Ga naar inhoud

Last van compressiebh en wondpijn


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben helemaal nieuw op dit forum, en hoop dat op deze manier een bericht plaatsen is zoals het de bedoeling is. Ik ben vandaag 8 dagen po, na een prothesewissel bij de Bruekers bij Bergman clinic. 
Vergeleken met de eerste operatie valt het me qua pijn deze keer erg mee. Het enige wat echt nog vervelend is, is de plek waar de snedes zitten. Het trekt daar, maar voelt ook als een soort beurse plekken. De compressie bh irriteert me ontzettend daarop. Ik heb de onderste 2 haakjes al los, en een soort dikke, zachte fluffy sokken eronder gestoken. Maar het helpt allemaal niets. Vandaag heb ik de bh een uurtje uit gehad ivm wassen en drogen, en vind het zo’n ongelofelijk verademing om het niet te dragen. Het liefst zou ik dat ding nooit meer terug aan doen. Iemand die dit herkent? Hoe lang duurde de ‘wondpijn’

bij jullie? Ik lees met name reacties van meiden die juist heel blij zijn met de bh 🙈😅

 

Groetjes, Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, KimP zei:

Hoi allemaal,

 

Ik ben helemaal nieuw op dit forum, en hoop dat op deze manier een bericht plaatsen is zoals het de bedoeling is. Ik ben vandaag 8 dagen po, na een prothesewissel bij de Bruekers bij Bergman clinic. 
Vergeleken met de eerste operatie valt het me qua pijn deze keer erg mee. Het enige wat echt nog vervelend is, is de plek waar de snedes zitten. Het trekt daar, maar voelt ook als een soort beurse plekken. De compressie bh irriteert me ontzettend daarop. Ik heb de onderste 2 haakjes al los, en een soort dikke, zachte fluffy sokken eronder gestoken. Maar het helpt allemaal niets. Vandaag heb ik de bh een uurtje uit gehad ivm wassen en drogen, en vind het zo’n ongelofelijk verademing om het niet te dragen. Het liefst zou ik dat ding nooit meer terug aan doen. Iemand die dit herkent? Hoe lang duurde de ‘wondpijn’

bij jullie? Ik lees met name reacties van meiden die juist heel blij zijn met de bh 🙈😅

 

Groetjes, Kim

Welkom op het forum! 
ik herken dat wel hoor dat die compressie bh op de wonden drukt. Ik heb op een gegeven moment sport bh’s besteld die wat beter zitten en die niet op de wonden drukt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn er BH’s met een betere pasvorm? Ik heb een PO BH van lipoelastic. Het elastiek aan de onderkant zit wat onder mijn wonden, dus daar geen last van. Mijn wond voel ik af en toe wel iets trekken.. niet echt pijnlijk, maar maakt wel wel iets onzeker en voorzichtig.. wil niets verpesten :-)..  Maar niet dat het heerlijk zit hoor ;-).. vooral ‘s nachts voelt het enorm strak / beklemmend en daardoor pijnlijk. Maar elke dag wordt het wel iets beter.. 
 

https://www.lipoelastic.nl/pi-special-comfort

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Elfi zei:

Misschien zijn er BH’s met een betere pasvorm? Ik heb een PO BH van lipoelastic. Het elastiek aan de onderkant zit wat onder mijn wonden, dus daar geen last van. Mijn wond voel ik af en toe wel iets trekken.. niet echt pijnlijk, maar maakt wel wel iets onzeker en voorzichtig.. wil niets verpesten :-)..  Maar niet dat het heerlijk zit hoor ;-).. vooral ‘s nachts voelt het enorm strak / beklemmend en daardoor pijnlijk. Maar elke dag wordt het wel iets beter.. 
 

https://www.lipoelastic.nl/pi-special-comfort

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ha dames,


hoe is het nu met jullie wondpijn/littekens in combinatie met de beha?


Ik herken het zó ontzettend, ik ben 11 jan jl. geopereerd en ohhh vreselijk die beha rand op de littekens. Ik stop er of maandverband of een dikke zakdoek onder als extra kussentje.  Ik hoop dat dit snel overgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2023 om 20:25, linsofie zei:

Ha dames,


hoe is het nu met jullie wondpijn/littekens in combinatie met de beha?


Ik herken het zó ontzettend, ik ben 11 jan jl. geopereerd en ohhh vreselijk die beha rand op de littekens. Ik stop er of maandverband of een dikke zakdoek onder als extra kussentje.  Ik hoop dat dit snel overgaat.

Hoi Linsofie,

 

Ik ben nu ruim 3 weken po, en heb er nu een stuk minder last van. Vanaf week 3 werd het echt een stuk minder gevoelig op de plek van de wonden. Heb jij er nog altijd veel last van nu? 
 

Liefs, Kim

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KimP,
 

Hoi Kim, Wat fijn dat je er al een stuk minder last van hebt! Hopelijk blijft dat zo 🙂


Ik heb helaas nog wel flink wat last, elke beha (zelfs de "zachte beha die je alleen thuis draagt" is niet prettig. Telkens komt de onderrand op de littekens. Gelukkig zijn wel de littekens allemaal dicht en heb ik geen last van open wondjes.
(Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso al een gevoelige huid heb, er hoeft maar een label in mijn shirt te zitten en ik krijg last van huid irritatie...)

Heb je zelf nog een fijnere/prettigere beha gevonden n.a.v. dit topic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, linsofie zei:

@KimP,
 

Hoi Kim, Wat fijn dat je er al een stuk minder last van hebt! Hopelijk blijft dat zo 🙂


Ik heb helaas nog wel flink wat last, elke beha (zelfs de "zachte beha die je alleen thuis draagt" is niet prettig. Telkens komt de onderrand op de littekens. Gelukkig zijn wel de littekens allemaal dicht en heb ik geen last van open wondjes.
(Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik sowieso al een gevoelige huid heb, er hoeft maar een label in mijn shirt te zitten en ik krijg last van huid irritatie...)

Heb je zelf nog een fijnere/prettigere beha gevonden n.a.v. dit topic?

Ahh wat balen zeg! Ik heb dat inderdaad ook met labeltjes enzo!

Heb je echt last van de huid of meer blauwe plekken pijn?

 

Ik draag nu nog dezelfde bh, na deze een mag ik over naar een normale bh. Ik had wel nog op 1 specifiek plekje nog last, maar daar heb ik vandaag een stukje hechting uit getrokken wat niet opgelost was. Mogelijk heb je daar ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KimP,
 

Jeetje, een stukje hechting! Nou fijn dat dát er nu ook uit is.

Bij mij zijn de hechtingen wel allemaal opgelost. Het is, denk ik, echt de nieuwheid van de littekens. Al zijn de blauwe plekken ("intern") ook nog niet helemaal genezen. Maar goed, borstverkleining is ook niet echt een kleine ingreep dus ik moet het herstelproces ook niet onderschatten en de tijd die het nodig heeft ook niet!

Maar ohhh kan niet wachten tot het allemaal genezen is,  geen jeuk, geen pijn en geen trekkend gevoel meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.