig pijn in mijn borsten. Vooral veel last van mijn rug en van het niets mogen. Verder voelt het in mijn linker borst alsof de prothese beweegt als ik buk en af en toe bubbeltjes maar volgens arts is dat normaal. Heb eerste controle gehad en alles zag er goed uit.

 

Mocht iemand meer willen weten, schroom niet om te vragen🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Heel fijn om te lezen zulke verhalen!

ik ben nu zelf 6 dagen po en houd ook super veel vocht vast nog steeds vooral ook tussen mijn borsten zit mega veel vocht, eerst maakte ik mij hier best zorgen om maar door alle verhalen te lezen heb ik vertrouwen gekregen dat dit goed gaat komen. 
hoe lang duurde het bij jou voor het vocht van je borstbeen af was en je huid wat zakte 🙈 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.