Ga naar inhoud

Nathalie8 : 11 april 2023 : Dr Verdonck : Belgian Beauty Clinic


Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik mijn operatie gehad bij Dr Verdonck. Na twee consultaties had ik voor mijzelf de knoop doorgehakt om voor de Motiva Round Plus implantaten te gaan van 475cc (demi projectie).. Ik ben vrij groot en heb een brede borstkas dus deze implantaten zouden het beste bij mijn lichaam passen en zouden een natuurlijk resultaat  moeten geven. Ik kon eventueel nog iets groter gaan maar dan zit je meteen boven 500 cc wat dan duurdere implantaten zijn en visueel ging het geen super groot verschil geven.

 

Gisterenochtend was ik al vroeg op aangezien ik niet meer kon slapen van de zenuwen. Alvast nog een laatste doucheke genomen en iets later kwam een vriend mij ophalen. Er was alle geluk geen file dus we waren goed op tijd (te vroeg) in de kliniek. Na een paar papieren te ondertekenen werden we naar de wachtzaal gebracht waar ik gok ik 1,5 uur heb gewacht. De tijd vloog in ieder geval voorbij aangezien wij aan het babbelen waren dus ik had afleiding van de zenuwen.

 

Toen werd ik meegenomen om mij uit te kleden en foto's te laten nemen. Ik kreeg een badjasje aan (was geen zicht, hun badjasjes zijn super klein als je zelf niet klein en smal bent gebouwd) en werd naar een kamertje gebracht waar het infuus werd gestoken. Een kwartiertje later kwam Dr Verdonck aftekenen. Hij gaf toen aan dat het nog wel een uurtje zou duren eer ik aan de beurt zou zijn. Kort daarna kwam de anesthesist langs om nog wat vragen te stellen en dan heb ik een dutje proberen te doen aangezien het nog wel even zou duren.

 

Eens ik naar de operatiekamer mocht ging het super snel. Ik moest op de tafel gaan liggen en binnen een paar minuten werd ik al in slaap gedaan. Wakker worden was wel wat brutaal. Ik lag lekker vredig te 'slapen' en was zelfs wat aan het dromen, toen ik plots terug wakker was en pijn voelde. Ze hebben mij toen recht gezet om de verbanden om te doen. Ik herinner het me nog vaag maar ik weet wel dat ik even gespiekt heb naar mijn borsten en die zagen er denk ik toch mooi uit. 

 

Nadat ze mij op het bed hadden gelegd waar ik verder mocht wakker worden ben ik heel hard beginnen te rillen en had ik heel veel pijn. Het warmtedeken hielp alle geluk snel tegen het rillen. Maar om de pijn draagbaar te maken hebben ze toch paracetamol en twee dosses morphine moeten geven (plus iets tegen de misselijkheid). Ze hebben ook nog een tweede laag van het drukverband aangebracht aangezien dit ook zou moeten helpen tegen de pijn.

 

Eens de pijn onder controle was moest ik naar het toilet, mocht ik mij aankleden en dan kon ik naar huis vertrekken.

 

Thuis heeft die vriend mij nog geholpen mij om te kleden naar een japon, hij heeft mijn haar voor mij gevlochten en hij heeft mij iets helpen eten. Nadien heeft mijn vader de aflossing overgenomen eens hij klaar wat met zijn werk. 

 

Ik neem goed mijn pijnstillers want het is echt wel nodig. Mijn linkerborst is een droom. Daar voel ik bijna geen pijn en die arm kan ik vrij goed gebruiken. Mijn rechterborst doet enorm veel pijn. En echt een enorm brandende en stekende pijn. Ik kan die arm bijna niet bewegen of die pijn start en die pijn blijft duren tot ik mijn arm terug dicht bij mijn lichaam hou en dan nog ebt de pijn veel te traag naar mijn goesting weg. Ik kan zelfs niet super zachtjes over die borst wrijven want dan brandt het ook super hard. Dus icepacks er tegen houden doet ook nog eens gigantisch veel pijn. 

 

Gisterenavond was het dus serieus zoeken naar een houding waarin ik wat pijnloos kan liggen maar ik heb nu precies toch de juiste set-up gevonden. 

 

Bij het opstaan deden mijn beide borsten even pijn (die brandende pijn), maar links trok dat veel sneller weg dan rechts. Ik merk nu ook dat ik wat pijn heb ter hoogte van mijn ribben, ergens onder waar de incisies zitten vermoed ik dus het kan zijn dat die pijn daar wat van komt. Of dat mijn ribben zelf wat pijnlijk zijn van het strakke verband. Gisterenavond merkte ik ook dat ik lichtjes aan het hyperventileren was, ik vermoed omdat ik momenteel niet kan ademen zoals ik gewend ben.

 

Ik kijk niet uit naar de komende dagen en zou liefst gewoon kunnen doorspoelen naar de pijnvrije dagen, maar ik kan alle geluk wel pijnvrije houdingen vinden, het is niet dat de pijn er continu is (zolang ik mijn rechterarm maar niet beweeg). Ik ben ook alvast super benieuwd naar het eindresultaat! Mijn borsten zien er nu gigantisch uit met twee lagen verband errond en ik heb momenteel wel redelijk wat zwelling heb ik de indruk. Maar wanneer ik mij vanmorgen toen ik op stond voor de spiegel bekeek, dan gaat het eindresultaat wel super mooi staan denk ik. Ik heb een zandloperfiguur (schouders even breed als mijn heupen en smallere taille) en de grotere borsten accentueren dit echt nog extra vind ik. Mijn lichaam gaat veel mooier in balans zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
1 hour ago, Sofenie said:

Oooo jeetje, klinkt allemaal echt zeer pijnlijk. Ondertussen al enkele weken verder en hopelijk kan je al wat beter uit de voeten! 🙏

De eerste dagen na de operatie waren vrij pijnlijk, maar daarna is het kwa pijn vrij snel beter geworden. Ik heb nog steeds wel heel gevoelige borsten maar nu is het meer de huid die overgevoelig is en pijn doet bij aanraking. En tegen het einde van de dag staan mijn borsten vaak zeer hard en gespannen.

 

Ik ben al wel super blij met het resultaat, ik vind dat ik nu al super mooie borsten heb en dat gaat alleen nog maar verbeteren eens ze zachter worden en meer inzakken. Heb geen moment spijt gehad van mijn keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dag Nathalie8, ik herken je verhaal, de pijnscheuten in 1 borst, ribben die pijn doen, de hyperventilatie,... Ik ben nu 5 dagen PO, en heb nog steeds pijnscheuten bij het rechtstaan. Na een tijdje ebt het wel weg, maar blijf het branderige voelen , vooral op 1 plek (de hechting misschien?). Wanneer merkte jij een wezenlijke verbetering?

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Victoria-bsv said:

Dag Nathalie8, ik herken je verhaal, de pijnscheuten in 1 borst, ribben die pijn doen, de hyperventilatie,... Ik ben nu 5 dagen PO, en heb nog steeds pijnscheuten bij het rechtstaan. Na een tijdje ebt het wel weg, maar blijf het branderige voelen , vooral op 1 plek (de hechting misschien?). Wanneer merkte jij een wezenlijke verbetering?

Groetjes 

 

Na 1 week was de ergste pijn over en kwam ik toe met enkel nog maar 1 keer per dag een paracetamol. Maar mijn borsten bleven wel heel oncomfortabel. Ik had heel vaak een heel gespannen en hard gevoel. En tegen het einde van de dag had ik pijn. Ik had toen ook steeds meer pijn waar er gesneden was.

 

Rond 2 weken heb ik een aantal dagen heel veel jeuk gehad in de incisie van het genezen. En vanaf 3 weken merk ik echt grote vooruitgang. Dan kon ik niet meer spreken van pijn maar meer dat mijn tepels en de huid van de onderste helft van mijn borsten super gevoelig zijn/waren. Deze gevoeligheid verbetert met de dag.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Nathalie8,

 

De operatie is gisteren veel vlot en goed verlopen. Ik was er om 10u en de operatie was om 11u zoals voorzien. Koud had ik niet door her warmtedeken in operatiezaal en OK. Ik neem mijn pijnstilling heel consequent . Zonder lukt niet. De paracetamol is ook na kleine 3u uitgewerkt. Ze gaven me de tip om de ergste pijn voor te proberen zijn (3x iboprofen en 4x paracetamol).

 

Door een constructie van kussens in bed heb ik vannacht redelijk goed geslapen (af en toe eens wakker) maar wel wat last in mijn rug.

 

Bij het wakker worden na de eerste nacht  kon ik mij amper bewegen en geraakte ik moeilijk uit bed. Rechtstaan en rondlopen doet pijn. Zonet een eerste pijnstiller genomen en ijs gelegd en dat doet deugd. Ik ga me heel kalm houden vandaag 😉

 

Ik ben zo benieuwd naar het resultaat achter de verbanden. Ik zie een mooi golving maar weet niet wat het effect van die borstband en verbanden zijn. Vandaag zal ik opgebeld worden en een afspraak krijgen voor de controle. Benieuwd wanneer dit zal vallen.

 

Zoals je me geadviseerd hebt, heb ik ook 1 medische bh gekocht van Amouna. 


Hoelang was jij thuis van het werk? Ik had gedacht dat ik vermoedelijk op 22/5 terug zou mogen werken maar hij schreef me afwezig tem donderdag 25/5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 2 weken thuis gebleven, ik had hier wel zelf verlof voor genomen ipv met het ziektebriefje. De eerste week dat ik terug werkte was ik wel nog snel moe en had ik nog heel veel spanning in mijn borsten. Vanaf de week erop (vorige week), was dit al veel beter. En nu heb ik eigenlijk nog maar heel weinig last van mijn borsten. Alleen heb ik wat de neiging nog om met mijn schouders naar voor te zitten (ik denk ook omdat aan de voorkant alles nog altijd wel wat strak staat) en krijg ik daardoor nu soms wat stramme spieren. Dus ik denk dat ik stilletjes aan ga moeten proberen te letten op een betere houding.

 

Blij om te lezen dat je operatie goed is verlopen! Nu is het idd nog even doorbijten en goed op schema de pijnstillers nemen. Maar voor je het weet ben je de ergste pijn alweer voorbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Ik zit er ook wat mee in mijn maag om voor een esthetische ingreep zolang thuis te zijn. Ik hoop dan ook dat de verandering niet al te veel zal opvallen. Ik doe dit voir

mezelf en niet om mee op te vallen.

Dr Verdonck overtuigde me om dit naast mij te zetten maar het voelt dubbel. Ik ben normaal zelden tot nooit ziek of afwezig op  het werk. 9/5 als datum heb ik gekozen gezien de feestdag en de brugdag waardoor mijn afwezigheid op het werk beperkt was. Ik dacht op 22/5 terug te kunnen starten. Als ik me beter voel, zal ik denk ik ook vroeger herstarten.

 

Heb jij vragen of reacties gekregen na je BV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L-H-87 ik heb erg veel verlofdagen en had daar bovenop nog verlof overgeheveld gekregen van vorig jaar dus ik heb die gebruikt. Maar als je niet superveel verlof hebt zou ik gewoon ziekteverlof gebruiken hoor, uiteindelijk herstel je en dan kan je de verlofdagen beter voor een andere moment gebruiken. 

 

Ik werk heel veel remote en online dus ik heb geen collega's die ik fysiek op regelmatige basis zie. Tot nu toe vermoed ik het maar van 1 collega dat hij er iets van heeft opgemerkt. 

 

Je kledij doet wel veel, als je wat lossere blouses of kleedjes draagt, dan valt het niet zo op tov moest je iets spannend aandoen. 

 

Hou er ook rekening mee dat vooral die borstband eigenlijk moeilijk te verbergen is, je ziet die randen gemakkelijk door kledij heen dus kan wel wat zoeken zijn naar een outfit waar je het goed mee kan verbergen. Het is spijtig genoeg geen dikke truienweer meer hé.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nathalie8 na 5 dagen ibuprofen, heb ik vandaag niets meer genomen. Vermoedelijk straks nog 1 om te slapen voor mijn rugpijn. Ik heb sinds 2 á 3 dagen PO enorme rugpijn (regio waar het verband zit tot mijn nek). ‘S nachts zelfs in die mate dat ik niet ik niet in bed kon blijven liggen. Gelukkig waren de voorbije 2 nachten opnieuw beter. Heb jij ook rugklachten ervaren zowel ‘s nachts als overdag? Ik heb daar meer pijn en klachten in mijn rug dan van mijn borsten 🙃

 

Moet die borstband goed aanspannen of mag dat wat losser?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L-H-87 Bij mij zijn de rugklachten enorm goed meegevallen. Maar ik ben altijd erg bewust bezig met ergonomie (ik heb dus ook een vrij goede matras en goede kopkussens) omdat ik gemakkelijk nek- en schouderpijn heb. Ik deed ook wel aan krachttraining voordat ik geopereerd was waardoor ik vermoed dat mijn rugspieren sterker zijn en ik daardoor misschien ook minder last heb gehad.

 

Je leest het wel heel vaak hier op het forum dat vrouwen veel rugpijn hebben na de operatie, dit trekt nadien wel weer weg. 

 

Ik begin nu terug af en toe wat pijn te krijgen maar dat is omdat ik momenteel nog niet mag sporten, ik heb hier altijd last van wanneer ik langere tijd niet sport. Dus eens ik terug begin te sporten gaat dit wel weer weg trekken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nathalie8Bedankt voor je reactie! Ik heb buikspieren maar effectief onvoldoende rugspieren 😉 Ik probeer de laatste dagen enorm te letten op mijn houding. In bed slaap ik opnieuw plat met een kussen onder mijn knieën. Ik merk dat de pijn hierdoor is verminderd. Uiteindelijk heb ik geen pijnstillers meer genomen. Ook mijn buik was heel gezwollen maar dat is nu ook al beter.

 

Hoe verloopt jouw herstel momenteel? Ervaar je nog veel veranderingen? Ik hoop ook snel opnieuw te kunnen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L-H-87 Ik heb bijna geen pijn meer, enkel de huid is hier en daar nog gevoelig. Ik merk dat mijn borsten stilletjes aan wat zachter worden dus dat is wel fijn. Ik merk nu ook dat wanneer ik de bh uit doe om te douchen, dat ik totaal geen last heb van mijn borsten. Twee weken geleden bv voelden mijn borsten toch wat pijnlijk aan zonder de ondersteuning van de bh. 

 

Mijn borsten en decolleté staan wel vol met rode bobbeltjes/plekjes momenteel. Ik heb een heel gevoelige huid en ik merk dat 24u/24u die bh dragen mijn huid begint te irriteren. Ik kijk er dus echt naar uit naar wanneer dat niet meer hoeft. Ik ben alvast ook wel een lotion gaan halen bij de apotheek die de huid zou moeten kalmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 10-5-2023 om 08:27, L-H-87 zei:

Dag Nathalie8,

 

De operatie is gisteren veel vlot en goed verlopen. Ik was er om 10u en de operatie was om 11u zoals voorzien. Koud had ik niet door her warmtedeken in operatiezaal en OK. Ik neem mijn pijnstilling heel consequent . Zonder lukt niet. De paracetamol is ook na kleine 3u uitgewerkt. Ze gaven me de tip om de ergste pijn voor te proberen zijn (3x iboprofen en 4x paracetamol).

 

Door een constructie van kussens in bed heb ik vannacht redelijk goed geslapen (af en toe eens wakker) maar wel wat last in mijn rug.

 

Bij het wakker worden na de eerste nacht  kon ik mij amper bewegen en geraakte ik moeilijk uit bed. Rechtstaan en rondlopen doet pijn. Zonet een eerste pijnstiller genomen en ijs gelegd en dat doet deugd. Ik ga me heel kalm houden vandaag 😉

 

Ik ben zo benieuwd naar het resultaat achter de verbanden. Ik zie een mooi golving maar weet niet wat het effect van die borstband en verbanden zijn. Vandaag zal ik opgebeld worden en een afspraak krijgen voor de controle. Benieuwd wanneer dit zal vallen.

 

Zoals je me geadviseerd hebt, heb ik ook 1 medische bh gekocht van Amouna. 


Hoelang was jij thuis van het werk? Ik had gedacht dat ik vermoedelijk op 22/5 terug zou mogen werken maar hij schreef me afwezig tem donderdag 25/5.

Hey! Ik vroeg me af hoe het was gegaan maar hier kan ik alles lezen! Fijn om te lezen dat je niet lang daar hebt moeten wachten ( op lege maag). Ben je ondertussen al op controle geweest?

En heb je een album waar ik eens kan kijken? Ik ben zo benieuwd! 
Misschien moet ik ook maar eens kijken naar zo een medische bh. 
Ik ben volop aan het aftellen! Al ga ik in augustus wel nog eens passen… alle meisjes met 300cc die ik ken , oké suuuper mooi maar die zijn allemaal boven 1m65, 1m70,… en ik ben maar 1m58. Ben een beetje bang aan het worden dat ik het te groot ga vinden en soms tsja Less is more dus toch nog maar eens gaan passen 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/27/2023 at 6:48 PM, Sofenie said:

Hey! Ik vroeg me af hoe het was gegaan maar hier kan ik alles lezen! Fijn om te lezen dat je niet lang daar hebt moeten wachten ( op lege maag). Ben je ondertussen al op controle geweest?

En heb je een album waar ik eens kan kijken? Ik ben zo benieuwd! 
Misschien moet ik ook maar eens kijken naar zo een medische bh. 
Ik ben volop aan het aftellen! Al ga ik in augustus wel nog eens passen… alle meisjes met 300cc die ik ken , oké suuuper mooi maar die zijn allemaal boven 1m65, 1m70,… en ik ben maar 1m58. Ben een beetje bang aan het worden dat ik het te groot ga vinden en soms tsja Less is more dus toch nog maar eens gaan passen 🙈

Hey, Ik voeg je zo toe tot mijn album. Ik ben 1m80 dus val kwa lichaamsbouw niet te vergelijken (ik heb dan ook 475cc nodig gehad). Ik heb op Dr Verdonk vertrouwd voor het advies en nu ik 11 weken verder ben vind ik ze super mooi bij mijn lichaam passen en ze ogen helemaal niet te groot. Het klinkt cliché maar ze hadden eventueel zelfs een beetje groter gemogen van mij want ze zijn totaal niet overdreven van formaat. Ik zal subiet een foto van vamorgen plaatsen in mijn album. 

 

Ik heb nog geen nacontrole gehad, ik vermoed dat ik ergens de komende maanden daarvoor eens uitgenodigd zal worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Nathalie8 zei:

Hey, Ik voeg je zo toe tot mijn album. Ik ben 1m80 dus val kwa lichaamsbouw niet te vergelijken (ik heb dan ook 475cc nodig gehad). Ik heb op Dr Verdonk vertrouwd voor het advies en nu ik 11 weken verder ben vind ik ze super mooi bij mijn lichaam passen en ze ogen helemaal niet te groot. Het klinkt cliché maar ze hadden eventueel zelfs een beetje groter gemogen van mij want ze zijn totaal niet overdreven van formaat. Ik zal subiet een foto van vamorgen plaatsen in mijn album. 

 

Ik heb nog geen nacontrole gehad, ik vermoed dat ik ergens de komende maanden daarvoor eens uitgenodigd zal worden.

Bedankt om me toe te voegen, heb net gekeken wauw! Elke keer verbaasd Verdonck mij toch wel, mooie vulling bovenaan en toch geen fake zicht en een mooi natuurlijke vorm, heel mooi !! Ze zien er ook inderdaad al soepel uit en comfortabel om het zo te zeggen en ik vind ze van grootte echt perfect bij jou zover ik kan zien. Kan je ondertussen al op je buik slapen of is dat nog een no go?

Wauw, ben echt heel enthousiast nu met de jouwe te zien ! Dat september er maar snel is, nu het zo dichtbij komt duurt het precies zoooo lang. Wat had je aan met de dag van je operatie? Kon je een oversized tshirt aantrekken erna of is vest met ritssluiting een beter idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sofenie Dankuwel! Ik ben zelf ook super blij met het resultaat! 

 

Ik kan op mijn buik liggen ja, ik moet nog wel een beetje oppassen hoe ik dit doe en ik blijf ook niet super lang op mijn buik. 

 

Een oversized shirt moet wel lukken maar iets met een rits gaat wel handiger zijn. Doe vooral ook een soepele broek uit die je gemakkelijk aan en uit krijgt (zonder rits of knopen). Op een bepaalde moment hielp de verpleegster mij met aankleden, om mij dan naar het toilet te brengen en dan moest ik zelf op het toilet mijn broek af en aan krijgen dus ik was wel blij dat ik een joggingbroek aan had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Op 16-5-2023 om 07:40, Nathalie8 zei:

@L-H-87 Bij mij zijn de rugklachten enorm goed meegevallen. Maar ik ben altijd erg bewust bezig met ergonomie (ik heb dus ook een vrij goede matras en goede kopkussens) omdat ik gemakkelijk nek- en schouderpijn heb. Ik deed ook wel aan krachttraining voordat ik geopereerd was waardoor ik vermoed dat mijn rugspieren sterker zijn en ik daardoor misschien ook minder last heb gehad.

 

Je leest het wel heel vaak hier op het forum dat vrouwen veel rugpijn hebben na de operatie, dit trekt nadien wel weer weg. 

 

Ik begin nu terug af en toe wat pijn te krijgen maar dat is omdat ik momenteel nog niet mag sporten, ik heb hier altijd last van wanneer ik langere tijd niet sport. Dus eens ik terug begin te sporten gaat dit wel weer weg trekken. 

Hoi! Ik ervaar dat inderdaad ook zo, als ik een tijdje niet naar de gym ben geweest merk ik ook na een tijdje dat mijn klachten zo terugkomen (overflexibele heupgewrichten vooral) en die goede spieropbouw ondersteund heel veel! 
 

Ik ben nu 3 dagen PO en mijn rugpijn valt ook best goed mee. Had meer moeite met de juiste houding te vinden zonder dat er mega veel druk zat op mijn borsten zelf. Al ben ik wel een houten plank als ik nu uit de zetel kom. Ik ga vandaag terug in bed proberen slapen met een steviger worstkussen want ik kon de eerste nacht niet recht en je wilt nou niet die persoon gaan wakker maken die wel moet gaan werken.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-7-2023 om 17:38, Nathalie8 zei:

@Sofenie Dankuwel! Ik ben zelf ook super blij met het resultaat! 

 

Ik kan op mijn buik liggen ja, ik moet nog wel een beetje oppassen hoe ik dit doe en ik blijf ook niet super lang op mijn buik. 

 

Een oversized shirt moet wel lukken maar iets met een rits gaat wel handiger zijn. Doe vooral ook een soepele broek uit die je gemakkelijk aan en uit krijgt (zonder rits of knopen). Op een bepaalde moment hielp de verpleegster mij met aankleden, om mij dan naar het toilet te brengen en dan moest ik zelf op het toilet mijn broek af en aan krijgen dus ik was wel blij dat ik een joggingbroek aan had.

Nog bedankt voor je tips! Ik ben inderdaad met een losse broek met een rek ernaartoe gegaan. Ook gewoon comfort gewijs voor de verpleging die je moet helpen aankleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.