Ga naar inhoud

Tepel necrose


georgy

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,

 

Graag zou ik in contact willen komen met iemand die ook een borstverkleining heeft gehad en toen te maken heeft gekregen met necrose.

 

Mijn dochter van 15 heeft namelijk net een borstverkleining ondergaan. Ze had met 13 al cup I en het kon echt niet meer fysiek en mentaal. Toen ze was uitgegroeid met 15 mocht ze gelijk geopereerd worden. Er is wel 2 kilo weg gehaald en ze blijft nog steeds met een dikke cup D over. 

 

Maar een week na operatie begonnen haar tepels te vervellen. Het was zwart en liet allemaal los. Toen we na 10 na de operatie voor de check langs gingen zei ze dat alles goed ging, gewoon goed schoon houden, tepel wat ninder doorbloed maar komt goed. Wij dachten dus niks aan de hand. Diezelfde avond nog toen we de compressen gingen wisselen trokken we bijna de hele tepel eraf en aan de zijkant zat een soort gat, dood huid. Alsof er een hechting gesprongen was. 

Ik als moeder ben wel in paniek en ben toen op internet rond gaan kijken, zodoende kwam ik hier terecht. Ik kan vrij weinig over necrose vinden maar het lijkt dat mijn dochter dit heeft.

De volgende dag stond ik erop dat de plastisch chirurg hierna ging kijken. 

Ze staat onder behandeling in Martiniziekenhuis in Groningen. We werden er even snel tussendoor gedrukt. Ze zei dat we nu 2 x per dag moeten douchen en hopen geen ik infectie te krijgen. Volgende week even nieuwe afspraak. 

 

Ik maak mij enorme zorgen. Het is echt te ranzig om te zien. Om haar tepels zit allemaal dood huid en het stinkt enorm. Ik post geen fotos omdat ik dit als moeder schrijf en de foto's delen toch echt aan mijn dochter zelf is. Maar ik als moeder maak mij nu enorme zorgen. Een bvk omdat ze er mentaal en fysiek zo mee zat betekend dat ze straks verminkt is en geen tepels meer heeft! Ik ken dit risico ook helemaal niet en weet ook niet of we dit wel gedaan hadden als we van dit risico op de hoogte waren. Maar goed terug in de tijd kunnen we niet.

 

Wel kom ik graag in contact met iemand die hier ervaring mee heeft. Waar moeten we op letten, wat zijn nog meer risico's, is er kans op dat het toch goed komt?

Ik heb geen vertouwen meer in wat ze in het ziekenhuis zeggen. Ik kan zo weinig informatie online hierover vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@georgy,

 

Allereerst, wat afschuwelijk! Voor jou als moeder maar vooral ook voor je dochter van 15. Wat een vreselijke pech en een impact. Heel veel sterkte.

 

Ik heb zelf een borstverkleining gehad zo'n 11 wk geleden en ik vond het heftig qua herstel en dat was zonder complicaties.

 

Hier kun je wat meer teruglezen over oa tepelnecrose:

https://www.borstverkleining.nl/uitleg/risico-s-en-complicaties

 

De arts, dr Melenhorst, die dit heeft geschreven staat zeer goed bekend en is expert op gebied van borstverkleiningen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.